3p
Jelentős áremelkedést mért a Privátbankár.hu a hipermarketekben júniusban. Májushoz képest ugyan nem drasztikus az áremelkedés, de éves alapon szépen megugrottak az árak. Harminc termékből álló mintakosarunkból minden harmadik termék drágult 10 százalékot meghaladó mértékben. A krumpli pedig egy hónap alatt majdnem 60 százalékkal emelkedett.

Június 5-én végeztük el a legfrissebb Privátbankár Árkosárhoz szükséges felmérést: 3 hipermarket-lánc egy-egy egységét kerestük fel, hogy megnézzük, hogyan alakult 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára.

Drágább lett a bevásárlás

 

Az Auchanra rájárt a rúd a múlt hónapban: május végén a Gazdasági Versenyhivatal jogsértőnek találta az Auchan több, összehasonlításokat tartalmazó reklámját. A jogsértés elkövetéséért 56 millió forint bírságot szabott ki a Versenyhivatal.

Részletek >>

Az előző hónaphoz képest most csak az Intersparban csökkentek az árak, a Tescóban stagnált, az Auchan viszont emelt. Éves alapon azonban minden hipermarket emelt az árakon, az Interspar ugyan csak 1 százalékot, de a Tesco és az Auchan 6 százalék feletti emelést hajtott végre. A mezőny ezzel nagyon összecsúszott: az Auchanban 17 819, a Tescóban 17 966, az Intersparban 18 019 forintért tudnánk megvenni mintakosarunkat.

A három áruház átlagára 17 935 forint lett, ez 1 hónap alatt ez minimális csökkenést, egy év alatt azonban 5 százalékos átlagos áremelkedést jelent. A legjobban persze akkor járnánk, ha minden ott vennénk meg, ahol azt a legolcsóbban adják, de ebben hónapban az összesítés alapján nem biztos, hogy megérné a tripla utazgatás vagy esetleg a tripla létszámú bevásárlócsapat.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

 

A KSH kedden teszi közzé az infláció májusi alakulásával kapcsolatos friss adatait,

Komolyabb, 10 százalékot meghaladó árcsökkenést májushoz képest most a tojás és a tej esetében mértünk, az alma viszont 35 százalékkal drágult, és óriásit: 59 százalékot ugrott a krumpli ára. 

Egy év alatt átrendeződtek az árak, jóval, 20 százalék körüli mértékben drágult az alma, és a szeszes ital ára. Ennél kisebb mértékben ugyan, de drágult az ásványvíz, a tejföl, a margarin, a tészta, az olaj, a chips, a rizs, és a kávé. Olcsóbb lett viszont a hús, a felvágott, a cukor és 20 százalékot meghaladó mértékben esett a sajt és a tej ára.

 

 

Havi legolcsóbbak

Hogyan számoltunk? 
Kosaras módszertan >>

Ebben a hónapban megnéztük azt is, hogy mennyiben kerül a cseresznye. Minden áruházban magyar cseresznyét árulnak már, a legolcsóbban az Auchanban vehetünk, 899 forintért. A Tesco fél kilós kiszerelésben árulja saját márkás csomagolásban - a szállító egyébként a beszédes nevű Tiltott Gyümölcs Kft. - a cseresznyét, amelynek kilója 1098 forint. Az Intersparban 1199 forint egy kiló cseresznye.

A túró ottjártunkkor a Tescóban volt a legolcsóbban, 716 forint a termék neve egyébként "Hazai Tehéntúró félzsíros". Az Auchan szintén félzsíros túrót kínál 842 forintért, ez saját márkás termék, ahogy a Spar 878 forintos túrója is.

Fotó: Wikipedia.org/Fieldafar

Annak is utánajártunk, hogy hol a legolcsóbb az olívabogyó: ha a szeletelt bogyó is megfelel, akkor az Auchan 843 forintos Loreto márkájú termékét érdemes választani. A Tesco egész olívabogyót kínál 1561 forintért kilónként, ez saját márkás termék és pimiento paprikával töltött. Az Intersparban a Happy Frucht olívabogyó a legolcsóbb, kilónként 1678 forint.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG