7p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Fél évre is képesek lennénk lemondani mobilunkról egy intim együttlétért? Miért nem mindegy, hogy a romantikus vacsorán milyen színű a szalvéta? Élményre vágyunk, de plüssszívet kapunk? Ahogy nőnap előtt, a Valentin-napot megelőzően is számtalan sajtóközleménnyel találták meg szerkesztőségünket a vállalatok. Ezekből válogattunk.

Mit gondolunk a szerelmesek napjáról?

Jött egy közlemény a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásáról, amelyben az ünnep megítélése mellett a Valentin-napoz fűződő szokásainkat is megvizsgálták.

Ebből többek között kiderült:

  • A többség (63%) felesleges, pénztárca nyitogató mesterkélt ünnepnek tartja a Valentin-napot.
  • A fiatalok kifejezetten pozitívan állnak a témához és örül a kezdeményezésnek.
  • A Valentin-nap igazán azon párok körében népszerű, akik ugyan már együtt élnek, de még nem házasok. Ők a legelégedettebbek a szexuális életükkel is, náluk a leggyakoribbak a kifejezetten Valentin-naphoz köthető emlékezetes, adott esetben extrém szexuális élmények is.
  • A kapcsolatban élők többsége, hogy valamilyen módon idén is meglepi párját.
  • A 30 év felettiek körében már alig-alig merül fel a szex, mint lehetséges Valentin-napi program.

Veszélyes a pornó

A tavalyi nőnapkor ezeket tudtuk meg a magyar nőkről >>>>

Nem árt azonban óvatosnak lenni ezen a napon (is). A Kaspersky Lab szakértői megvizsgálták, hogyan használják a kiberbűnözők a felnőtt tartalmakat. Tavaly a mobiltulajdonosok 25 százalékát felnőtt tartalommal rendelkező weboldalakon keresztül támadták meg, több mint 1,2 millió felhasználóról van szó világszerte. Ugyanakkor az áldozatok kétszer is meggondolják, hogy jelezzék a támadást a megfelelő szervek felé, egyszerűen azért, mert még mindig sokan kritikusan tekintenek az ilyen tartalmakra.

Élményre vágyunk

Megtudtuk azt is, hogy a „fogyasztók továbbra is az élményeket részesítik előnyben az anyagi javakkal szemben.” A Mastercard Love Index adatai szerint ugyanis a Valentin-nap környékén a romantikus kiadások 6 százalékkal, a tranzakciók pedig 17 százalékkal emelkedtek 2015 óta. Másik oldalról nézve: a magyarok vásárlási szokásai több ponton is eltérnek a globális trendektől, hazánkban még mindig az olyan klasszikus ajándékokat keresik a vásárlók, mint a virágok vagy az ékszerek.

Ha ez nem lenne elég, az idei kutatás rámutatott arra is, hogy a leggyakrabban hasukon keresztül próbáljuk megnyerni kedvesünket. A vizsgált időszakban vacsorára költünk a legtöbbet: az étkezésre költött összeg a kiadások 40 százalékát teszi ki.

Mi köze van a Valentin-napnak az egészséghez?

„Valentin-nap közeledtével a világ számos részén bíztatják arra az embereket, hogy a szívük választottja mellett saját szívük egészségére is odafigyeljenek. A szív és a keringési rendszer megbetegedései ugyanis komoly problémát jelentenek világszerte és Magyarországon egyaránt. Az időskorban jelentkező gondok megelőzésének kulcsa a fiatalkori egészségtudatos életmód és a rendszeres szűrővizsgálat lehet. Február nemcsak a szerelmesek ünnepe miatt fontos, hanem mert ekkor van a szívtudatosság hónapja is” – így kezdődött egy másik sajtóközlemény, amelyet ugyancsak az ünnep kapcsán kapott szerkesztőségünk. Csak homályosan értjük az összefüggést a két esemény között.

Ha Valentin-nap, akkor lánykérés?

Az Ékszerpalota a lánykérési szokásokat vizsgálta. Ebből pedig olyan dolgok jöttek ki: lehet bármikor, csak négyszemközt, romantikus módon, és legyen meglepetés. Sőt! A válaszadók kétharmada szerint a kérőnek térden állva kell megkérnie a választottja kezét. És hogy hányan gondolják úgy, hogy a Valentin-nap a tökéletes időpont a lánykérésre? Furcsa eredmény született: a megkérdezettek mindösszesen 1 százaléka mondta ezt.

Fél évig mobil nélkül?

Nem akármilyen közlemény érkezett a  Huaweitől. Az Ispossal 12 európai országban, köztük Magyarországon elvégzett kutatásból az derült ki:  „a magyarok szerint az okostelefonnak fontos szerepe van a szerelem lángra lobbantásában, a válaszadók közel háromnegyede üzenetekkel, 48 százalékuk pedig meghitt hanghívásokkal is udvarol kiszemeltjének. A legtöbb megkérdezett a >>szeretlek<< szót küldi leggyakrabban kedvesének, aki általában valamilyen jellegzetes becenéven szerepel a telefonkönyvében. A válaszadók közel harmada telefonfüggőnek tartja magát, ha választania kéne, inkább a szerelem mellett döntene: a magyarok 55 százaléka romantikus randevúért, 89 százalék pedig az intim együttlétért akár fél évig is lemondana okostelefonjáról” – tudtuk meg a felmérésből.

Inkább elő a telefonnal, ingyen internet!

A Vodafone szerint az adatforgalom nem szabhat határt a szerelemnek, ezért 90 GB plusz adattal készültek az ügyfeleknek. Bővebben itt írtunk a mobilszolgáltató akciójáról >>>>

Küldj videóüzenetet!

A Magyar Telekom egy "kísérletet" tett az ünnepen, a technológiát hívták segítségül, hogy megmutassák "valójában sokkal többször gondolunk egymásra, mint ahogy azt elsőre tippelnénk. Érzelmeink kifejezésére mindig a MOST a legjobb alkalom, hiszen a kezünkben tartjuk a lehetőséget, hogy ezt bárhol, bármikor megtehessük" - gondolják a mobilszolgáltatónál és linekeltek egy Youtube videót.

Nassoljuk a bonbont

A Nielsen azt derítette ki, hogy Bálint-napkor évek óta jelentősen megugrik a pralinéeladás Magyarországon: közel 400 tonna, több mint két és fél millió doboz bonbon fogyott csak 2017 februárjában. Ezzel az ünnep a harmadik helyre kapaszkodott fel akarácsony és a nőnap után bonbonértékesítésben. De mindez kevés! A kísérőajándék, avagy a plüss-szív forgalma is megugrik. Csak tavaly februárban 15 millió forint fölött költöttek szíves figurákra a magyarok.

A praliné és plüss-szív értékesítése (Forrás: Nielsen)

Ha olcsón megúsznád ezt az egész felhajtást

A Privátbankár szerkesztősége sem tudta szó nélkül hagyni a mai napot. Szokásos Árkosár-felmérésünkben megnéztük, hány forintból lehet kihozni egy epres-pezsgős-bonbonos romantikázást. Milyen eredményre jutottunk? Részletek itt >>>>

Elmegy az étvágyunk a szalvétától?

Ha nem tudnánk, milyen színű szalvéta illik a Valentin-napi vacsorához, arra is jöttek ötletek: „6 tipp, amellyel fokozható a gasztronómiai élmény a teríték megfelelő színkombinációjának segítségével – gasztro-szín kisokos TORK-tól” – címmel. A közlemény szerint nagyon nem mindegy, milyet választunk: attól függően, hogy mi lesz a Valentin-napi menü, az alábbi tippeket adták, milyen színű szalvéta illik különböző ételekhez:

1. A kék árnyalatai csökkentik az ételek sósságának érzetét, kiemelik a sárga és narancsszín kontrasztját, így illenek például a tojásos ételekhez, az indiai fogásokhoz és sok más, fűszeres ételhez.

2. A korall és a rózsaszín csökkenti a keserű aroma érzetét, és édesebbé teszi az ételeket, tökéletesen illeszkednek a desszertekhez, különösen a piros színű édességekhez.

3. A mustársárga fokozza az ízeket, így jól illik a halakhoz és a tenger gyümölcseihez, és meleg szín lévén jól illik a zöldségekhez, salátákhoz.

4. A szürke és a fekete árnyalatai kontrasztot teremtenek a könnyedebb fogásokkal, így a könnyű ételekkel, mint a mediterrán konyhával vagy a tésztaételekkel.

5. A zöld árnyalatai harmonizálnak a sárga ételekkel és mivel mindkettő meleg szín, a zöld szalvéta erősíti az ételek karakterét; remek párosítás egy curry-vel.

6. A fehér és krém, vagy más, semleges színek kiegészítik a konyhaművészeti alkotásokat: például a vörös szószokat, a marhahúst vagy akár az intenzív színű ételeket.

Jó étvágyat és boldog Valentin-napot!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyar szakmai partnert választott a dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
PR | 2025. július 29. 12:52
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a tisztán hazai tulajdonú étrendkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport Dánia egyik legmeghatározóbb futballklubja, a Brøndby IF hivatalos táplálékkiegészítő partnere lett.
Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG