3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ősi ösztönünkre építenek a kiberbűnözők.
Forrás: Kaspersky Lab

Új, szokatlan csaló módszert azonosítottak a világhálón: hamis weboldalak létrehozásával a kiberbűnözők ingyenes ajándékkártyák és/vagy ajándék kódok ígéretével jutottak hozzá a felhasználók adataihoz, majd azokat értékesítették harmadik felek számára – derült ki a Kaspersky Labb kutatásából.

Az ingyenesen megszerezhető értékes dolgok mindig is csábítók, a nagyobb cégek rendszeresen  ajánlanak fel kuponokat vagy kódokat, amelyek segítéségvel kedvezményesen juthatunk bizzonyos termékekhez. Nem meglepő, hogy ez felkeltette a kiberbűnözők figyelmét is, akik képesek egyszerű algoritmusokkal megtéveszteni a felhasználókat.

Az ingyen holmi mindig vonzó

Amikor a felhasználó meglátogat egy ilyen áloldalt, akkor ki kell választania a kívánt ajándékkártyát, hogy megkaphassa a kódot. A generált kód megszerzéséhez a felhasználónak be kell bizonyítania, hogy nem robot. Ehhez a felhasználónak követnie kell a felajánlott linket, és számos különböző feladatokat kell teljesíteni. A feladatok számát és típusát az a „partner-oldal” határozza meg, amelyikre átirányították a látogatót. Például megkérhetik, hogy töltsön ki egy űrlapot, adja meg a telefonszámát, az e-mail címét, küldjön egy pénzdíjas SMS-t, telepítsen egy szoftvert stb.

Olcsón megúszta – ennyit ér, ha milliók adatait lopják el?

Pénzbüntetésre és öt év börtönre ítélték a Yahoo-t feltörő egyik hackert. Tovább >>>

A cél a látogatók oldalon tartása, a feladatokon keresztül pár száz, vagy pár ezer forintot is gyűjthetnek a bűnözők az óvatlan felhasználóktól, de még ha nem is küldenek konkrét összeget valamilyen formában, az űrlapok kitöltésén keresztül is rengeteg személyes információhoz lehet hozzájutni, amelyet később értékesíthetnek.

Az új módszer arra az egyszerű ősi ösztönre épít, hogy szeretünk ingyen hozzájutni tárgyakhoz vagy élményekhez – ezért is fontos, hogy ha valami elképesztően olcsó vagy ingyenes, azzal legyünk megfontoltak és elővigyázatosak – mondta a kiberbiztonsági cég webes tartalomelemzője. Lyubov Nikolenko hozzátette: lehet, hogy csupán időt és némi pénzt veszítünk, de az is lehet, hogy olyan adatokhoz jutnak hozzá, amelyekkel már komolyabb támadást vagy visszaélést is lehet kezdeményezni.

Mit lehet tenni?

Érdemes az ilyen akcióknál ellenőrizni a HTTPS kapcsolatot és a domain nevet. Ez különösen akkor fontos, amikor érzékeny adatokat tartalmazhatnak / kérhetnek egy adott oldalon, mint például az online banki szolgáltatások, a webshopok, a közösségi média, vagy levelezőrendszerek oldalain. Továbbá sose ossza meg olyan személyes adatait ezeken a weboldalakon, mint a belépési azonosító, jelszavak, bankkártya adatok. A hivatalos cégek soha nem kérnek ilyen adatokat e-mailben.

Csalók verik át az Extreme Digital ügyfeleit – ez a trükk

Az elmúlt napokban ismeretlenek a vállalat nevében tömegesen küldtek ki hamis üzeneteket „A megrendelés számlája” tárggyal. Ebben az üzenetben egy-egy 7990 forint értékű termék árának visszatérítését ígérték olyan ügyfeleknek, akik ilyen árucikket nem is rendeltek az Extreme Digitaltól - További részletek a Privátbankár.hu-n. >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Hónapok óta nem láttunk ilyet a boltokban: megint drágább lett a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. június 10. 05:47
Az árrésstopos termékek ára csökkent, de így is megszakadt egy kedvező trend júniusban: három hónap után most először drágult újra a családi nagybevásárlás a Privátbankár Árkosár-felmérése szerint. Alaposan megvizsgáltuk, hogyan alakítja az árakat az intézkedés, amivel a kormány elégedett, de a szakszövetség szerint csúnyán vissza fog majd ütni.
Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG