3p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Át kell állítani szervezetüket a sörivóknak: a kocsmai korsók után a boltok polcain is 4 deci lesz a mértékegység - a Heineken legalábbis leszámol egy régi hagyománnyal, és egységesíti (?) az üveges kiszereléseket. Áremelést viszont egyelőre nem tapasztaltunk.

Egy üveg sör meg egy üveg sör az hány liter sör?

Van az áremelésnek az a fajtája, amikor a polccímkékre írt ár nem lesz több, a vevő nem fizet többet, mint korábban, cserébe viszont kevesebbet kap a termékből ugyanazért a pénzért. Így lesz kevesebb chips ugyanakkora zacskóban, kevesebb tejföl vagy joghurt ugyanakkora pohárban, 19 szál cigi ugyanakkora dobozban, 40 deka párizsi egy rúdban - a végtelenségig folytathatnánk a sort. Nemrég a 75 dekás lisztre csodálkoztunk rá, amit könnyen egykilósnak nézhet az ember, most újabb innovációt fedeztünk fel a boltok polcain: itt a négydecis sör.

A Heineken félliteres palackját a napokban hiába kerestük a polcokon, a 0,33-as üveges és dobozos kiszerelés mellett csak a fél literes dobozos változat volt elérhető a hipermarketekben. Nem az történt azonban, hogy a világ megitta az összes vöröscsillagos sört, hanem a kiszerelés változása miatt tűntek el a polcokról a nagy üvegek: mostantól ugyanis 4 decis változatban forgalmazzák az üveges Heinekent.

Mintha csak a kocsmában lennénk

Gyors körképünk alapján valószínűsíthető, hogy a 0,33 literes kisüveges kiszerelés is megszűnik ezzel: egyrészt nem tűnik indokoltnak a mindössze bő féldecivel eltérő csomagolást is a polcokon tartani, másrészt az Interspar polcain már jelzik is a vásárlóknak, hogy a 0,33-as heinekenes üvegeket már csak néhány hónapig veszik vissza. 0,25 literes üveget egyelőre nem láttunk a polcokon, bár a Heineken egyik nyereményjátékában ezt kapják a győztesek multipackban.

Ez most a Heineken-kínálat a Tesco online boltjában.

 

Elsőre mindenképp furcsa lesz a 0,4 literes sörösüvegből kortyolgatni - igaz, a kocsmákban, pubokban a csapolt sör alap-mértékegysége, a korsó már jóideje 0,4 liter a korábban megszokott fél liter helyett.

Mennyi a sör négydecije?

Ami az árat illeti: elsőre nagyon kedvezőnek tűnik a 189 forintos ár (a Tescóban és a Tesco online-on ennyiért láttunk ma 0,4-es Heinekent), ha azonban "átváltjuk" félliteresre, 236,25 forintot kapunk, ami nagyjából megegyezik az elmúlt fél év hipermarketekben mért átlagárával (240 forint). Áremelés tehát egyelőre nem történt, csak kevesebbet kapunk kevesebb pénzért.

A fél literes Heineken átlagárának alakulása a hipermarketekben. Forrás: Privátbankár Árkosár.
Megjegyzés: a 2014 áprilisi ár nem átlagár, csak a Tescóban fellelhető ár. Az Árkosár felmérés legfrissebb része április 10-én, csütörtökön jelenik meg.

A tanulság annyi: sose vásároljunk megszokásból, és legyünk tudatosak - az árcímkén ne csak a legnagyobb számot nézzük, hanem az összehasonlításnál nézzük meg az egységárat is (kilónként, literenként, darabonként mennyibe kerül a termék) - még akkor is, ha ehhez néha nagyítóra van szükség.

A gyártó pedig minden bizonnyal költséget takaríthat meg a kiszerelés egységesítésével, hiszen így már nem kell a 0,33-as és a 0,5 literes üvegekről is gondoskodnia - hacsak nem vezetik be a 0,25 literes sörösüveget a magyar piacra, mert akkor ez a megállapítás értelemszerűen nem érvényes.

A Heineken hazai forgalmazója hamarosan sajtóközleményben is bemutatja új termékét - ami biztos, hogy csak az üveg változott, ami benne van, az ugyanolyan maradt. Aki tehát eddig is Heinekent ivott, annak arra kell figyelnie: 4 helyett 5 üveg sört kell bepakolni a kocsiba. És azért figyeljük az árcímkét is.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Megváltozhatnak az áruházak, 237 000 milliárd forintból
Buksza blog | 2024. március 19. 08:36
Az EU rendületlenül alkotja azokat az új szabályokat, amelyek célja a kontinens iparának támogatása a fenntarthatóvá válásban és a digitalizálás elsajátításában. A kiskereskedelem is beállt a sorba.
Vásárló Fordulat az Ikeánál, már látszik, mire számíthatnak a magyar vásárlók
Privátbankár.hu | 2024. március 16. 16:19
Az Ikea vissza akarja hozni az elmúlt évek drasztikus inflációja előtti időszakot, ez pedig az árak jelentős csökkentését helyenként akár a profit rovására is.
Vásárló Extrém ízeket kaphatnak a kenyerek
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 16. 11:36
A margetingguruk legújabb ötlete, hogy kézzelfoghatóvá, pontosabban ízlelhetővé teszik az emberi érzelmeket, amihez a mesterséges intelligenciát hívták segítségül. Kiderül, beveszik-e ezt az emberek.
Vásárló Hányszor kell mosni a paplant?
Buksza blog | 2024. március 15. 13:28
A matracokat kínáló cégek reklámszövege, hogy a termékeikben rejlik a zavaró álmok nélküli alvás titka. Kevesen tudják, hogy a jó matracnál egyszerűbben is tehetnek valamit a pihentetőbb alvásért.
Vásárló A „méret a lényeg” jegyében akar megújulni a Meki
Buksza blog | 2024. március 15. 10:21
Még az infláció megugrása előtt az embereknek több pénzük volt arra, hogy gyorséttermekben egyenek, és a McDonald’s azt vette a fejébe, hogy a jövőben visszatér ehhez.
Vásárló Teljes átalakulásról döntött a Decathlon, a magyar boltokat is érinti a lépés
Buksza blog | 2024. március 13. 12:39
Nagy lehetőségek nyíltak meg a francia Decathlon sportáruházlánc marketingesei előtt, a vállalat ugyanis a feje búbjától a talpáig átszabja imázsát azzal az ambícióval, hogy sportmárkává váljon.
Vásárló Az Aldi bátor lépésre készül, a jövőben összesen 800 üzletet nyitna az amerikai piacon
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 12. 16:29
A kiskereskedelem a fejlett országokban a legkeményebb versenypiacok közé tartozik, ám ezen belül vélhetően az Egyesült Államokban kell a legjobban megharcolni a vevőkért. Úgy tűnik, az Aldi nem riadt meg ettől.
Vásárló Környezetbarát megoldás a kellemetlen szagok megszüntetésére a lakásban
Márkázott tartalom | 2024. március 11. 17:47
Az ózon kitűnően alkalmas a szagok semlegesítésére, ezért az ózongenerátorok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Különösen olyan helyeken, ahol kiemelten fontos a kellemetlen szagok megszüntetése, a tiszta, friss környezet megteremtése.   
Vásárló Mosdószekrény-választás a praktikum és esztétikum jegyében
Márkázott tartalom | 2024. március 11. 13:57
A fürdőszoba egyik legpraktikusabb és legdominánsabb eleme a mosdószekrény. Sokan úgy vélik, hogy egyszerű kiválasztani azt az egyet, ami a fürdőhelyiségbe kerül, ez azonban nem feltétlenül van így, hiszen a széles körű választék könnyen bizonytalanná teheti a vásárlót.
Vásárló Megalapozottnak látszik a piros pont, amit a Tesco kapott
Buksza blog | 2024. március 11. 12:13
Növelni tudta piaci részesedését az Egyesült Királyságban a Tesco szakértők szerint annak köszönhetően, hogy tőzsdén jegyzett vállalatként jobb pénzügyi helyzetben van versenytársainál.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG