7p
Fél évre is képesek lennénk lemondani mobilunkról egy intim együttlétért? Miért nem mindegy, hogy a romantikus vacsorán milyen színű a szalvéta? Élményre vágyunk, de plüssszívet kapunk? Ahogy nőnap előtt, a Valentin-napot megelőzően is számtalan sajtóközleménnyel találták meg szerkesztőségünket a vállalatok. Ezekből válogattunk.

Mit gondolunk a szerelmesek napjáról?

Jött egy közlemény a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásáról, amelyben az ünnep megítélése mellett a Valentin-napoz fűződő szokásainkat is megvizsgálták.

Ebből többek között kiderült:

  • A többség (63%) felesleges, pénztárca nyitogató mesterkélt ünnepnek tartja a Valentin-napot.
  • A fiatalok kifejezetten pozitívan állnak a témához és örül a kezdeményezésnek.
  • A Valentin-nap igazán azon párok körében népszerű, akik ugyan már együtt élnek, de még nem házasok. Ők a legelégedettebbek a szexuális életükkel is, náluk a leggyakoribbak a kifejezetten Valentin-naphoz köthető emlékezetes, adott esetben extrém szexuális élmények is.
  • A kapcsolatban élők többsége, hogy valamilyen módon idén is meglepi párját.
  • A 30 év felettiek körében már alig-alig merül fel a szex, mint lehetséges Valentin-napi program.

Veszélyes a pornó

A tavalyi nőnapkor ezeket tudtuk meg a magyar nőkről >>>>

Nem árt azonban óvatosnak lenni ezen a napon (is). A Kaspersky Lab szakértői megvizsgálták, hogyan használják a kiberbűnözők a felnőtt tartalmakat. Tavaly a mobiltulajdonosok 25 százalékát felnőtt tartalommal rendelkező weboldalakon keresztül támadták meg, több mint 1,2 millió felhasználóról van szó világszerte. Ugyanakkor az áldozatok kétszer is meggondolják, hogy jelezzék a támadást a megfelelő szervek felé, egyszerűen azért, mert még mindig sokan kritikusan tekintenek az ilyen tartalmakra.

Élményre vágyunk

Megtudtuk azt is, hogy a „fogyasztók továbbra is az élményeket részesítik előnyben az anyagi javakkal szemben.” A Mastercard Love Index adatai szerint ugyanis a Valentin-nap környékén a romantikus kiadások 6 százalékkal, a tranzakciók pedig 17 százalékkal emelkedtek 2015 óta. Másik oldalról nézve: a magyarok vásárlási szokásai több ponton is eltérnek a globális trendektől, hazánkban még mindig az olyan klasszikus ajándékokat keresik a vásárlók, mint a virágok vagy az ékszerek.

Ha ez nem lenne elég, az idei kutatás rámutatott arra is, hogy a leggyakrabban hasukon keresztül próbáljuk megnyerni kedvesünket. A vizsgált időszakban vacsorára költünk a legtöbbet: az étkezésre költött összeg a kiadások 40 százalékát teszi ki.

Mi köze van a Valentin-napnak az egészséghez?

„Valentin-nap közeledtével a világ számos részén bíztatják arra az embereket, hogy a szívük választottja mellett saját szívük egészségére is odafigyeljenek. A szív és a keringési rendszer megbetegedései ugyanis komoly problémát jelentenek világszerte és Magyarországon egyaránt. Az időskorban jelentkező gondok megelőzésének kulcsa a fiatalkori egészségtudatos életmód és a rendszeres szűrővizsgálat lehet. Február nemcsak a szerelmesek ünnepe miatt fontos, hanem mert ekkor van a szívtudatosság hónapja is” – így kezdődött egy másik sajtóközlemény, amelyet ugyancsak az ünnep kapcsán kapott szerkesztőségünk. Csak homályosan értjük az összefüggést a két esemény között.

Ha Valentin-nap, akkor lánykérés?

Az Ékszerpalota a lánykérési szokásokat vizsgálta. Ebből pedig olyan dolgok jöttek ki: lehet bármikor, csak négyszemközt, romantikus módon, és legyen meglepetés. Sőt! A válaszadók kétharmada szerint a kérőnek térden állva kell megkérnie a választottja kezét. És hogy hányan gondolják úgy, hogy a Valentin-nap a tökéletes időpont a lánykérésre? Furcsa eredmény született: a megkérdezettek mindösszesen 1 százaléka mondta ezt.

Fél évig mobil nélkül?

Nem akármilyen közlemény érkezett a  Huaweitől. Az Ispossal 12 európai országban, köztük Magyarországon elvégzett kutatásból az derült ki:  „a magyarok szerint az okostelefonnak fontos szerepe van a szerelem lángra lobbantásában, a válaszadók közel háromnegyede üzenetekkel, 48 százalékuk pedig meghitt hanghívásokkal is udvarol kiszemeltjének. A legtöbb megkérdezett a >>szeretlek<< szót küldi leggyakrabban kedvesének, aki általában valamilyen jellegzetes becenéven szerepel a telefonkönyvében. A válaszadók közel harmada telefonfüggőnek tartja magát, ha választania kéne, inkább a szerelem mellett döntene: a magyarok 55 százaléka romantikus randevúért, 89 százalék pedig az intim együttlétért akár fél évig is lemondana okostelefonjáról” – tudtuk meg a felmérésből.

Inkább elő a telefonnal, ingyen internet!

A Vodafone szerint az adatforgalom nem szabhat határt a szerelemnek, ezért 90 GB plusz adattal készültek az ügyfeleknek. Bővebben itt írtunk a mobilszolgáltató akciójáról >>>>

Küldj videóüzenetet!

A Magyar Telekom egy "kísérletet" tett az ünnepen, a technológiát hívták segítségül, hogy megmutassák "valójában sokkal többször gondolunk egymásra, mint ahogy azt elsőre tippelnénk. Érzelmeink kifejezésére mindig a MOST a legjobb alkalom, hiszen a kezünkben tartjuk a lehetőséget, hogy ezt bárhol, bármikor megtehessük" - gondolják a mobilszolgáltatónál és linekeltek egy Youtube videót.

Nassoljuk a bonbont

A Nielsen azt derítette ki, hogy Bálint-napkor évek óta jelentősen megugrik a pralinéeladás Magyarországon: közel 400 tonna, több mint két és fél millió doboz bonbon fogyott csak 2017 februárjában. Ezzel az ünnep a harmadik helyre kapaszkodott fel akarácsony és a nőnap után bonbonértékesítésben. De mindez kevés! A kísérőajándék, avagy a plüss-szív forgalma is megugrik. Csak tavaly februárban 15 millió forint fölött költöttek szíves figurákra a magyarok.

A praliné és plüss-szív értékesítése (Forrás: Nielsen)

Ha olcsón megúsznád ezt az egész felhajtást

A Privátbankár szerkesztősége sem tudta szó nélkül hagyni a mai napot. Szokásos Árkosár-felmérésünkben megnéztük, hány forintból lehet kihozni egy epres-pezsgős-bonbonos romantikázást. Milyen eredményre jutottunk? Részletek itt >>>>

Elmegy az étvágyunk a szalvétától?

Ha nem tudnánk, milyen színű szalvéta illik a Valentin-napi vacsorához, arra is jöttek ötletek: „6 tipp, amellyel fokozható a gasztronómiai élmény a teríték megfelelő színkombinációjának segítségével – gasztro-szín kisokos TORK-tól” – címmel. A közlemény szerint nagyon nem mindegy, milyet választunk: attól függően, hogy mi lesz a Valentin-napi menü, az alábbi tippeket adták, milyen színű szalvéta illik különböző ételekhez:

1. A kék árnyalatai csökkentik az ételek sósságának érzetét, kiemelik a sárga és narancsszín kontrasztját, így illenek például a tojásos ételekhez, az indiai fogásokhoz és sok más, fűszeres ételhez.

2. A korall és a rózsaszín csökkenti a keserű aroma érzetét, és édesebbé teszi az ételeket, tökéletesen illeszkednek a desszertekhez, különösen a piros színű édességekhez.

3. A mustársárga fokozza az ízeket, így jól illik a halakhoz és a tenger gyümölcseihez, és meleg szín lévén jól illik a zöldségekhez, salátákhoz.

4. A szürke és a fekete árnyalatai kontrasztot teremtenek a könnyedebb fogásokkal, így a könnyű ételekkel, mint a mediterrán konyhával vagy a tésztaételekkel.

5. A zöld árnyalatai harmonizálnak a sárga ételekkel és mivel mindkettő meleg szín, a zöld szalvéta erősíti az ételek karakterét; remek párosítás egy curry-vel.

6. A fehér és krém, vagy más, semleges színek kiegészítik a konyhaművészeti alkotásokat: például a vörös szószokat, a marhahúst vagy akár az intenzív színű ételeket.

Jó étvágyat és boldog Valentin-napot!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG