Idén harmadik alkalommal került kiírásra Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója” szakmai díj pályázata. A legkiemelkedőbb fogyasztóbarát gyakorlattal rendelkező biztosítót két fordulós versenyben választják ki: az első körben a biztosítók pályázati anyagait értékeli a szakmai zsűri, amelynek véleményét a jegybank adatai alapján a versengő biztosítókkal szembeni fogyasztóvédelmi eljárások száma árnyalja majd. A második körben objektív mutatók döntenek, amelyek többek között a szerződésszámra jutó ügyfélpanaszt és a fogyasztóvédelmi bírságokat is mérik. Eredményhirdetésre májusban, ünnepélyes díjátadón kerül sor.
A 2011-ben alapított díj lassan eléri célját és lehetőséget teremt a lakossági ügyfelek és a biztosítási szektor közötti bizalmi viszony erősítésére, valamint a hazai ügyfélbarát biztosítási kultúra szakmai fejlesztésére. Siklósi Máté, a díjat alapító Tetszett Kft. ügyvezetője fontosnak tartotta kiemelni, hogy a versenyen az előző évek tapasztalatai szerint a szektor 60-70 százaléka indul, ráadásul mind több biztosító épp a kiírás kapcsán indított el átszervezéseket és szakmai fejlesztési programokat a fogyasztóvédelmi terület modernizálására.