3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Jelentős áremelkedést mért a Privátbankár.hu a hipermarketekben júniusban. Májushoz képest ugyan nem drasztikus az áremelkedés, de éves alapon szépen megugrottak az árak. Harminc termékből álló mintakosarunkból minden harmadik termék drágult 10 százalékot meghaladó mértékben. A krumpli pedig egy hónap alatt majdnem 60 százalékkal emelkedett.

Június 5-én végeztük el a legfrissebb Privátbankár Árkosárhoz szükséges felmérést: 3 hipermarket-lánc egy-egy egységét kerestük fel, hogy megnézzük, hogyan alakult 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára.

Drágább lett a bevásárlás

 

Az Auchanra rájárt a rúd a múlt hónapban: május végén a Gazdasági Versenyhivatal jogsértőnek találta az Auchan több, összehasonlításokat tartalmazó reklámját. A jogsértés elkövetéséért 56 millió forint bírságot szabott ki a Versenyhivatal.

Részletek >>

Az előző hónaphoz képest most csak az Intersparban csökkentek az árak, a Tescóban stagnált, az Auchan viszont emelt. Éves alapon azonban minden hipermarket emelt az árakon, az Interspar ugyan csak 1 százalékot, de a Tesco és az Auchan 6 százalék feletti emelést hajtott végre. A mezőny ezzel nagyon összecsúszott: az Auchanban 17 819, a Tescóban 17 966, az Intersparban 18 019 forintért tudnánk megvenni mintakosarunkat.

A három áruház átlagára 17 935 forint lett, ez 1 hónap alatt ez minimális csökkenést, egy év alatt azonban 5 százalékos átlagos áremelkedést jelent. A legjobban persze akkor járnánk, ha minden ott vennénk meg, ahol azt a legolcsóbban adják, de ebben hónapban az összesítés alapján nem biztos, hogy megérné a tripla utazgatás vagy esetleg a tripla létszámú bevásárlócsapat.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

 

A KSH kedden teszi közzé az infláció májusi alakulásával kapcsolatos friss adatait,

Komolyabb, 10 százalékot meghaladó árcsökkenést májushoz képest most a tojás és a tej esetében mértünk, az alma viszont 35 százalékkal drágult, és óriásit: 59 százalékot ugrott a krumpli ára. 

Egy év alatt átrendeződtek az árak, jóval, 20 százalék körüli mértékben drágult az alma, és a szeszes ital ára. Ennél kisebb mértékben ugyan, de drágult az ásványvíz, a tejföl, a margarin, a tészta, az olaj, a chips, a rizs, és a kávé. Olcsóbb lett viszont a hús, a felvágott, a cukor és 20 százalékot meghaladó mértékben esett a sajt és a tej ára.

 

 

Havi legolcsóbbak

Hogyan számoltunk? 
Kosaras módszertan >>

Ebben a hónapban megnéztük azt is, hogy mennyiben kerül a cseresznye. Minden áruházban magyar cseresznyét árulnak már, a legolcsóbban az Auchanban vehetünk, 899 forintért. A Tesco fél kilós kiszerelésben árulja saját márkás csomagolásban - a szállító egyébként a beszédes nevű Tiltott Gyümölcs Kft. - a cseresznyét, amelynek kilója 1098 forint. Az Intersparban 1199 forint egy kiló cseresznye.

A túró ottjártunkkor a Tescóban volt a legolcsóbban, 716 forint a termék neve egyébként "Hazai Tehéntúró félzsíros". Az Auchan szintén félzsíros túrót kínál 842 forintért, ez saját márkás termék, ahogy a Spar 878 forintos túrója is.

Fotó: Wikipedia.org/Fieldafar

Annak is utánajártunk, hogy hol a legolcsóbb az olívabogyó: ha a szeletelt bogyó is megfelel, akkor az Auchan 843 forintos Loreto márkájú termékét érdemes választani. A Tesco egész olívabogyót kínál 1561 forintért kilónként, ez saját márkás termék és pimiento paprikával töltött. Az Intersparban a Happy Frucht olívabogyó a legolcsóbb, kilónként 1678 forint.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG