4p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szórásos temetést szeretnének maguknak a magyarok legnagyobb arányban, amit az urnás, és végül a legdrágábbnak számító, tradicionális koporsós búcsúztatás követ - derült ki a 4Life Direct biztosításközvetítő megbízásából, a temetkezési tervekről készített, országos reprezentatív kutatásból.

A zene terén határozott elképzeléseik vannak a megkérdezetteknek: a könnyűzenét kétszer annyian preferálnák a gyászszertartás alatt, mint a klasszikust, és a válaszadók 17 százaléka attól sem zárkózna el, hogy hozzátartozói, barátai a klasszikus fekete helyett színes ruhában kísérjék őket utolsó útjukra.

A 4Life Direct legújabb felmérésben arra kereste a választ, hogy milyen temetkezési formát részesítenek előnyben a magyarok, és milyen gyászszertartást képzelnek el maguk számára.

A kutatásból kiderült, hogy a magyarok jellemzően nem gondolnak saját halálukra, így a temetésre sem. A temetési módokról szóló kérdésre 22 százalékban válaszolták, hogy még nem foglalkoztak a témával, további 15 százalékot pedig nem érdekli, milyen módon lesz eltemetve, ők főleg a fiatalabbak és a nyugat-dunántúliak. A szórásos temetést a megkérdezettek harmada választaná (33 százalék), főleg az 50 év felettiek, a koporsóst 12, míg az urnás temetést 18 százalék. A régiós összevetésből az is kiderült: az Alföldön szignifikánsan magasabb arányban választanák a hamvak szétszórását, míg a helyszíneket nézve folyót, erdőt és tengert jelöltek meg a legnagyobb arányban.

Gyászbeszédre papot a legkevésbé Dél-Dunántúlon szeretnének

A temetés alatti zenén a többség, 65 százalék még nem gondolkodott el, különösen igaz ez a fiatalabb, Budapesten élő nőkre. Azok, akiknek volt elképzelésük, jellemzően - 18 százalékban - könnyűzenét választanának, de 9 százalékuk - főként a férfiak - klasszikus zenés temetést szeretnének, míg templomi zenét mindössze 6 százalék. Minden régióban a könnyűzene a legnépszerűbb, de a Dél-Dunántúlon és Észak-Alföldön magasabb arányban említették a klasszikus zenét is.

Ennél valamivel többen, a megkérdezettek mintegy fele tudta megmondani, hogy kit választana a gyászbeszéd elmondására. Egyik családtagját, barátját, ismerősét 23 százalékuk választaná, míg ennél valamivel kevesebben, 18 százalék szeretné azt, ha pap vagy lelkész tartaná a beszédet - főként az idősebb korcsoport, az 50-65 évesek vélekednek így. Régiók szerint vizsgálva a Közép-Dunántúlon és Észak-Alföldön magasabb arányban szeretnék, hogy a pap vagy lelkész tartson beszédet, míg a dél-dunántúli régióban a legalacsonyabb az így vélekedők aránya.

Fekete, fehér, színes is jöhet

A szertartáson megjelentek ruházatáról szintén körülbelül minden második válaszadó gondolkodott el, és ők a két végletet választották: 27 százalékuk maradna a hagyományos fekete ruháknál, 17 százalékuk viszont azt szeretné, ha a hozzátartozók, barátok, ismerősök színes ruhákban jönnének el. Fehér ruhás temetést 2 százalék választana, míg a megkérdezettek 4 százalékának lényegtelen a ruhák színe, szerintük jellemzően nem ez a fontos, hanem maga a tiszteletadás.

A hagyományos temetkezési formához a legtöbben tradicionális síremléket társítanának: a túlnyomó többség, 5-ből csaknem 4 válaszadó klasszikus sírkövet szeretne magának, míg minden 10. inkább növényt ültettetne a sírjára. A kripta, vagy táblával ellátott pad, illetve szék nem volt jellemző a válaszok között.

Vidéken fontosabb a virág

A koporsóra rakott virágokon a budapestiek gondolkodtak el a legkevésbé, háromnegyedüknek ez nem jutott még eszébe, míg vidéken közel kétharmad ez az arány. Azok körében, akik tudtak válaszolni, a rózsa volt a legnépszerűbb, a 30-49 évesek 15 százaléka, míg az 50-65 évesek 21 százaléka választaná ezt a virágot.

A kutatásban, ami régióra, életkorra, nemre, településtípusra is reprezentatív, ezer, 30-65 éves magyar felnőtt vett részt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
Vásárló A BYD elárulta a magyar számokat
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 08:22
Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG