3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miért szeretnek a magyarok két főétkezés között enni? És ha esznek, akkor mit? Csokit, chipset, vagy talán más rágcsálnivaló a kedvencünk? Mennyire térnek el a magyarok étkezési szokásai a többi országétól? És egyáltalán, mi alapján választunk?

Gyümölcs, csoki, sajt: te is ezt választod?

A Nielsen piackutató a felmérést hatvan országban, több mint 30 ezer internethasználó fogyasztó bevonásával végezte, köztük Magyarországon. Eszerint magyarok legnagyobb része (34 százaléka) a két főétkezés közötti falatozáshoz elsősorban friss gyümölcsöt választana, egy kérdőíven szereplő negyvenhét különböző ennivalóból. Utána a csokoládé következik (17 százalék), majd a sajt (8 százalék). Ugyanez a sorrend harmincegy európai ország átlagában is. (Hogy a fennmaradó 41 százalék mit eszik két étkezés között, arról nem szól a Nielsen közleménye - a szerk.)

Az okok, amiért szeretünk nassolni

A felmérés szerint a főétkezések között a legtöbb magyar azért eszik pár falatot, mert örömet akar szerezni magának. Második leggyakoribb ok, hogy kényeztesse saját magát, harmadik pedig biztosítani a szükséges tápanyagot. Csak negyedikként következik az éhségérzet megszüntetése.

Forrás: Nielsen

“A keresletet elsősorban az íz, valamint az egészség szempontjai diktálják, és a fogyasztók egyiknél sem hajlandók kompromisszumra” – állapítja meg a nemzetközi trendekről Susan Dunn, a Nielsen globális szakértői tanácsadó szolgálatának elnökhelyettese.

Magyarországon snackek fogyasztásánál az egészség húsz felsorolt konkrét szempontja közül a válaszadók legnagyobb aránya (több mint háromnegyed része) arra ügyel, hogy természetes élelmiszert egyen, génmódosítás nélküli összetevőkből, továbbá természetes ízesítésűt.

Többet rágcsál a világ

Világszerte az emberek főétkezések közötti falatokra tavaly április és idén március között 374 milliárd dollárt költöttek, ami 2 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban. Egyebek között ezt állapítja meg a Nielsen felmérése alapján készült tanulmány.

Habár a világpiaci költés zöme Európára (167 milliárd USD) és Észak-Amerikára (124 milliárd USD) jut, a rágcsálnivalók  értékesítése legjobban fejlődő régiókban növekszik. Ázsia-Óceániában (46 milliárd USD) és Latin-Amerikában (30 milliárd USD) plusz 4, illetve plusz 9 százalékot regisztrált a Nielsen. Közép-Keleten és Afrika vizsgált országaiban (7 milliárd USD) a növekedés üteme 5 százalék.

Kimarad az ebéd?

Európában 2013. április és 2014. március között a snack forgalmához legnagyobb mértékben az édesség járul hozzá, 46,5 milliárd dollárral, ami magában foglalja a cukros termékeket, csokoládét, cukorkát és rágógumit.

Leggyorsabban, 6,8 százalékkal emelkedett földrészünkön a bolti eladás mártásokból, sós és édes krémekből, beleértve a nedves szószokat, önteteket és humuszt is.

“A snack ágazatban ádáz verseny folyik. Nagy mértékben növekszik a forgalom a cukrot nem tartalmazó, nem édes snackekből, amelyek sokak számára mindinkább kiváltanak egy főétkezést. Egyúttal pedig jelzik, hogy a fogyasztók gondolkodásában egyre nagyobb szerepet játszik az egészséges étkezés. Jelenleg a hagyományos aprósütemények, kekszek és más édességek viszik el a snackek kiskereskedelmi forgalmának nagyobb részé” - mondja Susan Dunn.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG