Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke a társaság éves jelentésének keddi közzététele előtt elmondta: az idei lesz az első év, amikor több autót készítenek a konszern külföldi üzemeiben, mint németországi gyáraiban.
A napokban a Genfi Autószalonon volt az Audi TT harmadik generációjának világpremierje. Az autó teljes egészében Győrben, az Audi Hungaria új járműgyárában készül majd. Részletek >>> |
Konkrét adatok említése nélkül hozzátette: tavaly a társaság komoly ütemet diktált, ennek egyik eredménye, hogy 2016-ra világszerte 14 helyszínen gyártanak majd autókat, a Ducati révén három üzemben pedig motorkerékpárokat.
Közlése szerint 2018-ra éri el a 80 ezres alkalmazotti létszámot a társaság, amely a tavaly márciusban közzétett adatai szerint 2012 végén (ötezer fős növekedéssel) 68,8 ezer embert foglalkoztatott világszerte. A kétmilliós éves gyártási darabszámot 2020-ban teljesítik.
Ma jönnek a számok
Az Audi AG kedden délelőtt, magyarországi leányvállalata, az Audi Hungaria Motor Kft. pedig délben teszi közzé 2013-as számait. Legutóbb, tavaly márciusban, történetének legmagasabb, 5,4 milliárd eurós operatív eredményéről számolt be az Audi-konszern a 2012-es év után, forgalma 48,8 milliárd euróra ugrott, ami 10,6 százalékos emelkedés volt az előző évihez képest. Tavalyelőtt (12,8 százalékos emelkedést produkálva) közel 1,455 millió autót gyártottak, az 1,92 milliós motortermelés pedig 1,7 százalékkal haladta meg az előző évi adatot.
Az Audi Hungaria Motor Kft.-nél 2013-ban, az idén január közepén publikált adatok szerint, 1 millió 925 ezer 636 darab motort gyártottak, mintegy tízezerrel többet az előző évinél. A Győrben készült járművek száma tavaly 42 ezer 851-re nőtt a 2012. évi 33 ezer 553-ról. 2013 utolsó napján 10 ezer 337 munkatárs dolgozott a győri leányvállalatnál, szemben az egy évvel korábbi 8 ezer 663-mal.