3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Hiszed vagy sem, lehet rossz ajándékot adni és kapni: amellett, hogy adott esetben ronda vagy nem a mi stílusunk, könnyen lehet, hogy már megvan az adott termék, vagy épp örülnénk neki, épp csak gyári hibás. A Fogyasztóvédelem segít eligazodni:Hogyan ne őrüljünk meg a cserében, és milyen jogaink vannak ebben az esetben? A Fogyasztóvédelem tanácsaiból szemezgettünk.

Fontos, hogy ne késlekedjünk, amennyiben problémás termékkel van dolgunk, ugyanis az ajándékokat csak egy bizonyos határidőn belül válthatjuk vissza vagy cseréltethetjük ki. Így érdemes már a két ünnep között visszavinni az ajándékot, a vásárlástól számított három napon belül ezt kötelesek visszavenni. A hibát elsősorban javítással vagy cserével orvosolhatja a kereskedő, általában mi választhatjuk ki, mi a számunkra megfelelőbb. Kivételt képez ez alól, ha a boltban nincs több az adott termékből, vagy a javítás aránytalanul drága lenne, ebben az esetben a bolt javasolhat megoldást a problémára, olvasható a fogyasztóvédelem oldalán.

Amennyiben nem a két ünnep között visszük vissza a terméket, erre később is lehetőségünk lesz, ám ekkor már speciális feltételeknek kell megfelelni. A jótállással rendelkező termékeket például a jótállás ideje alatt bármikor visszavihetjük. Amely termékekre nem vonatkozik kötelező jótállás (például ruha, cipő, vagy a 10 ezer forint alatti műszaki cikkek), azoknál a vásárlástól számított 2 évig élhetünk még a szavatossági igényünkkel. Kevesen tudják, de az online vásárolt termékek esetében a kézhezvételtől számított 14 napig – akár indoklás nélkül is! – elállhatunk a vásárlástól, és visszaküldhetjük azt. A minőségi problémákat ebben az esetben is 2 évig jelezhetjük a kereskedő felé.

Ajándék bárminek ne nézd a blokkját?

Megkönnyítjük az ajándékozott dolgát, ha a vásárolt termék blokkját eltesszük ajándékozás előtt, és szükség esetén átadjuk, ha a termékről kiderül, hogy hibás. Blokk hiányában ugyanis sokkal nehezebb érvényesíteni a csere- vagy javítási igényt, noha nem lehetetlen.

Arról, hogy pontosan mit is jelent a jótállás, és hogyan érvényesíthetjük, korábban itt írtunk a Privátbankár.hu-n. >>>

Ha megvan a jótállási jegy, és jótállás alá eső termékről van szó, akkor elég csak ezt a jegyet bemutatni, ebben az esetben számla bemutatására nem kötelezhet minket a kereskedő. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Amennyiben a termék korábban is volt szervizelve, úgy a javítás időtartamával meghosszabbodik a jótállás időtartama.

Mi a teendő, ha egyik sincs?

Ha sem a blokk, sem más dokumentum nincs segítségünkre, ebben az esetben csak a kereskedő jóindulatán múlik az, hogy foglalkozik-e szavatossági jogok érvényesítésével. Szerencsés helyzetben a kereskedő emlékszik a vásárlás tényére, de még így sem biztos, hogy segítségünkre lesz. A főszabály az, hogy a kereskedő a vásárlást igazoló bizonylat bemutatása hiányában nem köteles foglalkozni a minőségi kifogás kezelésével.

Mikor nem köteles a bolt visszavenni az ajándékot?

Minőségileg kifogástalan terméket (így például egy második könyvet, ruhát, vagy nem tetsző színű pulóvert) a boltos nem köteles visszavenni vagy kicserélni. A vállalkozás azonban önként, fogyasztóbaráti okokból dönthet úgy, hogy erre mégis lehetőséget biztosít, erről érdemes előre tájékozódni. Ha a termék nem rendeltetésszerű használat miatt hibásodik meg, a kereskedőnek szintén nincs kötelessége azt cserélni vagy saját költségére javíttatni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG