A Trendforce elemzése szerint tavaly mintegy 6,6 százalékkal csökkent a táblagépek világpiaci forgalma, összesen 157,4 millió eszközt értékesítettek. Az idei évre hasonló mértékű csökkenést várnak, becsléseik szerint még kevesebb, 147,8 millió tabletet fogunk venni. A piac mintegy negyedét egyébként továbbra is az Apple uralja, másodikként pedig a Samsung zárkózik fel, az ő eladásaik azonban mintegy ötödével csökkentek tavaly.
Meglepő módon azonban az Amazon érte el a harmadik helyet, nekik sikerült az olyan, egyébként jól futó márkákat lenyomniuk, mint a Lenovo, a Huawei, a Microsoft és az Asus, ezzel megduplázták az eladásaikat, és 7,8 százalékos piaci részesedést tudtak kiharapni maguknak. A Trendforce szakemberei szerint idén az Amazon mellett csak a Huawei fogja tudni növelni táblagép eladásait.