A Gazdasági Versenyhivatal azért indított vizsgálatot a vállalkozással szemben, mert a 2010. május 20-29. között érvényes, a CBA üzlethálózat egészét érintő reklámújságját úgy jelentette meg, hogy az abban feltüntetett egyes termékek ára nem volt azonos az ország dunántúli régiójában található CBA üzletekre érvényes árakkal.
A vállalkozás nem gondoskodott továbbá arról, hogy a termékeket elérhetővé tegye a fogyasztók számára minden franchise üzletében, így a fogyasztók több terméket nem tudtak megvásárolni a nagykanizsai és a zalaegerszegi CBA üzletekben.
Hiányzott a háttér
A GVH az eljárás során megállapította, hogy a franchise rendszert üzemeltető CBA Kft. nem hozott létre olyan, az akciótartási gyakorlatot működtető rendszert, amely biztosította volna, hogy a 2009. január 1. és 2011. március 24. között meghirdetett akciókban érintett áruk valamennyi CBA üzletben a megfelelő mennyiségben álljanak a fogyasztók rendelkezésére.
Továbbá nem alakított ki egy egységes gyakorlatot az akciós árakra vonatkozóan, ami azt eredményezte, hogy a fogyasztók bizonyos esetekben az országos akcióban közölt áraknál magasabb összeget fizettek az egyes termékekért.
30 millió lett a számla vége
A GVH a jogsértés elkövetéséért 30 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A bírság meghatározásánál a Versenyhivatal figyelemmel volt arra, hogy a hirdetések több mint két éven át jelentek meg, így a fogyasztók széles körét érte el, továbbá arra, hogy a jogsértést a piac egyik jelentős szereplője követte el.