A Magyar Közlönyben a héten jelent meg a honvédelmi miniszter rendelete, mely a kgfb alól mentesített járművek kárrendezésének hátterét szabályozza. Mint megírtuk, a rendeletből nem derült ki, hogy ki lesz majd a "kárrendező szervezet", amely a honvédség logisztikai központjával és a HM pénzügyi hivatalával együtt az állami autók által okozott károkat kivizsgálja, és javaslatot tesz a kártérítési igény mértékére, illetve eleve elbírálja azok jogosságát. A kárrendező valamelyik biztosító lehet.
A minisztériumban később ígértek számunkra tájékoztatást, úgy tudjuk, a honvédelmi tárca tenderen választja ki azt a biztosítót, aki majd a kárrendezési ügyeket viszi. A kormány honlapján azonban nem találtunk semmilyen felhívást, annyi bizonyos, hogy január 1-éig ki kell választani a győztest, hiszen az új évtől kezdve az állami autók kgfb nélkül fognak futni.
A Járai Zsigmond nevével fémjelzett biztosító, a CIG Pannónia leánycége, a CIG Első Magyar Általános Biztosító (EMABIT) lehet a befutó - ez már a BÉT honlapján közzétett kommünikéből derült ki számunkra.
Vagyis a kgfb fizetési kötelezettség alól mentesített nagyjából 30-40 ezres állami járműpark kárrendezéséhez szükséges feladatokat ez a biztosító láthatja el majd el január 1-étől.
Ez azonban attól is függ, hogy a honvédelmi tárca által kiírt tendert elnyeri-e a cég.
A CIG EMABIT idén szállt be a kgfb-versenybe, de a személyautók piacáról kiárazta magát, mert a flottákat célozta meg. A PSZÁF pedig az engedélyt is megadta friss határozatában, így a CIG csoporthoz tartozó általános biztosító már kárrendezési tevékenységet is folytathat.
A CIG Pannónia Életbiztosító igazgató tanácsának elnöke, Horváth Béla szerdán a tőzsdei kereskedésen kívül a vállalati vezetői ösztönzői rendszer keretében eladott 72 500 db CIG Pannónia-részvényt 40 Ft-os áron. Horváth Béla tulajdonában a tranzakciót követően 4 146 125 db saját részvény maradt, a papírok tegnap 515 forinton zártak a pesti tőzsdén.
Szintén a biztosítóhoz kapcsolódó hír, hogy a társaság Debrecenben fióktelepet létesít. Az önálló fiók létrehozására a társaság termék-innovációs fejlesztése, a hatékonyabb működés és a kelet-magyarországi tevékenység fejlesztése miatt került sor - derül ki a BÉT honlapjáról. |
Mint korábban beszámoltunk róla, a HM sokallotta az állományában lévő gépjárművek biztosítási díját, ezért felvetődött, hogy ezekre nem kellene kgfb-t kötni. Végül a baleseti adóval egyetemben a Parlament megszavazta az állami autók mentesítését is a kötelező fizetése alól - ez azonban csak látszólag lesz olcsóbb, az állam könnyen ráfázhat a kötelező elhagyására.