7p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Fél évre is képesek lennénk lemondani mobilunkról egy intim együttlétért? Miért nem mindegy, hogy a romantikus vacsorán milyen színű a szalvéta? Élményre vágyunk, de plüssszívet kapunk? Ahogy nőnap előtt, a Valentin-napot megelőzően is számtalan sajtóközleménnyel találták meg szerkesztőségünket a vállalatok. Ezekből válogattunk.

Mit gondolunk a szerelmesek napjáról?

Jött egy közlemény a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásáról, amelyben az ünnep megítélése mellett a Valentin-napoz fűződő szokásainkat is megvizsgálták.

Ebből többek között kiderült:

  • A többség (63%) felesleges, pénztárca nyitogató mesterkélt ünnepnek tartja a Valentin-napot.
  • A fiatalok kifejezetten pozitívan állnak a témához és örül a kezdeményezésnek.
  • A Valentin-nap igazán azon párok körében népszerű, akik ugyan már együtt élnek, de még nem házasok. Ők a legelégedettebbek a szexuális életükkel is, náluk a leggyakoribbak a kifejezetten Valentin-naphoz köthető emlékezetes, adott esetben extrém szexuális élmények is.
  • A kapcsolatban élők többsége, hogy valamilyen módon idén is meglepi párját.
  • A 30 év felettiek körében már alig-alig merül fel a szex, mint lehetséges Valentin-napi program.

Veszélyes a pornó

A tavalyi nőnapkor ezeket tudtuk meg a magyar nőkről >>>>

Nem árt azonban óvatosnak lenni ezen a napon (is). A Kaspersky Lab szakértői megvizsgálták, hogyan használják a kiberbűnözők a felnőtt tartalmakat. Tavaly a mobiltulajdonosok 25 százalékát felnőtt tartalommal rendelkező weboldalakon keresztül támadták meg, több mint 1,2 millió felhasználóról van szó világszerte. Ugyanakkor az áldozatok kétszer is meggondolják, hogy jelezzék a támadást a megfelelő szervek felé, egyszerűen azért, mert még mindig sokan kritikusan tekintenek az ilyen tartalmakra.

Élményre vágyunk

Megtudtuk azt is, hogy a „fogyasztók továbbra is az élményeket részesítik előnyben az anyagi javakkal szemben.” A Mastercard Love Index adatai szerint ugyanis a Valentin-nap környékén a romantikus kiadások 6 százalékkal, a tranzakciók pedig 17 százalékkal emelkedtek 2015 óta. Másik oldalról nézve: a magyarok vásárlási szokásai több ponton is eltérnek a globális trendektől, hazánkban még mindig az olyan klasszikus ajándékokat keresik a vásárlók, mint a virágok vagy az ékszerek.

Ha ez nem lenne elég, az idei kutatás rámutatott arra is, hogy a leggyakrabban hasukon keresztül próbáljuk megnyerni kedvesünket. A vizsgált időszakban vacsorára költünk a legtöbbet: az étkezésre költött összeg a kiadások 40 százalékát teszi ki.

Mi köze van a Valentin-napnak az egészséghez?

„Valentin-nap közeledtével a világ számos részén bíztatják arra az embereket, hogy a szívük választottja mellett saját szívük egészségére is odafigyeljenek. A szív és a keringési rendszer megbetegedései ugyanis komoly problémát jelentenek világszerte és Magyarországon egyaránt. Az időskorban jelentkező gondok megelőzésének kulcsa a fiatalkori egészségtudatos életmód és a rendszeres szűrővizsgálat lehet. Február nemcsak a szerelmesek ünnepe miatt fontos, hanem mert ekkor van a szívtudatosság hónapja is” – így kezdődött egy másik sajtóközlemény, amelyet ugyancsak az ünnep kapcsán kapott szerkesztőségünk. Csak homályosan értjük az összefüggést a két esemény között.

Ha Valentin-nap, akkor lánykérés?

Az Ékszerpalota a lánykérési szokásokat vizsgálta. Ebből pedig olyan dolgok jöttek ki: lehet bármikor, csak négyszemközt, romantikus módon, és legyen meglepetés. Sőt! A válaszadók kétharmada szerint a kérőnek térden állva kell megkérnie a választottja kezét. És hogy hányan gondolják úgy, hogy a Valentin-nap a tökéletes időpont a lánykérésre? Furcsa eredmény született: a megkérdezettek mindösszesen 1 százaléka mondta ezt.

Fél évig mobil nélkül?

Nem akármilyen közlemény érkezett a  Huaweitől. Az Ispossal 12 európai országban, köztük Magyarországon elvégzett kutatásból az derült ki:  „a magyarok szerint az okostelefonnak fontos szerepe van a szerelem lángra lobbantásában, a válaszadók közel háromnegyede üzenetekkel, 48 százalékuk pedig meghitt hanghívásokkal is udvarol kiszemeltjének. A legtöbb megkérdezett a >>szeretlek<< szót küldi leggyakrabban kedvesének, aki általában valamilyen jellegzetes becenéven szerepel a telefonkönyvében. A válaszadók közel harmada telefonfüggőnek tartja magát, ha választania kéne, inkább a szerelem mellett döntene: a magyarok 55 százaléka romantikus randevúért, 89 százalék pedig az intim együttlétért akár fél évig is lemondana okostelefonjáról” – tudtuk meg a felmérésből.

Inkább elő a telefonnal, ingyen internet!

A Vodafone szerint az adatforgalom nem szabhat határt a szerelemnek, ezért 90 GB plusz adattal készültek az ügyfeleknek. Bővebben itt írtunk a mobilszolgáltató akciójáról >>>>

Küldj videóüzenetet!

A Magyar Telekom egy "kísérletet" tett az ünnepen, a technológiát hívták segítségül, hogy megmutassák "valójában sokkal többször gondolunk egymásra, mint ahogy azt elsőre tippelnénk. Érzelmeink kifejezésére mindig a MOST a legjobb alkalom, hiszen a kezünkben tartjuk a lehetőséget, hogy ezt bárhol, bármikor megtehessük" - gondolják a mobilszolgáltatónál és linekeltek egy Youtube videót.

Nassoljuk a bonbont

A Nielsen azt derítette ki, hogy Bálint-napkor évek óta jelentősen megugrik a pralinéeladás Magyarországon: közel 400 tonna, több mint két és fél millió doboz bonbon fogyott csak 2017 februárjában. Ezzel az ünnep a harmadik helyre kapaszkodott fel akarácsony és a nőnap után bonbonértékesítésben. De mindez kevés! A kísérőajándék, avagy a plüss-szív forgalma is megugrik. Csak tavaly februárban 15 millió forint fölött költöttek szíves figurákra a magyarok.

A praliné és plüss-szív értékesítése (Forrás: Nielsen)

Ha olcsón megúsznád ezt az egész felhajtást

A Privátbankár szerkesztősége sem tudta szó nélkül hagyni a mai napot. Szokásos Árkosár-felmérésünkben megnéztük, hány forintból lehet kihozni egy epres-pezsgős-bonbonos romantikázást. Milyen eredményre jutottunk? Részletek itt >>>>

Elmegy az étvágyunk a szalvétától?

Ha nem tudnánk, milyen színű szalvéta illik a Valentin-napi vacsorához, arra is jöttek ötletek: „6 tipp, amellyel fokozható a gasztronómiai élmény a teríték megfelelő színkombinációjának segítségével – gasztro-szín kisokos TORK-tól” – címmel. A közlemény szerint nagyon nem mindegy, milyet választunk: attól függően, hogy mi lesz a Valentin-napi menü, az alábbi tippeket adták, milyen színű szalvéta illik különböző ételekhez:

1. A kék árnyalatai csökkentik az ételek sósságának érzetét, kiemelik a sárga és narancsszín kontrasztját, így illenek például a tojásos ételekhez, az indiai fogásokhoz és sok más, fűszeres ételhez.

2. A korall és a rózsaszín csökkenti a keserű aroma érzetét, és édesebbé teszi az ételeket, tökéletesen illeszkednek a desszertekhez, különösen a piros színű édességekhez.

3. A mustársárga fokozza az ízeket, így jól illik a halakhoz és a tenger gyümölcseihez, és meleg szín lévén jól illik a zöldségekhez, salátákhoz.

4. A szürke és a fekete árnyalatai kontrasztot teremtenek a könnyedebb fogásokkal, így a könnyű ételekkel, mint a mediterrán konyhával vagy a tésztaételekkel.

5. A zöld árnyalatai harmonizálnak a sárga ételekkel és mivel mindkettő meleg szín, a zöld szalvéta erősíti az ételek karakterét; remek párosítás egy curry-vel.

6. A fehér és krém, vagy más, semleges színek kiegészítik a konyhaművészeti alkotásokat: például a vörös szószokat, a marhahúst vagy akár az intenzív színű ételeket.

Jó étvágyat és boldog Valentin-napot!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Előzzük meg a penészedést az újonnan épített otthonokban!
Márkázott tartalom | 2024. november 10. 14:02
Nem csupán a régi házakban, hanem az újonnan épült otthonokban is sokak életét megkeseríti a penész, amely nemcsak esztétikai problémát jelent, hanem az egészségre is káros hatással van, pénzbe kerül a folyamatos eltávolítása, így minél előbb meg kell szabadulni tőle.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG