Az Aldi a múlt év végén jelentette be, hogy kivonul a dán piacról, amelyen igen kemény versenyt vívnak egymással a boltláncok. A cég a nagyobb növekedési lehetőségeket kínáló országokra akarja koncentrálni erőit. A német vállalat 188 üzletéből 114-et a a norvég Rema1000 vásárol meg, amely a cégvezetés nyilatkozata szerint egyik példaképeként tekint az Aldira - derül ki a The Local dán kiadásában és a European Supermarket Magazine kiskereskedelmi szakportál.
A további 74 bolt nagy részének sorsa még bizonytalan. Ezek közül 11-re bejelentkezett a Salling Group, amely pár évvel ezelőtt megvásárolta a Tesco lengyelországi érdekeltségét.
Négyet a nagy német versenytárs, a Lidl vásárolt meg, egyet pedig a Coop. A legfrissebb hírek szerint a Lidl nem áll meg ennél a négy boltnál, hanem további tízet átvesz a Rema1000 kezébe került csomagból is.
Jens Sratmann, a Lidl Denmark vezérigazgatója arról számolt be, hogy ezzel túlteljesítik terjeszkedési tervüket. Idén 150-re akarták növelni áruházaik számát Dániában, ám ebből végül 154 lesz. Mads T. Nielsen, a Lidl helyi fejlesztési és ingatlanfenntartási igazgatója hozzátette ehhez, hogy az új szerzemények zöme olyan helyszíneken van az országban, ahol a Lidlnek eddig nem volt áruháza. Az Aldi munkavállalóinak felkínálják, hogy megtarthatják állásaikat. Az új boltokban nem fognak dohányárut árusítani, összhangban a vállalatnak azzal a vállalásával, hogy 2028-ig kivezetik ezeket a termékeket a Lidl kínálatából.
A Dagrofa, Dánia egyik legnagyobb kiskereskedője öt korábbi Aldi-áruházat vesz át a Rema1000 csomagjából.