A beruházást bejelentő szerdai, budapesti sajtótájékoztatón Szijjártó Péter elmondta, hogy az Apollo magyarországi gyárában a tervek szerint naponta 16 ezer személyautóhoz, és 3000 haszongépjárműhöz gyártanak majd abroncsokat.
Brüsszel is rábólintott Az Európai Bizottság múlt héten hagyta jóvá a gumiabroncsgyár felépítéséhez nyújtandó, összesen 95,7 millió eurós, megközelítőleg 29 milliárd forintos regionális beruházási támogatást. Mint azt az uniós végrehajtó intézmény megállapította, a támogatás megfelel az állami támogatásokra vonatkozó uniós szabályoknak.Részletek >>> |
Neeraj Kanwar, az Apollo Tyres Ltd. ügyvezető igazgatója szerint Európában egyre nagyobb kereslet mutatkozik a gumiabroncsok iránt, és az Apollo Tyres meglévő, hollandiai üzemének termelését kiegészítő gyöngyöshalászi létesítményben Apollo és Vredestein márkájú abroncsok is készülnek majd az Orosz- és Törökországot is magában foglaló európai piacnak.
A szlovákok helyett választottak minket
Az Apollo beruházásáért már 2008-ban is versengett a két ország, de akkor a válság miatt nem indult el a projekt.
A társaság 2008-ban már egyszer előkészítette egy magyarországi gyár felépítését Gyöngyösön. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök 2008 januárjában jelentette be Újdelhiben, hogy az Apollo Tyres 300 millió euró befektetéssel a gyöngyösi ipari parkban építi fel európai gyártóbázisát. Az indiai cég magyarországi leányvállalata földvásárlási opciót is szerzett a Gyöngyösi Ipari Parkban.
Luis Ceveniz, az Apollo cég európai vezetője korábban azt mondta: gazdasági szempontok miatt döntöttek Magyarország mellett, mint a költségek, a szakismeret, a rendelkezésre álló nyersanyagok és az infrastruktúra minősége.
A vállalat jelenleg Indiában, Dél-Afrikában és Hollandiában rendelkezik gyártókapacitásokkal.