5p
Megugrott ugyan a webáruházak forgalma, mégis az ajándékok nagyját decemberben vesszük meg, amiben a hagyományos boltok nagyon tarolnak. A turkáló sem marad ki a Black Friday-ből.
Napi bevásárlás a Wal Martban. Tej, kenyér, kabrió.

A Blokkk.com szakportál összefoglalója szerint a Háda is meghirdette a maga Black Friday akcióját, így most már teljes lesz a kör november 23-án. A boltok nagyágyúi is beszállnak, így az Aldi (igaz, ők Black Thursday-t, csütörtököt hirdet, de hát volt már red is a Media Markt jóvoltából), az Auchan, a Lidl, vagy a Tesco. Jönnek a többiek is, például a H&M, C&A, Orsay, New Yorker, Replay, Hervis, de a Praktiker sem akar lemaradni.

A Mediamarkt, Euronics, Notebook.hu ismétel, az eMAG most gyújtja be "akciós gyújtóbombáit". Az E-Digital pedig hiába szalad előre évek óta, nem állhat le az akciózással, különben nem az ő emléke marad meg a vásárlók fejében az igazi decemberi nagybevásárlásban. Mert az még nem változott, december az igazi ajándékvásárlási időszak.

A szakportál cikke szerint a sok Black Friday, a két nagy robbanás, az akciósorozat az egész novembert beborítja, hiszen például a Mall.hu nem aprózza el, egész hónapra hirdette feketepéntekes leárazásait. Az Alza egy két hetes Black Friday időszakkal készült.

A Blokkk.com cikke felhívja a figyelmet: a boltosoknak számolniuk kell, minek és mennyire engedhetik le az árát. Meg is kell élniük valamiből, amihez azt is el kell adni, ami nincs leárazva. Így aki elszámolja magát, az még pórul is járhat, hiszen az akciós termékeit ugyan elkapkodják, de ha a többi nem fogy, akkor könnyen bajba kerülhet. És figyel a fogyasztóvédelem és a versenyhatóság is, hiszen a leárazásnak vannak szabályai is (ennek hátteréről ebben a cikkben is olvashat a Privátbankár.hu-n.)

És amivel továbbra is számolnak a webpiacon:

A kizárólag, vagy döntő részben a webáruházból élő boltosoknak a webes világ a döntő. Ide tartozik például az E-Digital, a Mall.hu, az eMAG, vagy az Alza.hu. A többiek vegyesen ügyködnek webáruházaikban és a weben, de nyilván az utóbbi csatorna rakétasebességgel nő náluk is. Például a Media Markt webáruháza egy év alatt megkétszerezte forgalmát, de azért bevételének háromnegyed a hagyományos boltjaiból jön.

Nem tudni például a Tesco, az Auchan, vagy például az Euronics webes adatait. Így nagyobbrészt azok webadata ismert, akiknek magyar bejegyzésű a webáruházuk és önálló (például Mall.hu, Media Markt), vagy nem titkolóznak (például Praktiker, Libri, Tchibo).

Még nem annyira karácsonyra készülünk

A brutális reklámözön nyomán úgy tűnik, mintha minden család a novemberi Black Friday akciókban venné meg a karácsonyi ajándékot. A portál cikke szerint ez nem egészen így van, sőt, hiszen egyrészt összességében a november lusta időszak a boltos világban. Októberhez képest novemberben az elmúlt években kivétel nélkül kisebb volt a teljes kiskereskedelmi forgalom. Ezen belül az iparcikkek forgalma az elmúlt két esztendőben, 2016-ban és 2017-ben már nőtt novemberben a megelőző októberhez képest, ami a webáruházak nyomulásának, a Black Friday akcióknak is köszönhető.

A web súlya ugyan nőtt az elmúlt években decemberben is, őrületesen emelkedett az év utolsó hónapjában a növekedés ütemét nézve, de a részaránya azért még annyi, amennyi, a teljes iparcikk vásárlásokon belül:

Óvatosan a vásárlással!

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium néhány pontban összefoglalta, mire érdemes figyelni a fekete pénteken:

  • Nézzük meg, hogy az e-kereskedő által adott kuponok, utalványok, leértékelések valóban érdemi kedvezményt tartalmaznak-e.
  • Minden vásárlás előtt kattintsunk a „kapcsolat” menüpontra, mert innen láthatjuk, hogy hazai vagy külföldi webáruházban böngészünk-e. A magyar nyelvű honlap vagy a „.hu” végződés nem feltétlenül jelentik, hogy hazai kereskedőtől rendelünk.
  • A webáruházak ellenőrzéséhez érdemes megnézni a jogsértést elkövető e-kereskedőket felsoroló oldalt is.
  • Fontos a fizetési módok áttekintése. A legbiztonságosabb fizetési mód az utánvét, emellett előre fizetés esetén biztonságos a webszámla, amelyet elég olyan összeggel feltölteni, amely az adott vásárláshoz elegendő. Bankkártyával történő előre fizetés esetén visszaterhelésre (chargeback) is van lehetőség, ha a kifizetett termék nem érkezik meg.
  • A szállítási módok választásakor jó tudni, hogy ha a vásárló a futár jelenlétében szeretne meggyőződni a termék sértetlenségéről, akkor olyan webáruházat kell választania, amely ezt a lehetőséget biztosítja. Ebben az esetben a vásárló aláírásával nemcsak a csomag, hanem a termék sértetlenségét is igazolja. Egyéb esetekben a futár kizárólag a csomag sértetlen átadásáért felel.
  • Az online vásárlás esetén a vevőt 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Az elállási jog nem korlátlan, a kereskedőnek egyes termékkörökre nem kell elállási jogot biztosítania (ilyenek például a gyorsan romló élelmiszerek, kibontott csomagolású CD-k/DVD-k/szoftverek, letöltött programok). Az elállási jog többletfeltétekhez, pl. eredeti doboz meglétéhez, nem köthető. A kereskedőnek a vételárat és a szállítási díjat a termék visszajuttatását követő 14 napon kell visszatérítenie a vásárlónak.
  • LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

    Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
    magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
    Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
    Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

    Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
    Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
    Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
    Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
    PR | 2025. május 28. 12:14
    Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
    Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
    Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
    Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
    Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
    Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
    Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
    Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
    Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
    Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
    Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
    Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
    Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
    Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
    Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
    Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
    Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
    Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
    Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
    Vásárló A BYD elárulta a magyar számokat
    Privátbankár.hu | 2025. május 24. 08:22
    Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.
    Vásárló Próbál példát mutatni a Nike abban, hogyan lehet túlélni Trump új világrendjét
    Privátbankár.hu | 2025. május 22. 11:29
    Bár Donald Trump vámháborújának hatásait nem tudják elkerülni a cégek, van mozgásterük abban, miként emelik egyes termékeik árát. A Nike például a gyerekeknek szánt cipőkért egyelőre nem kér többet.
    hírlevél
    Ingatlantájoló
    Együttműködő partnerünk: 4iG