4p
Bár előző hónapban pár forinttal jobban jöttünk ki a nagybevásárlásnál, ezt most elvesztettük: mind előző havi, mind pedig egy évvel ezelőtti Árkosár-felmérésünkhöz képest is nőttek az árak, elszállt a burgonya és az alma is. De hol és mennyiért kapunk most medvehagymát? Hol érdemes sertéscombot venni? Most ennek is utánajártunk.

Most is, mint több mint hét éve minden hónap elején (ezúttal április 6-án) elmentünk három hipermarketlánc egy-egy egységébe, hogy megnézzük, miként alakult 30 élelmiszerből álló mintakosarunk ára az előző hónaphoz és tavaly áprilishoz képest.

 

Mennyivel drágultak a hipermarketek?

Míg előző felmérésünknél lényegében ugyanannyit fizettünk, mint az azt megelőző hónapban, most nem így lett. Márciushoz képest 2 százalékot nőttek az árak.

Ha ez nem lenne elég, éves távlatban is folytatódott az elmúlt hónapok trendje: magasabb árakat mértünk, mint az előző év azonos időszakában. Nem kevéssel, egészen pontosan 9 százalékkal drágultak az árak tavaly áprilishoz képes - ekkora éves drágulást utoljára 2013-ban mértünk.

 

A három hipermarket közül egyedül csak az Auchanban csökkentek az árak, 1,1 százalékkal. Az Intersparban 2,7 százalékos, a Tescóban 4,1 százalékos havi áremelkedést mértünk. Így az általunk vizsgált három áruháznál a legolcsóbb és a legdrágább között 2031 forint volt a különbség a nagybevásárlás végén.

Ha egy éves távlatban nézzük meg az árakat, komolyabb áremelés mutatkozik. Tavaly áprilishoz képest mindhárom hipernél nőttek az árak: 9 százalékkal került többe a nagybevásárlás, mint egy évvel ezelőtt. A legnagyobb drágulás egy év alatt a Tescónál volt (13,5 százalék), az Interspar 7,9 százalékkal emelt árain, az Auchan pedig 6,6 százalékkal a mintakosarunk szerint.

Az élelmiszerkosár átlagára így 18 734 forint volt áprilisban.

De ahogy minden felmérésnél, most sem tudjuk eléggé hangsúlyozni: akkor járnánk a legjobban, ha mindent ott vennénk meg, ahol a legolcsóbb. Légyegében ez kivitelezhetetlen feladat lenne, de ha időt és energiát nem sajnálva mégis így tennénk, akkor 16 931 forintba kerülne a nagybevásárlás, és 1803 forintot spórolhatnánk az átlagárhoz képest.

Az árak változása az előző év azonos időszakához képest, azaz a Privátbankár.hu éves árindexe

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Havi átlagban 10 százaléknál nagyobb árnövekedést a kávénál, a teánál (+24 százalék), a pezsgőnél (+16 százalék), a húsnál (+15 százalék), a banánnál és egyes édességeknél (+11 százalék) mértünk.

Egy év távlatában még ennél is több termék ára ugrott meg: 89 százalékkal kell többet fizetnünk a krumpliért, 87 százalékkal az almáért.  De nagyot drágult a cukor, a kávé, a tea, a szeszes italok, a hús és az édesség is.

Jó hír, hogy a rizs ára 29 százalékkal lejjebb ment egy hónap alatt. Tavaly áprilishoz képest pedig nemcsak a rizsért, a tésztáért is kevesebbet kell adni.

Havi legolcsóbbak

A vizsgált 30 terméken túl, ebben a hónapban is kiválasztottunk plusz hármat, aminek külön megnéztük az árát. Választásunk ezúttal:

  • a medvehagymára,
  • a sertéscombra
  • és a kókuszolajra esett.

A Központi Statisztikai Hivatal pénteken közli az infláció márciusi alakulásáról szóló adatait.

Mivel a medvehagymának most van a szezonja, így kíváncsiak voltunk arra, hogy a piacokon és az utcai árusokon túl, találunk-e a hiperekben is a kedvelt növényből. A Tescóban ottjártunkkor egy szál medvehagymát sem találtunk, az Auchanban és az Intersparban ugyanazt a 10 dekás kiszerelésű, előre csomagolt hagymát kínálták. Előbbiben 299, utóbbiban 379 forintért csomagját. (Egyébként, amennyiben nem a boltban vagy piacon szerezzük be az ízes növényt, gyűjtésére komoly szabályok vonatkoznak. Ezzel bővebben ebben a cikkünkben foglalkoztunk >>>)

Áprilisban a sertéscomb árát is jobban körüljártuk. Ennek apropóját nemcsak az áfacsökkentés adta, hanem az is, hogy a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal néhány napja közölte: egy nagykereskedelmi lánc öt egységében önköltségi árnál alacsonyabb fogyasztói áron árulta a sertéshúst, amiért milliós bírságot szabott ki a hivatal.

Sertéscombot mi legolcsóbban a Tesco húspultjában találtunk, 899 forintért kínálták kilóját. Az Intersparban akciós áron, 899 forint volt a kilós és a csomagolt csont nélküli hús is, míg darálva 949 forintba került egy kiló comb. Az Auchanban pedig 959 forintért adták a csomagolt, szeletelt húst.

Néhány forint különbséget tapasztaltunk harmadik termékünknél, a kókuszolajnál is. Mindhárom áruházban literes, finomított olajat lehetett kapni a legolcsóbban. Míg az Auchanban 1769, az Intersparban 1790, addig a Tescóban 1796 forintba került literje.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG