A Privátbankárnak nyilatkozó szakemberek szerint nem lehet véletlen, hogy a Lufthansa vezetői a hét eleji Germanwings Airbus A320-as tragédia nyomán minden fórumon azt hangsúlyozzák, hogy a gépet az Alpoknak vezető pilóta Andreas Lubitz minden szükséges ellenőrzésen átesett, szakszolgálati engedélye – amelyet Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója szerint 2013-ban kapott meg – rendben volt. Andreas Lubitz az Amerikai Légügyi Hatóság (FAA) adatbázisában a legmagasabb minősítést elért pilóták között szerepelt, amely rangsor a FAA magas képzési, minősítési és egészségügyi előírásai alapján a legmegbízhatóbb pilóták közé tartozik.
Azért fontos ennek folyamatos hangsúlyozása, mivel az öngyilkosság alapesetben kizáró tényező lehet a biztosítás alól – még akkor is, ha az öngyilkosság révén további 149 vétlen embert küldött a halálba a pilóta. Ebben az esetben – amennyiben a légitársaságnak nem sikerül hitelt érdemlően bebizonyítania, hogy a tettnek semmiféle előzetesen látható oka nem volt -, a légicég biztosítója – információink szerint az Allianz – megtagadhatja vagy jelentősen csökkentheti a kártérítés összegét, s ebben az esetben az teljes egészében a légitársaságot terhelné. Ez komoly kockázat a cégnek akkor is, ha az elmúlt hónapok sztrájkjai ellenére 2014-ben még 954 millió eurós nyereséget tudott elkönyvelni. (Más nézetek szerint ilyen tragédia esetén a rendkívüli nyilvánosság miatt a biztosítók is teljes mértékben együttműködők szoktak lenni.)
A légitársaságok biztosítását az EU-ban a Nemzetközi Valutaalap pénznemében, az SDR-ben (Special Drawing Rights, azaz különleges lehívási jog) állapítják meg, a biztosítás összege pedig a repülők maximális felszálló súlya (MTOW) szerint vannak kategorizálva. A légitársaságok minimum 250 ezer SDR-t, vagyis nagyjából 95 millió forintot fizetnek (elhunyt) utasonként azok családjának, ez elő van írva a biztosítási szerződésekben. Ez viszont csak egy olyan minimális összeg, aminél az Indexnek nyilatkozó Bíró László, a Willis, a világ vezető légi biztosítási szakértőjének magyarországi ügyvezető igazgatója szerint nagyságrendekkel többet is fizethet a Lufthansa az utasok hozzátartozóinak a Germanwings katasztrófája után.
Bíró szerint maga a légiforgalmi biztosítás egy kifejezetten speciális szegmens a biztosításokon belül, amivel csak néhány tucatnyi, erre specializálódott, nagy tőkeerejű biztosítási cég foglalkozik.
A szakember szerint a Lufthansa nagyjából 1,5 milliárd dollárig lehet biztosítva ebben az esetben, ekkora összegű lehet a felelősségbiztosítása. Ezen felül szinte mindig kiegészítik az alap-felelősségbiztosítást az olyan esetekre is, amikor háború, terrorcselekmény vagy valami hasonló erőszakos cselekmény miatt zuhanna le egy gép.