3p
A Google Glass hangalapú keresése teljesen átírja majd keresési szokásainkat és így a keresőoptimalizálás módszereit is. A piac teljesen felbolydulhat, pedig nem kis tételről van szó, csak az Egyesült Államokban 550 milliárd forintot költenek rá.

Megváltozik a keresés

A legfrissebb információk szerint a Google a jövő év elején dobhatja piacra szemüvegét, amelyre óriási kereslet mutatkozik. A Google Glass az előrejelzések szerint teljesen átformálja majd az internetes keresési szokásainkat, mivel a keresés hangalapú lesz, nem szavakra és rövid kifejezésekre fogunk keresni, hanem sokkal összetettebb, és hosszabb szóösszetételekkel fogalmazzuk majd meg, amit keresünk. Ezt azt jelenti, hogy újabb lehetőségek nyílnak meg a kis tartalomszolgáltatók, és blogok számára - írja a kulcsszo.hu.

Mostanáig a nagy forgalmú szavakra és kifejezésekre – mivel azok viszonylag kis számúak voltak – a nagy portálok optimalizálták oldalaikat. Az élőszó egyediségére és végtelen számú kifejezési lehetőségére ez azonban már nemigen lehetséges. Ez pedig utat nyithat az egyedi tartalommal rendelkező kis oldalak és blogok számára.

Forrás: plus.google.com

Átalakul a piac, a kicsik előnyben?

A keresési szokások megváltozása teljesen átrendezheti a keresőoptimalizálással foglalkozó piacot. Nem kis tételről van szó. A kulcsszo.hu szerint az Egyesült Államokban az optimalizálással foglalkozó ügynökségek bevétele 550 milliárd forintot tesz ki, a fizetett keresések piaca megközelítheti az ötezer milliárd forintot. A keresési szokások megváltozása új módszereket követel majd, és vélhetően egyre nagyobb szerep jut a tartalommarketingnek.

A Google Glass még egy téren hozhat újat. Egyre nagyobb jelentősége lesz a keresésben a térbeli információknak. Mivel a szemüveg viselőjének pontos helye jól meghatározható, így a kereső a helyi információkat fogja előnyben részesíteni. Ha étteremre keresünk, akkor vélhetően a közeli éttermek jobb helyezéseket fognak elérni, mintha ugyanezt a keresést, egy számítógép előtt ülve végeztük volna el. Előnyben lesznek tehát a helyi kisvállalkozások, és ez azt jelenti, hogy a keresőoptimalizálásban is nagyobb szerep jut a Google Localnak és a vásárlói véleményeknek.

Veszít a Facebook és a Twitter?

A Google Glass a hírek szerint beépíti a Google+ és Google Maps alkalmazásait a szemüvegbe. Ezáltal a G+, mint közösségi média villámgyorssá válik a Facebookhoz és a Twitterhez képest, amelyek alkalmazásai ráadásul hamar le is meríthetik a szemüveg elemeit, ami szintén a Google+ segíthetik a közösségi média versenyében. Ha a keresőóriás szemüvege beváltja a várakozásokat, könnyen a közösségi média versenyét is megnyerheti vele.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG