A gyenge forint miatt várhatóan a behozott használt – vagyis az alacsonyabb árkategóriába tartozó – autók is drágulnak, bár a néhány százezer forintos autók esetében nem olyan vészes a néhány százalékos áremelkedés, mint egy ötmillió forintos új járműnél – mondta a Napi Gazdaságnak Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke.
Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke szerint további probléma, hogy ez a "kreatív megoldások" szaporodásához vezet. Vannak, akik az áfa megfizetése nélkül, nem vállalkozás keretében hozzák be a sérült, sok esetben visszatekert kilométerórájú autókat. A használtautó-importot most is ez a jelenség uralja, de ha a gyenge forint miatt drágulnának a régi járművek, tovább növekedne az így behozott autók száma.
Tavaly év végén, illetve idén év elején sok márkánál, modellnél árat emeltek, aminek a mértéke fél és akár öt százalék között is lehetett, és volt olyan modell is, amelynél már kétszer korrigálták az árakat. Az importőrök 303-305 forintos idei euróárfolyammal számoltak, és miután ez elmozdulni látszott, a kereskedők árat emeltek. Gablini Gábor szerint, amennyiben az euró tartósan 310 forint fölött lesz, további áremelés várható.
 
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             Az egyik több mint 1200 kilométert tehetett meg, mielőtt elérte ukrajnai célpontját.
							Az egyik több mint 1200 kilométert tehetett meg, mielőtt elérte ukrajnai célpontját.						 
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        

 
