Egyre több új, a "magyar piacon egyedülálló" életbiztosítás jelenik meg a hazai piacon. A CIG Pannónia a múlt héten jelentette be új, unit-linked típusú biztosítását, ma a Groupama Garancia Biztosító tudatta szerkesztőségünkkel, hogy április közepén indítja el Életív Programját.
Egyre több befektetéssel kombinált, ún. unit-linked életbiztosítás jelenik meg a piacon és ezek között egyre több a garantált termék, de a MABISZ 2011-es évkönyve szerint ezek egyelőre nem jelentenek igazi vonzerőt a szerződők számára. Az elhúzódó válság és a megszorítások megváltoztathatják a "fogyasztói szokásokat", a biztonság felértékelődhet ebben a piaci szegmensben is. |
A biztosító célja az új termékkel, hogy tovább növelje a unit-linked piacon pozícióit. A Groupama Garancia Biztosító 2011-es, a TNS Hoffmann kutató céggel végzett reprezentatív kutatása már jelezte, hogy a lakosság túlnyomó többsége felismerte: a jövőbeli anyagi biztonság megteremtésében elsősorban magukra számíthatnak. A mintában megkérdezett 15-69 év közötti lakosság 80%-a szerint csak magukra számíthatnak a jövőbeli anyagi biztonság megteremtésében.
A társaság szakemberei szerint ennek a pénzügyi tudatosságnak a megjelenése egy meghatározó, hosszú távú trend kezdetét jelzi, ami egyrészt elvezethet a nálunk fejlettebb gazdaságú országokra jellemző megtakarítási állományok kialakulásához, másrészt jelzi a pénzügyi szolgáltatók felé a hosszú távú, öngondoskodást támogató megtakarítási termékek irányába megfogalmazódó erősödő keresletet. Mint a hazai biztosítási piac meghatározó szereplője, a Groupama Garancia Biztosító ezért annak érdekében, hogy termék- és szolgáltatási kínálatával megfeleljen az ügyfelek biztosítási igényeinek, termék-innovációja keretében egy alapjaiban újragondolt, korszerű, az ügyfelek legkülönbözőbb életbiztosítási igényeire is választ adó terméket fejlesztett ki.
Egyéni igények szerint
A Groupama Garancia Biztosító francia vezérigazgatója nemrég adott exkluzív interjút a Privátbanlárnak, melyben Yann Ménétrier arról is beszélt, hogy Magyarországon is változnak azért dolgok, és még mindig izgalmas dolog itt munkát vállalni. Részletek >>> |
A Groupama Garancia Biztosító tapasztalatai is azt mutatják, hogy a gazdasági válság következtében megváltoztak a lakosság hosszú távú öngondoskodással, így az életbiztosításokkal kapcsolatos elvárásai. Egyre fontosabb az ügyfelek számára a termék rugalmassága, így például az egyedi igények szerint választható befizetési (egyszeri vagy akár folyamatos) ütemezés, a befektetési kockázatok kezelése,– mindez a hozamok lehetséges optimalizálása mellett. Ugyanakkor az ilyen unit-linked típusú életbiztosításokkal szembeni elvárás ma már az is, hogy a mindennapi élethelyzetek változásait lekövesse, és a családtagoknak megfelelő biztosítási védelmet is nyújtson.
A Groupama Garancia Biztosító a fentieket figyelembe véve tervezte meg új életbiztosítását.
Ennek a fejlesztő munkának eredménye a korszerű, rugalmas, átlátható és a magyar piacon számos tekintetben egyedülálló termék, mely az ügyfelek aktuális élethelyzetéhez igazodik, ötvözve a befektetési lehetőségek és a testre szabható életbiztosítási védelem nyújtotta előnyöket.
Mi védi a befektetéseket?
Az ún. HozamMonitor Szolgáltatásokkal a biztosító segít az ügyfeleknek a befektetések kezelésében is. Az új, választható funkciók célja, hogy bizonytalan körülmények között is védjék az ügyfelek befektetését, illetve hogy reagáljanak a tőzsdei változásokra, legyen szó egy esetleges negatív árfolyamváltozásról, vagy az árfolyamok tartós növekedéséről, vagy a már elért hozamok biztonságos újra befektetéséről.
Az ügyfelek biztosítási védelme is nagy hangsúlyt kap, amit kiegészítő biztosításokkal és az azokból összeállított csomagokkal nyújt a termék: ha szükséges egyszerűen, „dobozos” megoldással, ha kell, teljes mértékben az ügyféligényre szabva.
Mivel a termék lényege, hogy az adott ügyfélre szabható, a Groupama saját, 2000 fős tanácsadó-hálózatát is "beveti" az ügyfelek érdekében, így szakemberek segítségével is köthetnek biztosítást az ügyfelek.