Január 10-től 40 százalékkal csökkenti budapesti járatait a Ryanair, mivel a Budapest Airport nem csökkentette díjait a kért szintre - mondta Michael O'Leary, a diszkont légitársaság vezérigazgatója sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.
Kifutópályán... |
A tervek szerint megszüntetik a badeni, a birminghami, a bolognai, a düsseldorfi, a krakkói, a lübecki, a malagai, a müncheni, az oslói és a szaloniki járatot. |
Az intézkedéssel 10 útvonal szűnik meg, és 800 ezerrel csökken az utasok száma - az év elején a Ryanair még 2 millió utassal számolt. A vezérigazgató közölte azt is, hogy a tájékoztatót követően újra tárgyalóasztalhoz ül a repülőtér vezetőivel. O'Leary valószínűleg a reptéri tarifákról akar egyezkedni, korábban többször is kritizálta a Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Zrt.-t a magas díjak miatt. A BA nemrég ismét emelt a reptér díjain (20%-ot), de azok nem érik el a hatósági plafont.
Előzmény: Távozhat a Ryanair Budapestről, fontos bejelentés várható ma
A vezérigazgató elmondta, hogy a Malév megszűntekor, az idén februárban évi 2 millió utast ígértek. Felajánlották - a költségcsökkentés fejében - hogy évi 2,7 millió utast szállítanak Budapestről, de erre érdemi választ nem kaptak.
A fapados körülményeket bírálta a fapados cég vezetője...
Kifogásolta azt is, hogy a fapados járatok utasainak a repülőtéren egy felállított sátorban kell várakozniuk, ahol nincs semmiféle szolgáltatás.
Jelezte: számításaik szerint a repülőtér 800 dolgozót kényszerül elbocsátani azzal, hogy a Ryanair 800 ezer fővel, 1,2 millióra csökkenti az utasok számát.
Üzenet BA-nak?
Január 10-től a Budapesten állomásozó Ryanair gépek száma 5-ről 3-ra csökken. Az útvonalaik száma 30-ról 20-ra mérséklődik, és a heti járatok száma 280-ról esik 170-re. A járatok 20 útvonalon ritkábban járnak majd.
A vezérigazgató a tájékoztató végén hangsúlyozta, hogy ha a Budapest Airport tulajdonosa, a Hochtief hajlandó a szolgáltatási költségei csökkentésére - akár úgy is, hogy a Ryanair növeli az utasok számát - akkor csak ideiglenes lesz a járatszám-csökkentés.
Michael O'Leary kifogásolta a magyar légügyi hatóság döntését is, amellyel 20 százalékkal növelte a légi irányítás díját.
Tájékoztatott arról is, hogy a cég az idei profit előrejelzést 400 millió euróról 500 millióra növelte.