Az Államadósság Kezelő Központ vezetői– a gyakorlatukban szokatlan alkalomra, - reklámfilm-bemutatóra invitálták a sajtót a Millenáris Parkba. A mától a médiába kerülő reklámfilm célja a lakossági állampapír vásárlás népszerűsítése. Az ügyet egyre komolyabban veszi az ÁKK. A korábbi lakossági akciók sikerén felbuzdulva folytatják az elsősorban a Prémium Magyar Állampapír köré épülő programot. Az akció fontosságát és nagyságát jelzik a filmre felkért alkotók is: a rendező Koltai Lajos, az operatőr Dobos Tamás, a zeneszerző pedig Zságer Balázs volt. A filmen különböző korú és karakterű arcokat látunk lendületes zenével a háttérben, miközben a narrátor az állampapírokról beszél, később a képernyő osztódik, az arcok egy nagy tablóvá állnak össze, majd feltűnik az ÁKK logója.
Az imázsfilm bemutatóján Töröcskei István, az Államadósság Kezelő Központ vezérigazgatója azt mondta, hogy a lakosságnak kínált állampapír „új termék a nehéz helyzetekre.” Borbély László András, az ÁKK általános vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy azért kell a kampány, mert visszaesett a belföldi kézben levő állampapír állomány és ezt a trendet mindenképpen meg kell fordítani. Az illetékes felhívta a figyelmet arra, hogy az államnak a belföldi adós a legjobb adós, mert az egyrészt nagy valószínűséggel megújítja a lejáró befektetést, másrészt itt marad, tehát nem viszi ki az országból az hasznot. A kamatból származó jövedelemből pedig új befektetések, beruházás és fogyasztás lesz. A vezérigazgató-helyettes elmondta azt is, hogy nem csak a marketinget erősítik, hanem elkezdik a fiókhálózat fejlesztését és összekapcsolását is.
Lakossági állampapír számokban – 2012. január – április
A lakossági állampapírokon belül a Kamatozó Kincstárjegyek állománya idén 50,6 milliárd forinttal nőtt, így az április végi állomány 131,8 milliárd forint volt. Az egy és kétéves Kincstári takarékjegyek együttes állománya összesen 13,9 milliárd forinttal 240,3 milliárd forintra, az inflációhoz kötött Prémium Magyar Államkötvény állománya pedig az ez évi 15,5 milliárd forintos növekedés hatására 181,7 milliárd forintra növekedett. Április végén a fenti lakossági állampapírok állománya 553,8 milliárd forintot tett ki, ami 80 milliárd forint növekedést jelent 2011. év vége óta. A lakossági kézben levő teljes állampapír-állomány 2012 áprilisában 801 milliárd forint. |
Az ÁKK tavaly decemberben írt ki közbeszerzési eljárást a lakossági állampapírok kibocsátását és értékesítését népszerűsítő kampányra maximum 120 millió forint keretösszeggel. A nyertes HG360 Reklámügynökség Kft. Legalább 2013 végéig készíti a televíziós és reklám-spotokat, a szóróanyagot az ÁKK-nak. Borbély László András elmondta, hogy a most bemutatott filmet követi majd több is, amelyeket már konkrét termékekről készítenek. A részletekről mindössze annyit árult el, hogy a júniusban piacra kerülő Prémium Magyar Állampapír lesz a következő „reklámtéma”. Ezt egyben a lakossági álllampapírok zászlóshajójának nevezte a vezérigazgató-helyettes.
A film készítője, Koltai Lajos már korábban is készített reklámfilmet, csak nem idehaza. A világhírű rendező-operatőr elmondta, hogy azért vállalta el a felkérést, mert hozzá közelálló emberektől érkezett és olyan ügynek tartotta a témát, amit neki szolgálnia kell. Koltai elmondta, hogy olyan komolysággal forgatta a reklámfilmet, ahogy a játékfilmjeit szokta. A rendező azt mondta, hogy egész életében izgatták az emberi arcok, tekintetek, szemek, amelyek a reklámfilm alapjai is. A szereplőválogatáson nem ismert és nem szabályos, de szép arcokat válogattak, amelyek jelképezik a közös ügyet, a generációk közötti hidat. Ugyanez volt a koncepciója a zeneszerző Zságer Balázsnak is, aki a klasszikus zenei alapokat hozta össze a modernebb hangzással.
A reklámfilm és a készítéséről született werkfilmek letölthetőek innen: