4p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az év eleji csúcsdöntés után februárban egy hajszállal lejjebb került a nagybevásárlás ára a hazai hipermarketekben, tavalyhoz képest azonban ismét jelentős, 7 százalékot közelítő áremelkedést mértünk. Jó hír, hogy a tojásárak mégsem nőnek az égig, 11 éves a Privátbankár.hu Árkosár-felmérése.

2018. februárjában ismét meglátogattuk három hazai hipermarketlánc egy-egy egységét, hogy megvizsgáljuk, hogyan alakult 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára. Ez egyébként különleges alkalom volt: éppen 11 évvel ezelőtt, 2007 februárjában indítottuk sorozatunkat.

Az év elején rögtön egy komoly áremelkedést mértünk a hazai hipermarketekben, januárban a Privátbankár.hu Árkosár-felmérése közel 11 éves történelmének csúcsára emelkedett. Februárban erről a szintről ereszkedett valamivel lejjebb az élelmiszerkosár átlagértéke - ez azonban leginkább egy áruház árcsökkentésének köszönhető.

Három áruház közül kettőben, az Auchanban és a Tescóban tovább emelkedtek az árak, igaz, csak hajszálnyival. Az Interspar viszont az előző havi komolyabb áremelés után most korrigált, itt bő 4 százalékot csökkent élelmiszerkosarunk ellenértéke. Az előző hónaphoz képest így összességében 242 forinttal, 1,2 százalékkal csökkent az átlagár.

Az előző évhez képest viszont ismét nagyot drágult a nagybevásárlás - ez persze nem meglepő, egyébként is visszatért az infláció, másrészt pedig az adatsorból mostanra tisztult ki a tavaly év eleji élelmiszeráfa-csökkentés hatása, így már áfacsökkentett árakat hasonlíthatunk össze áfacsökkentett árakkal. Miután mindhárom áruház jóval drágábban kínálta az élelmiszereket, mint egy éve, az átlagos kosárérték 1270 forinttal, közel 7 százalékkal emelkedett. Az Auchan és az Interspar 6 százalék alatti mértékben drágult egy év alatt, míg a Tesco közel 10 százalékot emelt tavaly februárhoz képest.

Az Árkosár értéke így 19 666 forint lett, ennyibe kerül egy átlagos családi nagybevásárlás hipermarketeinkben. Persze olcsóbban is meg lehet ezt úszni, akár 18 ezer forint alatt is - ehhez viszont az kellene, hogy mindent ott szerezzünk be, ahol a legolcsóbban kínálják. Ez azonban elég macerás folyamat, tripla utazgatást vagy tripla létszámú bevásárlócsapatot igényelne.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

A KSH kedden teszi közzé a fogyasztói árak januári alakulásáról szóló inflációs adatot.

Havi összehasonlításban komolyabb, 30 százalékot közelítő áremelkedést csak a krumplinál és egyes felvágottaknál mértünk. A tojásnál viszont úgy tűnik, megtorpant a nemrég még megállíthatatlannak tűnő áremelkedés, sőt: 20 százalékkal csökkent a tojás átlagára egyetlen hónap alatt. Emellett 15 százalékkal olcsóbb lett a chips, bő 10 százalékkal csökkent a tea és a kávé ára is.

Tavaly februárhoz képest viszont szinte minden drágult, egyedül egyes szénsavas üdítőknél mértünk 10 százalékot meghaladó árcsökkenést. Az éves áremelkedés-rekorder továbbra is a tojás 38 százalékkal, de felzárkózott hozzá az alma (36%) is. Legalább 20 százalékot emelkedett a banán, a liszt, az UHT tej és a tejföl ára, 10 százalék fölötti mértékben drágult a csokoládé, a tészta, a májas, a margarin és a narancslé ára is.

Havi legolcsóbbak: 1500 forintos romantika

A meglehetősen vegyes megítélésű Valentin-naphoz közeledve megnéztük, mennyibe kerül a spórolós romantika: márkára és minőségre való tekintet nélkül mindenhol felkutattuk a legolcsóbb pezsgőt, epret és dobozos bonbont.

Hogyan számoltunk?
Kosaras módszertan >>

Pezsgőt legolcsóbban az Auchanban találtunk, a Szovjetszkoje Igrisztoje (ami nevének hangzása ellenére magyar termék) 599 forintba került. Az Intersparban a Burg márkájú pezsgőt 649-ért adták ottjártunkkor, a Tescóban a König pezsgő 699 forintért került a polcra.

A pezsgőhöz jól illik az eper, aminek persze épp nincs szezonja - azért így is találtunk mindenhol spanyol epret, az Auchanban például kilónként mindössze 2350 forintért. Az Interspar és a Tesco szintén spanyol epret forgalmaz, kilónként egyaránt 2396 forintért.

A legolcsóbb bonbont a Tesco kínálta, kilónként 2236 forintért Charlotte brandyvel töltött édességet találtunk. Az Auchanban a Doulton töltött csokoládé-praliné kilónként 3860 forintba került, az Intersparban a Bonbonetti desszertje volt a legolcsóbb, kilónként 4592 forintért.

Összességében aki jól kombinál, nagyjából 1500 forint körül kihozhatja a pezsgő-eper-bonbon kombinációt, amivel megpróbálhatja levenni lábáról párját.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG