A GPH felmérése alapján az itthoni leányvállalatnál nem meglepő a toplista sem a Kötelező Gépjármű Felelősségbiztosítás, sem a CASCO biztosítások között. Előbbi esetén az Opelé az első hely 13%-kal, a második helyen a Suzuki áll 11%-kal, míg a fiktív dobogó harmadik fokán a Volkswagen parkol, 8,7%-os aránnyal.
A CASCO biztosítások között a Suzuki lekörözte az Opelt, itt a sorrend: Suzuki (15,4%), Opel (15,3%), és Ford (13%).
Az itthon népszerű márkák a GPH többi leányvállalatánál is hasonlóan jól szerepelnek: az Opel például csak Csehországban és Szlovákiában nem jutott be a top5-be a kgfb esetén. Az egyetlen olyan márka, amely minden országban a legjobb háromban szerepel, a Volkswagen és ez is csak a kgfb esetén, a CASCO biztosított autók között komoly változatosság figyelhető meg.
Legtöbben szürke autóval járnak
A biztosított márkák aránya mellett a színekkel kapcsolatban sem derült ki kirívó információ a kutatásból: a Generalinál biztosított autók leginkább szürke illetve ezüstmetál színűek (kgfb-nél 26%, CASCO-nál 36% az arány). Ez a szín nem csak nálunk vezet, Bulgáriában és Csehországban is gyakori autószín, a helyi GPH leányvállalatoknál biztosított autók közül a szürke színűek aránya közel 27%.
Tizenkét éves az átlag magyar autó
A GPH vállalatoknál biztosított autók átlagéletkora Európa-szerte 8 és 16 év között mozog. Magyarországon a legtöbb biztosított autó 14 éves, ennek a korosztálynak az aránya 20%. A második legtöbbet biztosított korosztály a 8 éves autóké, 18%-al.
„A Magyarországon, nálunk biztosított autók átlagéletkora 12 év a kgfb esetén, míg a CASCO biztosítások között éppen a fele, 6 év. A színekkel kapcsolatban elmondható, hogy a leggyakrabban biztosított autószínek azok, amelyek nagyjából 10 éve voltak a legnépszerűbbek. Ennek hátterében az állhat, hogy a válság miatt sokan nem engedhették meg maguknak, hogy lecseréljék öregedő autóikat - mondta el Ilics László, a Generai PPF Holding magyarországi gépjármű kompetencia-központjának vezetője.
Kifejezetten veszélyes szín a szürke
Ez egyben azt is jelenti, hogy nem csak a kgfb, de a CASCO biztosított autók is folyamatosan öregednek, a nálunk CASCO-val rendelkező autók közül már majdnem 50% a 6-10 éves korosztályból kerül ki. Ráadásul a szürke, ezüstmetál az egyik legveszélyesebb színű autó, hiszen nehezen észrevehető, szürkületben nem látható, és ezekből van a legtöbb az utakon – szerencsére azonban a vezetők már a biztosítás megkötésével is tesznek azért, hogy növeljék a biztonságukat - mondta Ilics László.
Csak egy szűk kisebbség köt Casco-t
A felmérésből ezeken túl az is kiderült, hogy a CASCO biztosítást a legtöbb országban egy szűk kisebbség használja, Magyarországon csak a vezetők 14,5%-a rendelkezik CASCO-val. Ez az arány Csehországban 25%, Horvátországban 20%, Bulgáriában 5% Szerbiában pedig mindössze 3%. Egyedül a szlovén autósok azok, akik a skála másik szélén foglalnak helyet, itt az autósok majd’ 50%-ának van CASCO biztosítása.