40 colos tévé kipipálva - egy elégedett vásárló a virginiai Alexandriában az idei fekete pénteken. Fotó: EPA/Michael Reynolds |
Nem láttak még ilyet a kereskedők
Az Adobe Analytics, a szoftvergyártó Abode gazdaságkutató intézete azt közölte, hogy az amerikaiak rekordösszegért, 7,9 milliárd dollárért vásároltak a fekete pénteken és hálaadáskor, ami mintegy 18 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az Adobe ráadásul csak a 100 legnagyobb internetes kereskedőjének adatait dolgozza fel. A közelgő Cyber Monday - kizárólag a webáruházak akciós napja, a „Fekete Péntek” után következő első hétfői nap - 6,6 milliárd dolláros forgalmat hozhat, ami az Adobe előrejelzése szerint történelmi rekord lehet az online piac történetében.
A legnagyobb kedvezményeket egyébként tévékre, laptopokra, játékokra és játékkonzolokra adták a kereskedők az első felmérések szerint.
Az Amazon, a legnagyobb internetes kereskedelmi cég rekordszámú megrendelésről számolt be. Példaként említette, hogy fekete péntek első öt órájában több mint 200 ezer játékra érkezett megrendelés.
Magyarországon is megdőlhet minden várakozás
A magyarországi fejleményekkel kapcsolatban az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára, Vámos György azt mondta az M1-en: úgy tűnik, a vásárlásokon belül a korábbi várakozásoknál is nagyobb lesz az internetes vásárlások részaránya.
Korábban 20 milliárd forint körüli összeggel számoltak a fekete pénteki akciósorozatra, de könnyen lehet, hogy a végleges összesítéskor ennél sokkal nagyobb számot kapnak majd. Azok a cégek, amelyek már jelezték, hogy milyen volt a tavalyi fekete péntek-sorozathoz képest a bővülés, kétszámjegyű növekedési mutatókról számoltak be.
Pár hét alatt összejön az éves bevétel ötöde
Elképesztő, milyen tempóban állunk át mobilra A fekete péntek forgalmára vonatkozó hivatalos adatokat várhatóan hétfőn hozzák nyilvánosságra. A Criteo kereskedelmi marketinggel foglalkozó cég adatai szerint a fekete péntek során lebonyolított vásárlások 40 százaléka mobiltelefonokról történt - ez óriási arány és óriási ugrás a tavalyi 29 százalékhoz képest. |
Az amerikai kereskedők rendszerint a fekete péntektől karácsonyig terjedő időszakban termelik ki bevételük egyötödét, ezért jelentős árengedményekkel próbálják magukhoz csalogatni a vásárlókat. A nap neve arra utal, hogy az üzletek mérlege ilyenkor fordulhat át a veszteséges "vörösből" a nyereséges "fekete" tartományba.
Az Egyesült Államokban a hálaadást követő nap 1932 óta számít a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetének, amikor hosszú nyitva tartással és rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.
Vigyázz, a csalók is akcióznak! A magyar webshopok 427 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le tavaly, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom több mint 5 százaléka. Idén az interneten elköltött összeg várhatóan tovább emelkedik, amely egyre nagyobb kedvet hoz az internetes támadóknak. A karácsonyi szezonban a készpénzfelvétel sem veszélytelen, sőt, a karácsonyfa alá kerülő slágerajándékok is komoly kockázatot hordoznak. Mire kell nagyon odafigyelni? >> |