A német Handelsblatt szerint 11 millió EA 189 TDI típusjelzésű és az Euro-5 normának megfelelő motor van abban a szériában, amelynek károsanyag-kibocsátása problémás, és amelyekre 6,5 milliárd euró tartalékot képeznek. Egyelőre azonban nem tudni, mely járművekben vannak ilyen motorok, melyekben nem.
A lap szerint az „EA”-rövidítés jelentése mindössze annyi, hogy „fejlesztési megbízás” (Entwicklungsauftrag), és a Volkswagen belső használatú típusmegjelölése. Egyelőre semmit nem közöltek arról, hogy honnét lehet tudni egy autóról, ilyen motor van-e benne, vagy sem.
Egy autóklub szerint ezt a fogyasztók nem is tudják megállapítani, csak a kereskedők. Egyelőre azonban nem javasolják a kereskedők felkeresését, mert az sem biztos, hogy a modellt visszahívják majd, a motor biztonsági kockázatot nem jelent, sőt a fogyasztása is rendben lehet.
A motort az Audi A3 típusú autókban is felhasználták, amelyeket Salzgitterben, Győrben és a lengyelországi Polkowice gyárában is előállítottak. A Skoda pedig korábban bejelentette, hogy 68 892 EA-189-motort gyártott 2013-ban és majdnem 100 ezret 2014-ben.