4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár a megkérdezettek fele hosszabb nyaralást is tervez idén, a munka utáni programok is népszerűek nyáron – derül ki egy friss kutatásból. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy külföldi utazáskor többen a készpénzt részesítik előnyben – köztük olyanok is, akik itthon szívesebben fizetnek bankkártyával.

Pedig a kártyás fizetés biztonságos, gyors és kényelmes, és ha bankkártyánk velünk van, nem kell nagy mennyiségű készpénzt magunkkal vinni. Persze az is igaz: Készpénz nélkül azonban semmiképp sem érdemes elindulni - nagy kereslet nem feltétlenül lesz a világ országaiban a magyar forintunkra, azt pedig nem mindig tudjuk előre felmérni, minden általunk látogatott helyen tudjuk-e majd  használni kártyánkat.

Ha nyár van, pihenj

Hatból egy magyarnak a nyár csak egy évszak a négy közül, a többség számára azonban a pihenésről szólnak ezek a hónapok. A feltöltődéshez a megkérdezettek közel háromnegyedének legalább pár napos kikapcsolódásra szüksége van, de 47 százalékuk szerint ez csak és kizárólag hosszabb szabadsággal képzelhető el .

A válaszadók több mint fele számol legalább egy, öt napnál hosszabb távolléttel, 35 százalék egyetlen nagyobb vakációt tervez, míg 17 százalék kettőt vagy annál is többet. A megkérdezettek mindössze 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem megy az idén szabadságra. Negyedük rövidebb időre kéri el magát, de legalább kétszer, vagy akár háromszor-négyszer a nyáron.

Nyáreste bulizni is jobb

A nyári estéken a válaszadók fele szívesen mozdul ki a barátokkal vagy a családdal, a legtöbben legalább heti 2-3 alkalommal mennek el otthonról, 23 százalékuk hetente egyszer, és ugyanennyien havonta több alkalommal. A nyári programokra átlagosan egy este mintegy ötezer forintot költenek, ám a kiadások jelentős szórást mutatnak: a válaszadók majdnem 50 százaléka kétezer forintnál többet, de hatezernél kevesebbet fordít az esti kimozdulásra, míg minden tízedik megkérdezett legalább tízezer forintot szán a szórakozásra.

Nem meglepő, hogy nyáron a válaszadók előszeretettel választanak szabadtéri programokat, tesznek sétát a városban vagy keresnek fel vendéglátóhelyeket munka után: közel felük jelölte meg ezt esti programnak, míg több mint negyedük szívesen jár moziba, ötödük pedig többet sportol a szabad levegőn.

Féltjük a bankkártyánk

Rövidebb üdülések esetén leginkább belföldi az úti cél, toronymagasan vezet a Balaton és környéke (68%), második helyezett Észak-Magyarország (38%). Akik hosszabb szabadsággal is terveznek, fele részben utaznak külföldre is: ebben az esetben Horvátország a legnépszerűbb, nem sokkal marad el Görögország, a dobogó harmadik helyén pedig Ausztria és Olaszország osztozik.

A CIB Bank kutatása szerint kirándulásra a válaszadók 86 százalék visz magával bankkártyát, míg a strandra 45 százalék. Legjellemzőbb a bankkártyával történő fizetés a mozikban és színházban. Vendéglátóhelyen a megkérdezettek több mint fele szokott esetenként bankkártyával fizetni, míg negyedük jellemzően azzal fizet.

Belföldön átlagosan háromezer forint alatt hajlamosabbak a válaszadók készpénzzel fizetni. A megkérdezettek fele készpénzt és bankkártyát is egyenlő arányban használ, 28 százalék áll inkább a készpénz és 22 százalék inkább a bankkártya oldalán. A készpénzben hívők szerint ez a kényelmesebb, miközben a bankkártyát használók ugyanezt állítják a saját fizetőeszközükről.

Az eredmények szerint azonban külföldön jellemzőbb a készpénz használata: a megkérdezettek 41 százaléka elsősorban ezzel fizet. A fő szempont számukra a biztonságtudat, nyaraláskor ugyanis a kutatás eredményei szerint megnyugtatja a válaszadókat, ha több készpénz lapul a zsebükben. Amíg a hétköznapokban átlagosan valamivel több, mint 12 ezer forint van a pénztárcánkban, addig a hétvégén ez 30 ezerre emelkedik, külföldön viszont már 80 ezer forintra nő.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG