Komoly érdeklődést tapasztalnak a biztosítók az új nyugdíjbiztosítási termékek iránt. Mint azt Kuruc Péter, a K&H Biztosító élet- és bankbiztosítási vezetője a Privátbankárnak elmondta, az újonnan kötött, egyszeri díjas szerződések harmada nyugdíjbiztosítás. Értékben ugyanakkor az arány ennél alacsonyabb, mivel nyugdíijbiztosításban évente legfeljebb 650.000 forintot érdemes elhelyezni, az egyszeri díjas életbiztosítások keretében viszont a befektetett egyszeri díj jellemzően ezt jelentősen meghaladja.
Az AXA Biztosítónál ennél is intenzívebb érdeklődést tapasztaltak: az új szerzéseik több mint felét teszik ki a nyugdíjbiztosítások. A bevezetés óta eltelt mintegy három hónapban meghaladta az ezret az értékesített szerződések száma az Aegonnál is, ahol arra számítanak, hogy a következő években akár több tízezer ügyfelünk is élhet a kedvezményes nyugdíjbiztosítási lehetőséggel. Az ING Biztosítóhoz eddig több mint 1800 Motiva-ajánlat érkezett be az ügyfelektől – mondták el a társaságnál.
Célkeresztben a negyvenesek
Általános ugyanakkor a tapasztalat, hogy a kötésben elsősorban a nyugdíjat már „látók” állnak az élen. Juhos András, az Uniqa személybiztosításokért felelős igazgatósági tagja szerint elsősorban a nyugdíjukhoz már közelebb állók érdeklődnek és kötnek ilyen biztosítást. Az Union Biztosítónál: 44 év az átlagéletkor, a szerződések 83 százalékát a 30-55 éves korosztály kötötte – mondta el Bóna Katalin, életbiztosítási ügyvezető igazgató. Raveczky Zsolt, az Erste Biztosító elnök-vezérigazgatója szerint a társaságnál 47 év a szerződők átlagéletkora.
Az Aegon tapasztalata szerint is döntően a 40 év feletti korosztály fogékony az üzenetre, ezen belül is a 45-49 év közöttiek teszik ki a nyugdíjbiztosítást kötő ügyfelek zömét. Hasonló adatról, a nyugdíjhoz már közelebb álló, 40-55 éves korosztály érdeklődéséről tudott beszámolni Czene Árpád, az AXA Biztosító Zrt. életbiztosítási termékstratégiai igazgatója is, míg Kuruc Péter szerint a K&H-nál a 45-50 év körüli korosztály a fő szerződő. Az ING-től területi felosztást is kaptunk – tájékoztatásuk szerint a legtöbb biztosítási ajánlatot 40 év feletti budapesti, illetve a Pest megyei lakosok tették a biztosítónak
Sorrend: család, otthon, nyugdíjbiztosítás
Várhatóan két célcsoport számára is vonzó lehet a nyugdíjbiztosítás – érvel Pandurics Anett, a Magyar Posta Biztosító elnök-vezérigazgatója. A mostani 55+-os korosztály számára - akik kevesebb, mint 10 évvel vannak a nyugdíjba vonulás előtt - az adókedvezmény kiváló lehetőség, hogy kiegészíthessék majdani nyugdíjukat. A másik célcsoport a 35 év felettiek, akik szeretnék időben elkezdeni a megtakarítást nyugdíjas éveikre, és ezt most akár havi alacsony összegű rendszeres befizetésekkel (futamidőtől függően, akár már 5000 Ft-tal) is megkezdhetik.
Pandurics Anett szerint ebben az ügyfélkörben – jellemzően a családalapítást illetve az önálló otthonteremtést követően – merül fel komolyan az időskori öngondoskodás kérdésköre. Juhos András szerint fontos üzenet a leendő ügyfeleink számára, hogy minél később kezdenek el gondoskodni a nyugdíjas éveikre szánt megtakarításról, annál nagyobb anyagi terhet fog ez jelenteni számukra, ezért szeretnék a fiatalabbakat is rávenni a tudatos öngondoskodásra. Ugyanakkor a biztosítónál hisznek abban, hogy sohasem késő elkezdeni a megtakarítást, így azoknak, akik a nyugdíjukhoz már közelebb állnak, speciális bónuszt, megnövelt szolgáltatást is kínál az Uniqa.
Van ahol a fiatalokra is esküsznek
A nyugdíjcélú biztosítások bevezetése előtt azt gondoltuk, hogy leginkább az idősebb, 40 év fölötti korosztály érdeklődését fogják kivívni ezek a konstrukciók, azonban az értékesítés elindulása óta azt tapasztaljuk, hogy már a 20-as éveikben járó fiatalok is felelősen gondolkoznak jövőjükről, és bizalommal fordulnak nyugdíjbiztosításaink irányába – oszt meg ugyanakkor érdekes és a többi nyilatkozótól eltérő vélekedést a Privátbankárral Sallai Linda, a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. termékfejlesztési és kockázatvállalási vezérigazgató-helyettese.