5p
Kisebb áremeléssel indították a nyarat a hipermarketek. Mind éves szinten, mind előző hónaphoz képes is drágulást tapasztaltunk havi Privátbankár-Árkosár felmérésünkben. Akadt azért meglepetés is bőven: trónfosztás, hiány cseresznyéből, elképesztő drágulások és nagy árcsökkenések. Mindezeken felocsúdva melyik üzletbe rohanjunk, ha olcsó sörrel és jégkrémmel akarjuk végigszurkolni a foci Eb-t?

Mint az elmúlt bő hét év minden hónapjában, júniusban is (egészen pontosan június 6-án, hétfőn) nyakunkba vettük három hipermarketlánc egy-egy egységét, hogy megnézzük, hogyan alakult 30 termékből álló mintakosarunk ára az előző hónaphoz és tavaly júniushoz képest.

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

A Tesco most szembement a többiekkel

Sajnos nem csak az előző évhez, de májushoz viszonyítva is egy hajszállal magasabb lett a számla végösszege: előző bevásárlásunkhoz képet 0,1 százalékkal fizettünk többet. Éves távlatban azonban már jóval nagyobb volt a drágulás: 2,5 százalékkal emelkedtek az árak tavaly júniushoz képest.

A három hipermarket közül kettőben mértünk drágulást, egyben viszont lejjebb mentek az árak mind az előző hónaphoz, mint előző évhez viszonyítva. Az Auchanban 5,9, az Intersparban pedig 1,2 százalékkal volt magasabb számla vége, mint egy hónappal korábban.

Egyedül a Tescóban lett alacsonyabb a végösszeg. Egészen komoly árcsökkenés történt az áruháznál: 6,7 százalékkal kellett kevesebbet fizetnünk, mint egy hónappal ezelőtt. Ezzel a Tesco elvette a hónapok óta meglévő elsőséget az Auchantól. (Egyébként utoljára ilyen tavaly novemberben volt, akkor 16 forint különbség volt a rövid időre az élre ugró Interspar és az Auchan árai között.)

Az általunk vizsgált három áruháznál a legolcsóbb és a legdrágább között közel 2 ezer forint volt a különbség a nagybevásárlás végeztével.

Az éves áremelkedés mértéke, avagy a Privátbankár Árkosár Árindexe

Ha éves távlatban is megnézzük az árakat, komolyabb áremelkedést két láncnál tapasztaltunk. Míg a legnagyobb drágulás az Intersparnal  volt (6,2 százalék) addig az Auchannál 5,7 százalékkal került többe a nagybevásárlás, mint tavaly nyáron. Egyedül ismét csak a Tesco vágott az árain: itt 4,4 százalékkal vásárolhattunk be olcsóbban, mint egy évvel ezelőtt a mintakosarunk alapján számolva. Így jött ki az élelmiszerkosarunk átlagára 18 390 forintra júniusban.

Persze most is elmondjuk: akkor járnánk a legjobban, ha mindent ott szereznénk be, ahol a legolcsóbb. Ez majdhogynem kivitelezhetetlen, de ha nem sajnálnánk rá az energiát és az időt, akkor 16 454 forintba kerülne a nagybevásárlás és 1936 forintot spórolhatnánk az átlagárhoz képest.

Mi drágult és mi lett olcsóbb?

Havi átlagban a legdurvább áremelkedést (39 százalék) az almánál találtuk. De sokat drágult a rizs (14 százalék) és a chips (19 százalék) is májushoz képest.

A KSH szerdán közli az infláció májusi alakulásáról szóló adatait.

Éves távlatban ennél is több élelmiszerért kellett 10 százaléknál többet adnunk. A legnagyobb drágulást a cukornál mértük (34 százalék), de sokat drágul a tej (28 százalék) és a burgonya (27 százalék) is. 10 százaléknál is többet kell adnunk a tojásért, a lisztért, a kávéért, a rizsért, a csokiért és a kóláért.

Kevesebbet kellett adnunk a csirkehúsért (-11 százalék), mint előző hónapban. Ha a tavaly júniusi árakat nézzük, olcsóbb lett a tejföl és az égetett szesz (mindkettő 11 százalékkal) és az alma (19 százalék).

Havi legolcsóbbak

Mint mindig, most is kiválasztottunk három terméket, amelyeknek külön megnéztük az árát. Mivel itt a nyár, berobbant a meleg és javában tart a gyümölcsszezon, ráadásul a hétvégén kezdődik a foci Eb is, ezért esett a választásunk:

  • a cseresznyére
  • a dobozos jégkrémre,
  • és a dobozos sörre.

Rengeteg eső esett az előző hetekben, a gazdák jelzései szerint pedig akár a gyümölcstermés fele is odaveszhetett a fagyok miatt. Éppen ezért kíváncsiak voltunk arra, hogy kapni-e, és ha igen, mennyiért vehetünk cseresznyét a boltokban. Kevés sikerrel jártunk. Ottjártunkkor egyedül az Auchanban volt cseresznye, bár itt kétféle közül is lehetett választani, az olcsóbbat 799 forintos kilónkénti áron adták. A Tescóban csak az áru címkéjét találtuk, amely szerint 999 forintért lenne kapható a gyümölcs - ha lenne.

Nyár van, így hűsítőnek mindig jól jön a jégkrém. Itt már választék bőven volt. A legolcsóbb, dobozos kiszereléseket keresve a Tescóban a Grande Familiare jégkémet találtuk. A 3 literes jégkrémet 899 forintért adták. Az Auchanban a saját márkás, meggy-citrom-ananász vizes jégkrémet kínálták a legkedvezőbb áron: 616 forintért a 2 litert. Az Intesparban ugyancsak a saját márkás, S-Budget dobozos jégkrém volt a legkedvezőbb, ebből többféle íz is volt, 449 forintos áron a literes kiszerelés.

Harmadik választott termékünk a sörre esett, ezen belül is a 0,5 literes, dobozos kiszerelésre. Nos, ha olcsón akarjuk megúszni a haverokkal az otthoni sörözős meccsnézéseket, 140 forint alatt mindhárom hiperben kaphatunk sört. Legolcsóbbat az Intesparban találtuk: 119 forint volt a Kanizsai világos sör, a Tescóban szintén a Balatoni világos sör 129 forintba került, az Auchanban pedig 139 forintért adták a 4 százalék alkohol tartalmú Spaten márkájú sört.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG