3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Ugyan a vagyonszerzési illeték bevezetésével emelkedtek a használtautó-piaci árak, ám ennek ellenére a piac - ha lassabb ütemben is - bővült. Az emelkedés időleges lehet: az egyre több bekerülő jármű lenyomja az árakat. Az euró árfolyama lehet a másik jelentős módosító tényező, mivel 300 forintos szint alatt további áresés jöhet.

Közel kétéves lendületes emelkedést követően 2015 első negyedévében megszakadt a Használtautó-index növekedési trendje: az elkelt használt személygépkocsik összértékének változását jelző mutatószám 134,4-ről 122,8 százalékra, a tavaly félévi szintre esett vissza. Az index előző negyedévhez képest történő visszaesését két tényezőnek köszönhetjük: egyrészt mintegy 3 százalékkal csökkent az eladott autók mennyisége, másrészt 5,7 százalékkal lett alacsonyabb az átlagár, ami a tavaly év eleji szintnek felel meg.

Tavalyhoz képest még így is jól állunk

Ha az előző év azonos időszakához viszonyítjuk az aktuális számokat, korántsem olyan borús a kép – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu értékesítési vezetője. Az eladott használt autók mennyisége 2014 első negyedévéhez képest több mint 8 százalékkal bővült, és ezzel párhuzamosan 113-ról 122 százalékra változott a Használtautó-index értéke is. A piacon gazdát cserélő autók száma várhatóan az év egészében is meghaladja majd a tavalyi mértéket, ennek ellenére a korábbi növekedési ütemtől valószínűleg egy időre el kell búcsúznunk: negatív jel például, hogy az utánpótlást jelentő újautópiacon márciusban év/év alapon mindössze 2 százalékos volt a bővülés.

Mi várható 2015 egészében?

Az elmúlt évben – elsősorban az importautókra tavaly bevezetett vagyonszerzési illetéknek köszönhetően – szinte minden járműkategóriában jelentős áremelkedés zajlott le, a növekedés átlagos mértéke meghaladta a 8 százalékot. Ez az emelkedés azonban csak időleges lehet, hiszen a hazai személyautó-állomány átlagéletkora folyamatosan növekszik, ami a kínálatban megjelenő autók átlagárát hosszú távon mindenképpen lefelé nyomja.

Szintén lefelé mozdulhatnak az árak, amennyiben az év egészére is jellemző lesz a mostani, 300 forint alatti euróárfolyam, amely az olcsóbbá váló exporton keresztül a hazai kínálat árát is érezhetően befolyásolja. Amennyiben ez a forgatókönyv valósul meg, hiába a további mennyiségi élénkülés, a Használtautó-index értéke jó eséllyel egész évben a tavalyi 134 százalékos rekordérték alatt marad.

Az Opel és a Suzuki használt autók toplistájának élén

Száz eladott hazai használt autóból 14 az Opel, míg 10 a Suzuki emblémáját viseli. Ezt a két márkát sorrendben a Volkswagen (10%), a Ford (8%) és a Renault (7%) követi. Összességében ez az öt márka biztosítja a teljes hazai használtautó-forgalom felét.

Összehasonlításképpen az új autók piacának márkasorrendje a következő volt ugyanebben az időszakban: Skoda (13%), Opel (12%), Ford (11%), Volkswagen (8%), Suzuki (7%). A koncentráció mértéke ezen a piacon is hasonló: öt márka adja a piac forgalmának felét.

Egyes márkák sorrendje piaci részesedés alapján
Használt autók Új autók
1. Opel (14%) 1. Skoda (13%)
2. Suzuki (10%) 2. Opel (12%)
3. Volkswagen (10%) 3. Ford (11%)
4. Ford (8%) 4. Volkswagen (8%)
5. Renault (7%) 5. Suzuki (7%)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG