4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szórásos temetést szeretnének maguknak a magyarok legnagyobb arányban, amit az urnás, és végül a legdrágábbnak számító, tradicionális koporsós búcsúztatás követ - derült ki a 4Life Direct biztosításközvetítő megbízásából, a temetkezési tervekről készített, országos reprezentatív kutatásból.

A zene terén határozott elképzeléseik vannak a megkérdezetteknek: a könnyűzenét kétszer annyian preferálnák a gyászszertartás alatt, mint a klasszikust, és a válaszadók 17 százaléka attól sem zárkózna el, hogy hozzátartozói, barátai a klasszikus fekete helyett színes ruhában kísérjék őket utolsó útjukra.

A 4Life Direct legújabb felmérésben arra kereste a választ, hogy milyen temetkezési formát részesítenek előnyben a magyarok, és milyen gyászszertartást képzelnek el maguk számára.

A kutatásból kiderült, hogy a magyarok jellemzően nem gondolnak saját halálukra, így a temetésre sem. A temetési módokról szóló kérdésre 22 százalékban válaszolták, hogy még nem foglalkoztak a témával, további 15 százalékot pedig nem érdekli, milyen módon lesz eltemetve, ők főleg a fiatalabbak és a nyugat-dunántúliak. A szórásos temetést a megkérdezettek harmada választaná (33 százalék), főleg az 50 év felettiek, a koporsóst 12, míg az urnás temetést 18 százalék. A régiós összevetésből az is kiderült: az Alföldön szignifikánsan magasabb arányban választanák a hamvak szétszórását, míg a helyszíneket nézve folyót, erdőt és tengert jelöltek meg a legnagyobb arányban.

Gyászbeszédre papot a legkevésbé Dél-Dunántúlon szeretnének

A temetés alatti zenén a többség, 65 százalék még nem gondolkodott el, különösen igaz ez a fiatalabb, Budapesten élő nőkre. Azok, akiknek volt elképzelésük, jellemzően - 18 százalékban - könnyűzenét választanának, de 9 százalékuk - főként a férfiak - klasszikus zenés temetést szeretnének, míg templomi zenét mindössze 6 százalék. Minden régióban a könnyűzene a legnépszerűbb, de a Dél-Dunántúlon és Észak-Alföldön magasabb arányban említették a klasszikus zenét is.

Ennél valamivel többen, a megkérdezettek mintegy fele tudta megmondani, hogy kit választana a gyászbeszéd elmondására. Egyik családtagját, barátját, ismerősét 23 százalékuk választaná, míg ennél valamivel kevesebben, 18 százalék szeretné azt, ha pap vagy lelkész tartaná a beszédet - főként az idősebb korcsoport, az 50-65 évesek vélekednek így. Régiók szerint vizsgálva a Közép-Dunántúlon és Észak-Alföldön magasabb arányban szeretnék, hogy a pap vagy lelkész tartson beszédet, míg a dél-dunántúli régióban a legalacsonyabb az így vélekedők aránya.

Fekete, fehér, színes is jöhet

A szertartáson megjelentek ruházatáról szintén körülbelül minden második válaszadó gondolkodott el, és ők a két végletet választották: 27 százalékuk maradna a hagyományos fekete ruháknál, 17 százalékuk viszont azt szeretné, ha a hozzátartozók, barátok, ismerősök színes ruhákban jönnének el. Fehér ruhás temetést 2 százalék választana, míg a megkérdezettek 4 százalékának lényegtelen a ruhák színe, szerintük jellemzően nem ez a fontos, hanem maga a tiszteletadás.

A hagyományos temetkezési formához a legtöbben tradicionális síremléket társítanának: a túlnyomó többség, 5-ből csaknem 4 válaszadó klasszikus sírkövet szeretne magának, míg minden 10. inkább növényt ültettetne a sírjára. A kripta, vagy táblával ellátott pad, illetve szék nem volt jellemző a válaszok között.

Vidéken fontosabb a virág

A koporsóra rakott virágokon a budapestiek gondolkodtak el a legkevésbé, háromnegyedüknek ez nem jutott még eszébe, míg vidéken közel kétharmad ez az arány. Azok körében, akik tudtak válaszolni, a rózsa volt a legnépszerűbb, a 30-49 évesek 15 százaléka, míg az 50-65 évesek 21 százaléka választaná ezt a virágot.

A kutatásban, ami régióra, életkorra, nemre, településtípusra is reprezentatív, ezer, 30-65 éves magyar felnőtt vett részt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG