5p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Megugrott ugyan a webáruházak forgalma, mégis az ajándékok nagyját decemberben vesszük meg, amiben a hagyományos boltok nagyon tarolnak. A turkáló sem marad ki a Black Friday-ből.
Napi bevásárlás a Wal Martban. Tej, kenyér, kabrió.

A Blokkk.com szakportál összefoglalója szerint a Háda is meghirdette a maga Black Friday akcióját, így most már teljes lesz a kör november 23-án. A boltok nagyágyúi is beszállnak, így az Aldi (igaz, ők Black Thursday-t, csütörtököt hirdet, de hát volt már red is a Media Markt jóvoltából), az Auchan, a Lidl, vagy a Tesco. Jönnek a többiek is, például a H&M, C&A, Orsay, New Yorker, Replay, Hervis, de a Praktiker sem akar lemaradni.

A Mediamarkt, Euronics, Notebook.hu ismétel, az eMAG most gyújtja be "akciós gyújtóbombáit". Az E-Digital pedig hiába szalad előre évek óta, nem állhat le az akciózással, különben nem az ő emléke marad meg a vásárlók fejében az igazi decemberi nagybevásárlásban. Mert az még nem változott, december az igazi ajándékvásárlási időszak.

A szakportál cikke szerint a sok Black Friday, a két nagy robbanás, az akciósorozat az egész novembert beborítja, hiszen például a Mall.hu nem aprózza el, egész hónapra hirdette feketepéntekes leárazásait. Az Alza egy két hetes Black Friday időszakkal készült.

A Blokkk.com cikke felhívja a figyelmet: a boltosoknak számolniuk kell, minek és mennyire engedhetik le az árát. Meg is kell élniük valamiből, amihez azt is el kell adni, ami nincs leárazva. Így aki elszámolja magát, az még pórul is járhat, hiszen az akciós termékeit ugyan elkapkodják, de ha a többi nem fogy, akkor könnyen bajba kerülhet. És figyel a fogyasztóvédelem és a versenyhatóság is, hiszen a leárazásnak vannak szabályai is (ennek hátteréről ebben a cikkben is olvashat a Privátbankár.hu-n.)

És amivel továbbra is számolnak a webpiacon:

A kizárólag, vagy döntő részben a webáruházból élő boltosoknak a webes világ a döntő. Ide tartozik például az E-Digital, a Mall.hu, az eMAG, vagy az Alza.hu. A többiek vegyesen ügyködnek webáruházaikban és a weben, de nyilván az utóbbi csatorna rakétasebességgel nő náluk is. Például a Media Markt webáruháza egy év alatt megkétszerezte forgalmát, de azért bevételének háromnegyed a hagyományos boltjaiból jön.

Nem tudni például a Tesco, az Auchan, vagy például az Euronics webes adatait. Így nagyobbrészt azok webadata ismert, akiknek magyar bejegyzésű a webáruházuk és önálló (például Mall.hu, Media Markt), vagy nem titkolóznak (például Praktiker, Libri, Tchibo).

Még nem annyira karácsonyra készülünk

A brutális reklámözön nyomán úgy tűnik, mintha minden család a novemberi Black Friday akciókban venné meg a karácsonyi ajándékot. A portál cikke szerint ez nem egészen így van, sőt, hiszen egyrészt összességében a november lusta időszak a boltos világban. Októberhez képest novemberben az elmúlt években kivétel nélkül kisebb volt a teljes kiskereskedelmi forgalom. Ezen belül az iparcikkek forgalma az elmúlt két esztendőben, 2016-ban és 2017-ben már nőtt novemberben a megelőző októberhez képest, ami a webáruházak nyomulásának, a Black Friday akcióknak is köszönhető.

A web súlya ugyan nőtt az elmúlt években decemberben is, őrületesen emelkedett az év utolsó hónapjában a növekedés ütemét nézve, de a részaránya azért még annyi, amennyi, a teljes iparcikk vásárlásokon belül:

Óvatosan a vásárlással!

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium néhány pontban összefoglalta, mire érdemes figyelni a fekete pénteken:

  • Nézzük meg, hogy az e-kereskedő által adott kuponok, utalványok, leértékelések valóban érdemi kedvezményt tartalmaznak-e.
  • Minden vásárlás előtt kattintsunk a „kapcsolat” menüpontra, mert innen láthatjuk, hogy hazai vagy külföldi webáruházban böngészünk-e. A magyar nyelvű honlap vagy a „.hu” végződés nem feltétlenül jelentik, hogy hazai kereskedőtől rendelünk.
  • A webáruházak ellenőrzéséhez érdemes megnézni a jogsértést elkövető e-kereskedőket felsoroló oldalt is.
  • Fontos a fizetési módok áttekintése. A legbiztonságosabb fizetési mód az utánvét, emellett előre fizetés esetén biztonságos a webszámla, amelyet elég olyan összeggel feltölteni, amely az adott vásárláshoz elegendő. Bankkártyával történő előre fizetés esetén visszaterhelésre (chargeback) is van lehetőség, ha a kifizetett termék nem érkezik meg.
  • A szállítási módok választásakor jó tudni, hogy ha a vásárló a futár jelenlétében szeretne meggyőződni a termék sértetlenségéről, akkor olyan webáruházat kell választania, amely ezt a lehetőséget biztosítja. Ebben az esetben a vásárló aláírásával nemcsak a csomag, hanem a termék sértetlenségét is igazolja. Egyéb esetekben a futár kizárólag a csomag sértetlen átadásáért felel.
  • Az online vásárlás esetén a vevőt 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Az elállási jog nem korlátlan, a kereskedőnek egyes termékkörökre nem kell elállási jogot biztosítania (ilyenek például a gyorsan romló élelmiszerek, kibontott csomagolású CD-k/DVD-k/szoftverek, letöltött programok). Az elállási jog többletfeltétekhez, pl. eredeti doboz meglétéhez, nem köthető. A kereskedőnek a vételárat és a szállítási díjat a termék visszajuttatását követő 14 napon kell visszatérítenie a vásárlónak.
  • LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

    Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
    magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
    Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
    Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

    Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
    Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
    Újabb áremelkedés jön.
    Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
    Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
    Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
    Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
    Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
    Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
    Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
    Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
    A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
    Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
    Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
    Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
    Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
    Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
    A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
    Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
    Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
    A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
    Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
    Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
    Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
    Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
    Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
    Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
    Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
    Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
    Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
    hírlevél
    Ingatlantájoló
    Együttműködő partnerünk: 4iG