4p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az elektromos autók összköltsége egy nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezet szerint 2024-re lehet majd azon a szinten, mint most egy hatékonyabb benzines járműé, és tömegtermékké válhatnak. A fogyasztók azonban kivárnak, nem tudni, meddig. Ausztriában autónként 4000 eurós támogatást adnának a vevőknek, hasonlóan Németországhoz.
Elektromos töltőállomás Budapesten az Elmű előtt.

A következő évtized közepére lesznek az elektromos autók költségei a tömegek számára is versenyképesek – erre a megállapításra jutott az európai fogyasztóvédelmi szervezetek szövetsége, a BEUC tanulmánya. A Süddeutsche Zeitung azt írja, jelenleg egy átlagos elektromos autó fenntartási költségei évente 2000 euróval meghaladják a benzines és 4000 euróval a dízeles járművekét.

Ennek fő oka a járművek magas beszerzési költsége, amit az alacsonyabb szervizköltségek és üzemanyag-ráfordítás sem egyenlít ki még. A magas vételárak miatt, valamint a töltőállomások hiánya és a korlátozott hatótávolság következtében a vevők egyelőre erősen visszafogják magukat. A nemrég bevezetett, autónként négyezer euróig terjedő német vásárlási támogatásra eddig csak 4500-an jelentkeztek, kevesebben a vártnál, amit kudarcként értékelnek.

Olcsóbbat, messzebbre, több töltővel

A cikk szerint ez az állami támogatás már kiegyenlíti a költséghátrányt, a vevők mégis visszafogottak. Valószínűleg sok vevő kivár, amíg a kocsik még olcsóbbak, a hatótávolság még nagyobb és a töltési infrastruktúra még jobb lesz. Ennek ellenére a szervezet vezetője úgy véli, a következő évtized közepére a tömegeknek is elérhetőek lesznek az elektromos autók, nem csak a jól kereső rétegek számára.

A tanulmány egyébként abból indul ki, hogy eközben a hagyományos autók is hatékonyabbak lesznek. A 2025-ös évben forgalomba álló fosszilis üzemű autók teljes élettartamuk alatt átlagosan 6500 euróval kevesebbe kerülnek majd, mint most. Azzal is kalkuláltak, hogy a hagyományos üzemű autók a valóságban 42 százalékkal több üzemanyagot fogyasztanak, mint a laporatóriumi adatok szerint (az ICCT adatai alapján).

Ausztriában is jön a 4000 euró

Lehet azonban, hogy a fogyasztók még tovább várnak a csökkenő akkumulátorárakra, amelyek drasztikus esését tíz éven belül prognosztizálják. Így egyfajta árpóker alakul ki, a fogyasztók várnak, várnak, amíg úgy nem néz ki, hogy az elektromos kocsikat bagóért adják. „Olyan ez, mint a ketchup-os palack, tudjuk, hogy jön valami, de azt nem, hogy mikor, és mennyi lesz” – idézik a Daimler értékesítési vezetőjét.

Ausztriában jövő év márciusától a németországihoz hasonlóan autónként 4000 eurós támogatás bevezetését tervezik az elektromos autókra – derült ki a napokban. Hibrid járművekre 1500 euró támogatást lehet majd kapni. Egyes jogi személyek is 3000 eurós támogatást kaphatnak. Jár majd támogatás elektromos kétkerekűekre és könnyű munkagépekre is. A programra 72 millió eurót szánnak.

Támogatják a töltőállomásokat is

Az osztrák Der Standard szerint Ausztriában eddig 8600 elektromos autót állítottak forgalomba Ausztriában, ebből idén 4500-at. Darabonként 10 ezer euróval támogatják majd a töltőállomásokat, melyek költsége egyébként 90 ezer euró körüli, és a magánszemélyek otthoni töltőkészülékeire is jár majd plusz 200 euró.

A Heise.de azzal foglalkozott, mi lenne olcsóbb, az elektromos meghajtás, vagy a hidrogénnel működő üzemanyagcella, és melyik védené jobban a környezetet? Egy német és egy amerikai egyetem kutatói a 2035-re várható állapotot modellezték, és arra jutottak, hogy majdnem egyformán, 40, illetve 41 százalékkal csökkenne a két módszerrel arra az évre a szén-dioxid kibocsátás. Az elemekkel azonban ugyanez lényegesen olcsóbban lesz elérhető.

A különböző autógyárak terveiről többször írtunk a napokban, így például a Volkswagenről itt, a Daimlerről, a Jaguarról és a 700 kilométeres hatótávolságról itt, a Toyota terveiről pedig itt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis: már csak négy hely kiadó az országos döntőben
Privátbankár.hu | 2024. november 15. 12:48
A második forduló utolsó előtti versenynapján újabb négy csapat jutott a Privátbankár.hu népszerű pénzügyi versenyének országos döntőjébe – a technikumok és szakképző iskolák diákjai ezúttal is kitettek magukért.
Személyes pénzügyek Akar 20 ezer forintot keresni? A Magyar Államkincstárnál gyorsan megteheti
Privátbankár.hu | 2024. november 15. 09:18
Ügyfélajánlási programot indít a Magyar Államkicsntár, 20-20 ezer forintot kaphat az ajánló és az ajánlott is.
Személyes pénzügyek Hatalmas sallertól kóvályog a forint
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 19:34
Ez kevés.
Személyes pénzügyek Mindenképp olvassuk el az apróbetűs részt a munkáshitelről!
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 14:04
Könnyen meglepődhet a fiatal hitelfelvevő, ha hosszabb ideig munka nélkül találja magát.
Személyes pénzügyek Mikor éri meg előtörlesztésben gondolkodni, ha jövőre erre vennénk ki nyugdíjpénztári megtakarításunkat?
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 11:14
A jövő évben az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarítást már lakáscélra és szabad felhasználású jelzáloghitelek törlesztésére is fel lehet majd használni.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis: már tucatnyi csapat jutott döntőbe
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 20:13
Már tizenkét hely kelt el a Privátbankár.hu által szervezett Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! pénzügyi tudatossági verseny döntőjében.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! – 2024 ősz, 2. forduló 4. nap
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 07:00
Mit tudsz a pénzügyekről? Itt a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! diákverseny 2. fordulója a Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar és Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei csapatoknak!
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! Még három csapat jutott a döntőbe
Privátbankár.hu | 2024. november 11. 14:53
Az országos döntő 20 fős mezőnyéből már megvan 8 – Fejér, Somogy és Baranya csapatai küzdöttek nagyot a második versenynapon.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis: megvannak az országos döntő első résztvevői
Privátbankár.hu | 2024. november 6. 15:32
Győr-Moson-Sopron, Vas, Komárom-Esztergom, Veszprém és Zala megyék csapatai közt lezajlott a Privátbankár.hu által szervezett pénzügyi tudatossági verseny második fordulója.
Személyes pénzügyek Az osztrák gazdaság állapota is pocsék, mégis kell a magyar munkaerő
Eidenpenz József | 2024. november 4. 05:42
Bár esett a magyar munkavállalók száma Ausztriában szeptemberben, ennek elsősorban szezonális okai lehetnek és nem volt nagy mértékű. Továbbra is több magyar dolgozik a szomszédos országban, mint német, és egy év leforgása alatt is rendületlenül bővült a létszám. Az osztrák gazdaság is bajban van, de a turizmus szerencsére virágzik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG