4p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ki ne szeretne márkás ruhákat, kütyüket szerezni töredék áron? A különböző kifutó termékeket árusító outletek nem csak nyugaton, nálunk is nagyon népszerűek, mielőtt azonban megrészegülünk az akár 80 százalékos kedvezménytől, nem árt ha szétnézünk, hol és mit vásárolunk. Összeszedtük azt a hat dolgot, amit hiába árulnak outletben, valószínűleg rosszabbul jársz, mintha a plázában vetted volna.
MTI Fotó: Czeglédi Zsolt

Ma már nem kell magyarként Parndorfig utaznunk, ha valami márkásat szeretnénk venni, lehetőleg nem horribilis áron, hiszen Magyarországon is több outlet áll már a rendelkezésünkre, ahol ruhától az elektromos eszközökön át az akciós kutyatápig bármit megtalálunk, aminél az ár legalább felét a márkanév adja. Szemfüles vásárlóként azonban mindenképp érdemes vetnünk egy pillantást magára a termékre és az árcédulára, mielőtt megvesszük – az outletben vásárlásnak ugyanis sok buktatója van a Marketwatch szerint.

Sok vállalatnak – különösen ruhaboltoknak – ugyanis már van saját „outlet palettája”, vagyis kifejezetten ezekbe az üzletekbe szánt, jellemzően rosszabb minőségű, ennél fogva jogosan olcsóbb termékeket gyártanak. Ezeket ráadásul gyakran meg sem találjuk más üzletekben. Az outletek egy másik általános problémája az ársáv: ha egy hatvanezer forintos cipőt fél áron szerzünk meg, azt bár sikerként könyveljük el, valójában így is kiadtunk egy kisebb vagyont.  Van azonban hat dolog, amit soha, semmiképp sem érdemes lerakatból venni – lássuk, mik is ezek:

Bőr cuccok

Kabát, nadrág, cipő, táska, kiegészítő – bármi, amire rásütik, hogy bőr, jó eséllyel valamilyen bőr-ötvözet, vagyis csak részben készült valóban állati termékből, a többi műanyag. Az ilyen keverékek valódinak tűnnek, és természetesen a száz százalékos bőr termékek – csökkentett – árát gombolhatják le rólunk. Ráadásul ezek, a tiszta bőr holmikkal ellentétben, csak néhány hónapig használhatóak, így hacsak nem ismered behatóan az adott márkát, érdemes kerülni ezeket.

Kozmetikumok

A parfümök, sminkek és drága kencék mindig kedvelt ajándékok a nők körében. A sokáig polcon álló, és végül az outletbe kerülő termékeknél azonban számos apróságra kell figyelni: a szájfények, testápolók kicsapódhatnak, ami amellett, hogy nem szép, a hatásfokából is elvesz a terméknek. A műanyagdobozos termékeknél alaposan meg kell nézni a szavatossági időt – a műanyag ugyanis keveredik a kencében lévő olajokkal. Ha már outlet terméket veszünk, győződjünk meg róla, hogy üvegben tárolt kozmetikumot válasszunk.

Zoknik, alsóneműk

A sportáruházakban ma már hétköznapi használatra való, tartós, jó minőségű alsóruházatot is találunk. Az outletek azonban elsősorban a legdrágább termékre, így jellemzően a cipőkre összpontosítanak a leárazásnál, a többi kísérő termék azonban csak akkor számít olcsóbbnak, ha épp raktársöprés van. Ha tehát új zoknira vagy alsógatyára van szükséged, inkább nézz be egy közelebbi boltba – ott valószínűleg többet is kapsz ugyanazért a pénzért.

Ékszerek, kiegészítők

Ha már végképp nincs ötleted, mit adj ajándékba, mindig jól jönnek a különböző csetreszállványok, így a kulcstartók, karkötők, gyűrűk. Ezeket azonban szinte soha nem akciózzák le, ráadásul részei a boltok pszichológiai hadviselésének: azért helyezik ki a színes, vicces termékeket a kasszához közel, mert az emberek szeretnek valami kis apróságot venni – pláne, ha nem találták meg azt, amit kerestek. Innen pedig már csak lépés a márkahűség.

Vezeték nélküli kütyük

A technológiai szektor naponta megújítja az árukínálatot, így nagyon résen kell lenni, ha a legfrissebb trendet akarjuk elcsípni. Az outletekben található telefonok és tabletek azonban jellemzően szoftveresen már elavultak a márkaboltban lévő társaikhoz képest. Ha tehát valamilyen belépő szintű kütyüt keresünk, nézzük meg, milyen operációs rendszer fut rajta, és meddig frissíthető – ellenkező esetben nem fog megfelelően működni, és csak egy nagyon drága papírnehezékünk lesz.

Számítógépek, laptopok

Egy megbízható márkájú számítógép vagy laptop mindig jó vétel, kiváltképp, ha akciósan tudunk hozzájutni. Fontos azonban figyelni, hogy ha ezt nem márkaboltban vásároljuk, úgy jó eséllyel a garanciát sem tudjuk érvényesíteni majd, ráadásul nem tudhatjuk, hogy pontosan mit rejt a gép. Ha online outletből vásárolunk, figyeljük, hogy honnan érkezik – Kínából jellemzően könnyebben kapunk bootleg, utángyártott terméket – és, hogy az árus vállal-e visszafizetést, ha valami gond van az eszközzel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG