3p
Rekordösszeget költöttek a vevők az Egyesült Államokban a fekete pénteken - a karácsonyi vásárlási szezon elkezdődött, a szokásos komoly leárazásokkal. Főleg tévét, laptopot, játékot lehetett komoly akcióban beszerezni; a vásárlásoknál elképesztő mértékben megugrott a mobilról indított megrendelések aránya. Magyarországon is borulhatnak a várakozások az előzetes adatok szerint.
40 colos tévé kipipálva - egy elégedett vásárló a virginiai Alexandriában az idei fekete pénteken. Fotó: EPA/Michael Reynolds

Nem láttak még ilyet a kereskedők

Az Adobe Analytics, a szoftvergyártó Abode gazdaságkutató intézete azt közölte, hogy az amerikaiak rekordösszegért, 7,9 milliárd dollárért vásároltak a fekete pénteken és hálaadáskor, ami mintegy 18 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az Adobe ráadásul csak a 100 legnagyobb internetes kereskedőjének adatait dolgozza fel. A közelgő Cyber Monday - kizárólag a webáruházak akciós napja, a „Fekete Péntek” után következő első hétfői nap - 6,6 milliárd dolláros forgalmat hozhat, ami az Adobe előrejelzése szerint történelmi rekord lehet az online piac történetében.

A legnagyobb kedvezményeket egyébként tévékre, laptopokra, játékokra és játékkonzolokra adták a kereskedők az első felmérések szerint.

Az Amazon, a legnagyobb internetes kereskedelmi cég rekordszámú megrendelésről számolt be. Példaként említette, hogy fekete péntek első öt órájában több mint 200 ezer játékra érkezett megrendelés.

Magyarországon is megdőlhet minden várakozás

A magyarországi fejleményekkel kapcsolatban az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára, Vámos György azt mondta az M1-en: úgy tűnik, a vásárlásokon belül a korábbi várakozásoknál is nagyobb lesz az internetes vásárlások részaránya.

Korábban 20 milliárd forint körüli összeggel számoltak a fekete pénteki akciósorozatra, de könnyen lehet, hogy a végleges összesítéskor ennél sokkal nagyobb számot kapnak majd. Azok a cégek, amelyek már jelezték, hogy milyen volt a tavalyi fekete péntek-sorozathoz képest a bővülés, kétszámjegyű növekedési mutatókról számoltak be.

Pár hét alatt összejön az éves bevétel ötöde

Elképesztő, milyen tempóban állunk át mobilra

A fekete péntek forgalmára vonatkozó hivatalos adatokat várhatóan hétfőn hozzák nyilvánosságra.

A Criteo kereskedelmi marketinggel foglalkozó cég adatai szerint a fekete péntek során lebonyolított vásárlások 40 százaléka mobiltelefonokról történt - ez óriási arány és óriási ugrás a tavalyi 29 százalékhoz képest.

Az amerikai kereskedők rendszerint a fekete péntektől karácsonyig terjedő időszakban termelik ki bevételük egyötödét, ezért jelentős árengedményekkel próbálják magukhoz csalogatni a vásárlókat. A nap neve arra utal, hogy az üzletek mérlege ilyenkor fordulhat át a veszteséges "vörösből" a nyereséges "fekete" tartományba.

Az Egyesült Államokban a hálaadást követő nap 1932 óta számít a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetének, amikor hosszú nyitva tartással és rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.

Vigyázz, a csalók is akcióznak!

A magyar webshopok 427 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le tavaly, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom több mint 5 százaléka. Idén az interneten elköltött összeg várhatóan tovább emelkedik, amely egyre nagyobb kedvet hoz az internetes támadóknak. A karácsonyi szezonban a készpénzfelvétel sem veszélytelen, sőt, a karácsonyfa alá kerülő slágerajándékok is komoly kockázatot hordoznak. Mire kell nagyon odafigyelni? >>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG