1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közel kétmillió forintra büntette a Médiatanács a TV2-t. A csatorna Babapercek és Babavilág című műrorainak tavaly májusi és júniusi adásaiban indokolatlanul hangsúlyosan jelenítettek meg többek között egy bébiétel-forgalmazó céget, egy magzatvédő-vitamin gyártót és egy árnyékolótechnikával foglalkozó vállalkozást - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság.

A testület eheti határozatában foglaltak szerint a TV2 a tavaly május-júniusi vizsgált időszak alatt háromféle törvényi előírást szegett meg: öt alkalommal közvetlen áruvásárlásra hívott fel egy műsorszámban, három alkalommal indokolatlan hangsúlyt adott a megjelenített terméknek, valamint tízszer burkolt reklámot sugárzott.

A TV2 együttesen 1,92 millió forintos büntetése nem előzmény nélküli. A Médiatanács már korábban több határozatban összesen 63 jogsértés miatt, együttvéve 6,12 millió forint pénzbírságot szabott ki a TV2-re. A csatorna 23-szor sértette meg a műsorszámban közzétett, közvetlen áruvásárlásra való felhívás tilalmát, emiatt a hatóság összesen 2,57 millió forintos büntetést rótt ki rá. 22-szer élt az indokolatlan termékhangsúlyozás jogszerűtlen eszközével, ami miatt a Médiatanács összesen 2,39 millió forint bírságra kötelezte. Végül pedig 18-szor alkalmazott burkolt reklámozást, ezért összesen 1,16 millió forintos büntetésben részesült.

A médiatörvény előírásainak megfelelően készülő tévéműsorok nem lehetnek megtévesztőek. A Médiatanács célja, hogy a jogsértések feltárásával – hosszabb távon – elősegítse a médiaszolgáltatók jogkövető magatartását, és biztosítsa, hogy a csatornák  a jogszabályoknak megfelelő tartalmakat engedjenek képernyőre.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG