Az imázsfilm bemutatóján Töröcskei István, az Államadósság Kezelő Központ vezérigazgatója azt mondta, hogy a lakosságnak kínált állampapír „új termék a nehéz helyzetekre.” Borbély László András, az ÁKK általános vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy azért kell a kampány, mert visszaesett a belföldi kézben levő állampapír állomány és ezt a trendet mindenképpen meg kell fordítani. Az illetékes felhívta a figyelmet arra, hogy az államnak a belföldi adós a legjobb adós, mert az egyrészt nagy valószínűséggel megújítja a lejáró befektetést, másrészt itt marad, tehát nem viszi ki az országból az hasznot. A kamatból származó jövedelemből pedig új befektetések, beruházás és fogyasztás lesz. A vezérigazgató-helyettes elmondta azt is, hogy nem csak a marketinget erősítik, hanem elkezdik a fiókhálózat fejlesztését és összekapcsolását is.
Lakossági állampapír számokban – 2012. január – április
A lakossági állampapírokon belül a Kamatozó Kincstárjegyek állománya idén 50,6 milliárd forinttal nőtt, így az április végi állomány 131,8 milliárd forint volt. Az egy és kétéves Kincstári takarékjegyek együttes állománya összesen 13,9 milliárd forinttal 240,3 milliárd forintra, az inflációhoz kötött Prémium Magyar Államkötvény állománya pedig az ez évi 15,5 milliárd forintos növekedés hatására 181,7 milliárd forintra növekedett. Április végén a fenti lakossági állampapírok állománya 553,8 milliárd forintot tett ki, ami 80 milliárd forint növekedést jelent 2011. év vége óta. A lakossági kézben levő teljes állampapír-állomány 2012 áprilisában 801 milliárd forint. |
A film készítője, Koltai Lajos már korábban is készített reklámfilmet, csak nem idehaza. A világhírű rendező-operatőr elmondta, hogy azért vállalta el a felkérést, mert hozzá közelálló emberektől érkezett és olyan ügynek tartotta a témát, amit neki szolgálnia kell. Koltai elmondta, hogy olyan komolysággal forgatta a reklámfilmet, ahogy a játékfilmjeit szokta. A rendező azt mondta, hogy egész életében izgatták az emberi arcok, tekintetek, szemek, amelyek a reklámfilm alapjai is. A szereplőválogatáson nem ismert és nem szabályos, de szép arcokat válogattak, amelyek jelképezik a közös ügyet, a generációk közötti hidat. Ugyanez volt a koncepciója a zeneszerző Zságer Balázsnak is, aki a klasszikus zenei alapokat hozta össze a modernebb hangzással.
A reklámfilm és a készítéséről született werkfilmek letölthetőek innen: