Sokan kételkedtek, hogy a Tesla-vezér képes lesz felfuttatni Model 3 gyártását, de hát mi az a visszatérő és újrainduló rakétákhoz képest? Nagy kihívás nulláról heti 10 ezer darabra felfuttatni egy autó gyártását, pláne, ha valaki először csinál ilyet, de nem megoldhatatlan, legfeljebb a tervezettnél lassabban megy. Az első félév végére sikerült nagy nehezen elérni a heti 5000 darabot, és úgy tűnik, ezt sikerült is stabilan tartani.
Pénzügyi stabilitás
A cég negyedéves jelentése szerint ugyan a nemrég véget ért negyedévben még 718 millió dollárt veszteség volt, a befektetők optimisták lettek, mivel most már elhiszik, hogy a stabil gyártási szám mellett most már valóban jöhet az első nyereséges negyedév. A cég közben költségcsökkentést is végrehajtott, és jelezte, hogy innen már nem sürgetik annyira a termelésnövekedést, inkább a cég pénzügyi helyzetére figyelnek. A heti 10 ezer darabos végső cél elérését így a jövő évre tervezik.
Drágát azonnal lehet venni
Rövidebb távra a 6000-es számot tűztél ki augusztus végére, kétségkívül éves szinten már ez is 300 ezer darab autó, és miután jelenleg kb. 400 ezerre van megrendelés, a vevők egy évben belül megkapják autóikat, utána már sorbanállás nélkül mehet az eladás, így az lesz a cél, hogy minél több vevőt találjanak, ahogy ez normális esetben a kapitalizmusban zajlik. Nemrég lehetővé is tették, hogy azok az új vevők, akik a drágább, extrákkal felszerelt változatot szeretnék, pár hét alatt megkaphassák az autó, elé kerülve azoknak, akik a 35 ezer dolláros alaptípusra várnak már 2 éve.
Nem kell tőkeemelés
A harmadik negyedévben 55 ezer Model 3-as gyártását tervezik, ami csak heti 4230 darab, ezek szerint a negyedéves terv még konzervatív számítások alapján készült. Júliusig egyébként a cég összesen 200 ezer autót gyártott, amelyben benne vannak a drágább X és S modellek is. Elemzők megkérdezték, hogy kell-e még tőkét emelnie a cégnek, mire Elon Musk azt válaszolta, hogy szerinte már nem, a cég most már nyereséges lesz úgy is, ha beleszámítják ebbe az adósságtörlesztést.
Megugró árbevétel, új gyárak
A cégnek 1,8 milliárd dollárt kell visszafizetnie jövő novemberig, és úgy tervezik, hogy a beérkező bevételekből ezt már korábban teljesítik. A cég árbevétele a negyedévben 2,79-ről 4 milliárd dollárra ugrott, ez azt mutatja, hogy a Model 3 gyártásának felpörgetése valóban meghozza azt a pénzmennyiséget, amivel a cég minden kötelezettségét teljesíteni tudja. Eközben a terjeszkedésről sem mondanak le: tervezik egy európai gyár megépítését is és építenek egy gyárat Sanghajban, ami autókat és akkumulátorokat egyaránt fog gyártani.