1p
Mintegy 280 milliárd forint a Nielsen által mért tizennégy feldolgozott tejtermék éves piaca. Mind mennyiségben, mind értékben többet adtak el a boltokban, nyolchónapos összehasonlítást nézve, a jelentős forgalmú kategóriák közül a következőkből: sajt, tejföl, túró, kefír, natur joghurt, tejszín és vaj. Fogyasztásuk beleillik a modern étkezési szokásokba, amelyek részeként sok ember törekszik egészségesen táplálkozni.

Bővül a kereslet a tejtermékek íránt. Tizennégy féle kategóriájuk együttes bolti forgalma értéket tekintve 5 százalékkal emelkedett idén január-augusztus során, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Ezzel egyidőben, mennyiség szempontjából plusz 3 százalékot regisztrált a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

Fontos szerepet játszanak a boltok választékában a tejtermékek. Közülük a Nielsen által vizsgált, összesen 90 élelmiszer kategória közül a forgalom szerinti rangsorban az első tíz közé tartozik a sajt,  gyümölcsjoghurt és tejföl.

A sajt éves kiskereskedelmi forgalma meghaladja a 80 milliárd forintot. Értékben 4, mennyiségben 3 százalékkal emelkedett eladása idén január-augusztusban, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Forgalma erősen koncentrált, mivel a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek elviszik az értékesítés 79 százalékát, mind idén, mint tavaly az első nyolc hónapban.

Gyümölcsjoghurtnál 35 milliárd forintot meghaladó éves piacot regisztrált a Nielsen. Értéket tekintve 7 százalékkal emelkedett a forgalom, mennyiség szempontjából pedig 1 százalékkal csökkent, nyolchónapos összehasonlításban. Itt már kiegyenlítettebb az üzlettípusok súlya. Értékben a 400 négyzetméteresnél nagyobb csatornák részaránya 69 százalék, az 51-400 négyzetméteres, lakóhely közeli boltoké pedig 27 százalék, a legutóbbi január-augusztusi adatok szerint.

Még inkább megoszlik a forgalom a háztartások nagy részében szinte naponta fogyasztott tejfölnél. A hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb boltok adják el - értékben - a tejföl 29 százalékát; további 9 százalék pedig a 201-400 négyzetméteres csatornáé, idén január-augusztusban. A 400 négyzetméter feletti üzletek mutatója 62 százalék. A tejföl éves piaca mintegy 35 milliárd forint. Az aktuális trendek szerint forgalma értékben 7, mennyiségben 3 százalékkal emelkedett, egyik nyolchónapos periódusról a másikra.

Legnagyobb arányban a kis forgalmú szendvicskrém bolti eladása nőtt: értékben 54, mennyiségben 78 százalékkal. Fő oka, hogy forgalma különösen a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatornában erősödött, és sok új terméket vezettek be a piacra.
Növekedési ütem szerint az évi közel 9 milliárd forintos piaccal rendelkező vaj következik; értékben plusz 11, mennyiségben plusz 10 százalékkal, idén január-augusztusban, a múlt év első nyolc hónapjához viszonyítva.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG