7p
Nem akármilyen flottabővítést jelentett be a Mol: a meglévő 400 VW mellé beszereztek 50 prémium Mercedest. Az A-Klassékat másfélszer annyiért lehet bérelni, mint az Up-okat, cserébe jóval nagyobbak és hosszabb utazásra is alkalmasak - az biztos, hogy sose volt még ilyen könnyű egy hétköznapi autósnak kvázi-luxusban leugrani a boltba vagy elmenni a gyerekért az iskolába egy tizenhárommilliós autóval.

Virágzik a közösségi autó- és robogó-megosztás

Egyre virágzóbb piac a közösségi járművek piaca (legalábbis a fővárosban - a vidéki városokkal egyelőre senki sem mert kísérletezni). A piac úttörője a GreenGo startup volt, jó egy évvel később tőkeerős versenytársat kaptak, amikor a Mol beindította Limo elnevezésű szolgáltatását. Közben az E.On támogatásával a magyar piacra lépett a Blinkee.city is egy kisebb flottányi villanyrobogóval. Az innovatív, környezetbarát szolgáltatásból a budapesti piac bőven elbír ennyi szereplőt, különösen ha az igen eltérő hátterű cégek versenye a jövőben is ilyen tiszta marad.

A közösségi járműmegosztós cégek újdonságai leginkább flottabővítést, területi lefedettség-bővítést jelentenek, most azonban a Mol szokatlant és kissé váratlant lépett. Amikor közös sajtótájékoztatót hirdettek a Mercedes-Benz Hungáriával, várható volt, hogy a meglévő Volkswagenek mellé Mercedeseket tesznek a flottába, de a várakozásokkal ellentétben nem az olcsóbb modellek közül választottak: igazi prémium kategóriás autókat állítottak üzembe, amelyek magasabb áron érhetőek el a felhasználóknak.

Már 35 ezren regisztráltak

Ratatics Péter, a Mol-csoport fogyasztási szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója a társaság sajtótájékoztatóján az eddigi eredményekről azt mondta: az első félév túlteljesítette a várakozásokat. Több, mint 35 ezer regisztrált felhasználója van a Limonak, ők másfél millió kilométert tettek meg a januári indulás óta. Ezeket a számokat csak egy év után tartották elképzelhetőnek az induláskor.

Ratatics elmondta: a budapesti felhasználók visszajelzései és a nemzetközi trendek alapján is van helye a közösségi közlekedésnek a városban, sőt: egyre nagyobb teret kell kapnia. A szolgáltatást elsősorban a fiatalok használják, a sofőrök átlagéletkora 28-29 év; a visszajelzések alapján pedig van igény a prémium szolgáltatásra is. Ebben a kategóriában a Mercedest találta alkalmas partnernek a Mol, így mostantól 50 darab (Kecskeméten gyártott) A-osztály is a limósok rendelkezésére áll - jelentették be.

Másfélszer annyiba kerül a Merci, mint a VW

A prémium kategóriának persze az ára is prémium. Míg az "alap" Volkswagen-autókat a havidíjas felhasználók percenként 66 forintért használhatják, a 990 forintos havidíj vállalása nélkül regisztrálók pedig 77 forintért, a prémium Mercik a havidíjasoknak 99, az alkalmi használók számára pedig 111 forintért érhetőek el percenként. Ez azt jelenti, hogy a Mercik nagyjából másfélszeres áron érhetőek el.

Volkswagen Mercedes Volkswagen Mercedes
Regisztrációs díj (Ft) 5900 5900 5900 5900
Havidíj (Ft / hó) 990 990 0 0
Bérlés (Ft / perc) 66 99 77 111
Várakozás (Ft / perc) 15 15 15 15

Tényleg prémium - vajon ki veti majd rá magát?

A felár persze érthető. A Mercedes A-osztály nem hasonlítható a a VW eUp-okhoz - különösen a Limo-flottában lévő első, fapados benzinesekhez. A cikk szerzője nem autós újságíró, de ezzel a többi közösségi autós is valószínűleg így van, így a rengeteg különbség elemzésébe kár is lenne belemenni - fogalmazzunk úgy, hogy egy rakás műszer, kijelző, érintős vezérlő, GPS, médiaközpont, tágas és kényelmes belső tér, prémium anyagok fogadják azokat, akik átülnek a VW-kből. Az autók egyébként benzinesek, automata sebváltósok, tele vannak extrákkal - egy ilyen felszereltségű autó listaáron 13 millió forintba kerül. Egy kicsit ez azért ijesztő is, a városi furikázáshoz tervezett VW-k után egész más beleülni az A-osztályba - ez az autó tényleg nem arra van, hogy az ember leugorjon a Lidlbe egy nagybevásárlásra.

Kérdés, hogy akkor mire. A Privátbankár.hu érdeklődésére elmondták: részben az is cél, hogy cégvezetőket, menedzsereket sikerüljön "kiugrasztani" saját hasonló kategóriájú autójukból - kérdés, hogy számukra eddig a kisebb városi VW-k jelentették-e esetleg a visszatartó erőt a szolgáltatástól. Ennél fontosabb lehet azonban az a célközönség, amely a visszajelzések alapján szereti ugyan a Limót, de időnként nagyobb autóra lenne szüksége, messzebbre utazna vele, hosszabb időre. Négy-öt utasnak is kényelmes hosszabb távra a Mercedes, több csomag is fér bele, így akár nagyobb útra is vállalkozhatunk.

Mennyibe kerülne egy hétvégi kiruccanás a Mercivel?

Az autókon Pest megyei matrica van, de az egész ország területén használhatóak. Aki nem csak alkalmi felhasználó, annak mindenképp érdemes havidíjas konstrukciót választania (nagyjából havi 90 percnyi bérlés esetén térül meg az alacsonyabb percdíjnak köszönhetően a 990 forintos havidíj). Kiszámoltuk, mennyibe kerül így egy egynapos hétvégi kiruccanás: másfél órányi autózás oda és vissza, 6 órányi parkolással bő 23 ezer forintos költséget jelent - egy napra kaució nélkül nem nagyon kapunk sehol ennyiért ilyen autót, ez tény. Ha nem egy család, hanem egy baráti társaság utazik vele, a költségeket természetesen szét lehet dobni.

Szombati kirándulás Mol Limoval (Mercedes A-osztály, 1,5 órás út oda és vissza, 6 órás parkolás)
Ár (Ft/perc) Használati idő (perc) Összesen (Ft)
Bérlés 99 180 17820
Várakozás 15 360 5400
Összesen: 23220

Egy hosszabb hétvégi utazás összesen 3 óra utazással, 24 órányi parkolással nagyjából 40 ezer forintba kerül a limós Mercikkel.

Hétvégi kirándulás Mol Limoval (Mercedes A-osztály, 1,5 órás út oda és vissza, 24 órás parkolás)
Ár (Ft/perc) Használati idő (perc) Összesen (Ft)
Bérlés 99 180 17820
Várakozás 15 1440 21600
Összesen: 39420

Ez utóbbit egyelőre egyébként még nem tehetjük meg, a hatályos ÁSZF szerint egy egyedi bérlés maximum 24 órára szólhat - mint megtudtuk, az új autók bekerülésével ezt a feltételt átgondolják, hogy akár egy hétvégi kirándulás is beleférhessen egyetlen bérlésbe.

Végül a célközönséget illetően az is igaz, hogy egy átlagos autósnak ritkán adatik meg, hogy egy A-Klasséval furikázzon csak úgy, erre pedig most lehetőség nyílik - bár hétköznapi használatban annyit nem tesz hozzá az élmény, hogy széles tömegeknek legyen érdemes másfélszer annyi pénzért eljutni A-ból B-be.

Egyszer azért mindenképp érdemes kipróbálni, a Mol szerint pedig lesz is kereslet a luxus-járművekre. A fejlesztésből egyébként jól látszik, hogy a piac két autós versenytársa, a GreenGo és a Mol mennyire különböző tőkeerővel rendelkezik: a listaáron 13 milliós Mercikből 50-et beszerezni komoly beruházást jelent (még ha egy ekkora flotta beszerzésénél biztosan nem a listaárat fizette ki a Mol a Mercedesnek), amelynek megtérülési időtávja nehezen becsülhető meg - főleg akkor, ha a flotta többi fehér rendszámos autójához hasonlóan a Mercedesek is gyűjtenek még néha mikuláscsomagokat a fizetős parkolóhelyeken.

Már 450 autójuk van - ebből 100 elektromos

Az indulás óta egyébként a flotta és a lefedett terület is szépen bővült a Mol Limónál. Ez egyelőre csak a flotta benzinüzemű részét érintette: az elektromos VW eUp-okból még mindig az induláskori 100 darab áll szolgálatban, ehhez 300 benzines VW Up és mostantól 50 Mercedes A-osztály tartozik. Nagyjából nyolc hónap alatt tehát a flotta másfélszeresére növekedett: 300 járművel indultak, most az 50 új Mercivel együtt 450 autójuk van.

Annak ellenére, hogy egyelőre nem bővült az elektromos flotta, a töltési infrastruktúrán javítottak: a Mol a külső Váci úton található benzinkútján is elektromos töltőegységeket alakított ki. Erre a jövőben szükség lehet: a kitűzött cél az, hogy emeljék az elektromos autók arányát (bár eddig ez csak csökkent), és hogy 2020-ra teljes Budapestet lefedje a szolgáltatási terület.

A szolgáltatási terület az indulás óta jó 10 négyzetkilométerrel bővült, 70 négyzetkilométer fölé. Az alábbi térképen a zölddel határolt területen lehet felvenni és leadni az autókat a mobilapp segítségével, egy telefonról elvégezhető regisztráció (és az azt követő jóváhagyás) után:

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Lépj be a pedagógia világába: új karrierlehetőségeket kínáló képzés
Márkázott tartalom | 2025. november 2. 10:26
A pedagógiai asszisztensek munkája sokrétű feladatokkal jár, amelyeket fontos jól elvégezni. Ezek a szakemberek az oktatási- és nevelési intézmények elengedhetetlen részei, akik a pedagógusokkal karöltve segítik a gyerekek fejlődését.
Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG