4p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elektromos autók összköltsége egy nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezet szerint 2024-re lehet majd azon a szinten, mint most egy hatékonyabb benzines járműé, és tömegtermékké válhatnak. A fogyasztók azonban kivárnak, nem tudni, meddig. Ausztriában autónként 4000 eurós támogatást adnának a vevőknek, hasonlóan Németországhoz.
Elektromos töltőállomás Budapesten az Elmű előtt.

A következő évtized közepére lesznek az elektromos autók költségei a tömegek számára is versenyképesek – erre a megállapításra jutott az európai fogyasztóvédelmi szervezetek szövetsége, a BEUC tanulmánya. A Süddeutsche Zeitung azt írja, jelenleg egy átlagos elektromos autó fenntartási költségei évente 2000 euróval meghaladják a benzines és 4000 euróval a dízeles járművekét.

Ennek fő oka a járművek magas beszerzési költsége, amit az alacsonyabb szervizköltségek és üzemanyag-ráfordítás sem egyenlít ki még. A magas vételárak miatt, valamint a töltőállomások hiánya és a korlátozott hatótávolság következtében a vevők egyelőre erősen visszafogják magukat. A nemrég bevezetett, autónként négyezer euróig terjedő német vásárlási támogatásra eddig csak 4500-an jelentkeztek, kevesebben a vártnál, amit kudarcként értékelnek.

Olcsóbbat, messzebbre, több töltővel

A cikk szerint ez az állami támogatás már kiegyenlíti a költséghátrányt, a vevők mégis visszafogottak. Valószínűleg sok vevő kivár, amíg a kocsik még olcsóbbak, a hatótávolság még nagyobb és a töltési infrastruktúra még jobb lesz. Ennek ellenére a szervezet vezetője úgy véli, a következő évtized közepére a tömegeknek is elérhetőek lesznek az elektromos autók, nem csak a jól kereső rétegek számára.

A tanulmány egyébként abból indul ki, hogy eközben a hagyományos autók is hatékonyabbak lesznek. A 2025-ös évben forgalomba álló fosszilis üzemű autók teljes élettartamuk alatt átlagosan 6500 euróval kevesebbe kerülnek majd, mint most. Azzal is kalkuláltak, hogy a hagyományos üzemű autók a valóságban 42 százalékkal több üzemanyagot fogyasztanak, mint a laporatóriumi adatok szerint (az ICCT adatai alapján).

Ausztriában is jön a 4000 euró

Lehet azonban, hogy a fogyasztók még tovább várnak a csökkenő akkumulátorárakra, amelyek drasztikus esését tíz éven belül prognosztizálják. Így egyfajta árpóker alakul ki, a fogyasztók várnak, várnak, amíg úgy nem néz ki, hogy az elektromos kocsikat bagóért adják. „Olyan ez, mint a ketchup-os palack, tudjuk, hogy jön valami, de azt nem, hogy mikor, és mennyi lesz” – idézik a Daimler értékesítési vezetőjét.

Ausztriában jövő év márciusától a németországihoz hasonlóan autónként 4000 eurós támogatás bevezetését tervezik az elektromos autókra – derült ki a napokban. Hibrid járművekre 1500 euró támogatást lehet majd kapni. Egyes jogi személyek is 3000 eurós támogatást kaphatnak. Jár majd támogatás elektromos kétkerekűekre és könnyű munkagépekre is. A programra 72 millió eurót szánnak.

Támogatják a töltőállomásokat is

Az osztrák Der Standard szerint Ausztriában eddig 8600 elektromos autót állítottak forgalomba Ausztriában, ebből idén 4500-at. Darabonként 10 ezer euróval támogatják majd a töltőállomásokat, melyek költsége egyébként 90 ezer euró körüli, és a magánszemélyek otthoni töltőkészülékeire is jár majd plusz 200 euró.

A Heise.de azzal foglalkozott, mi lenne olcsóbb, az elektromos meghajtás, vagy a hidrogénnel működő üzemanyagcella, és melyik védené jobban a környezetet? Egy német és egy amerikai egyetem kutatói a 2035-re várható állapotot modellezték, és arra jutottak, hogy majdnem egyformán, 40, illetve 41 százalékkal csökkenne a két módszerrel arra az évre a szén-dioxid kibocsátás. Az elemekkel azonban ugyanez lényegesen olcsóbban lesz elérhető.

A különböző autógyárak terveiről többször írtunk a napokban, így például a Volkswagenről itt, a Daimlerről, a Jaguarról és a 700 kilométeres hatótávolságról itt, a Toyota terveiről pedig itt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Ezek a gimnazisták értenek a legjobban a pénzügyekhez – Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis!
Privátbankár.hu | 2025. május 15. 15:24
Idén is több mint ezer gimnazista és felkészítő pedagógusaik vettek részt a Privátbankár tavaszi pénzügyi vetélkedőjén. A győztes csapat Budapestről érkezett, a Top 4-be kőszegi, budakeszi és szegedi gimisek kerültek be.
Személyes pénzügyek Sok autós rossz hírt kap, megint jön a drágulás
Privátbankár.hu | 2025. május 12. 10:41
Megérkeztek a számok.
Személyes pénzügyek Egy százalékkal csökkenhetnek a banki költségeink májusban
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 13:51
A bankszámlák önkéntes díjcsökkentése közel egy százalékkal mérsékelheti a számlaköltségeket az előző hónaphoz képest, a havi inflációt pedig nagyságrendileg 0,1 százalékponttal viheti lejjebb, állítja egy friss elemzés. Az éves áremelkedés az áprilisi 6,9 százalékos szintről 0,2 százalékra mérséklődhet.
Személyes pénzügyek Fontos határidő közeleg – több milliárd forint a tét
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 11:12
Összességében ennyi adóvisszatérítéstől eshetnek el a nyugdíj-, illetve egészségpénztári tagsággal rendelkező magánszemélyek, ha május 20-ig nem töltik ki a nyilatkozatot.
Személyes pénzügyek Itt az újabb árstop! – és ez egy évre szól
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 07:12
Több biztosító is vállalja, hogy tizenkét hónapig nem emeli a lakásbiztosítási díjait.
Személyes pénzügyek Soha nem adósodott el még ilyen tempóban a magyar lakosság
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 07:01
Nem csökkent a lakosság hiteléhsége: személyi kölcsönből még soha nem fogyott annyi, mint márciusban, a lakáshitelek volumene a három évvel ezelőtti rekord felé közelít, mellette pedig pörög a fiatalokat célzó munkáshitel is, az első negyedévben csaknem 60 milliárd forintra kötöttek szerződést – írja a Bank360 a Magyar Nemzeti Bank által közzétett hitelstatisztika alapján.
Személyes pénzügyek Véget kellene vetni a pazarlásnak!
Privátbankár.hu | 2025. április 28. 19:31
A túlfogyasztásról és az elpocsékolt pénzekről is beszélt a Trend FM hétfői adásában munkatársunk, Csernátony Csaba. 
Személyes pénzügyek Bankkártyás figyelmeztetést küldött az MNB
Privátbankár.hu | 2025. április 24. 11:11
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) szerint érdemes korlátozni bankkártyák vásárlási-, készpénzfelvételi limitjeit a kibercsalások miatt. 
Személyes pénzügyek A megtakarításainkat a válság idején is érdemes biztonságban tudni
Hollós János | 2025. április 22. 13:02
Kicsit talán meglepő és tiszteletre méltó módon a világban kitört kereskedelmi háborúval egyelőre nem foglalkoznak a biztosítási piac szereplői. Egyebek mellett ez derült ki a Klasszis Média Nyugdíjszerviz című adásából, amelynek vendége volt többek között Malicskó Gábor, az UNIQA Biztosító Lakossági Üzletágért felelős igazgatósági tagja.
Személyes pénzügyek Végre! Ebben az összevetésben több közép- és kelet-európai országot lepipáltunk
Privátbankár.hu | 2025. április 18. 14:42
A háztartási megtakarítások volumene alapján Magyarország a mezőny első felébe tartozik a régiós gazdaságok között, de még inkább kitűnik azzal, hogy a megtakarítások szerkezetében jelentős eltérést mutat a többi országhoz képest. Az MBH Elemzési Centrum szakértői megvizsgálták, hogyan áll össze a hazai megtakarítások struktúrája, és ez miben különbözik a térségben jellemző szerkezettől.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG