3p
KKV
Az OTP az elsők között lépett ki a közösségi médiába, komoly eredményeket is sikerült elérniük, de sokkal keményebb munka árán, mint az elsőre gondolnánk.

Az OTP egy bő fél éves tervezés után, 2011-ben kezdte a közösségi  kommunikációt, az elsők között a hazai pénzintézetek világában - mondta el a Privátbankár.hu Social Media 2014 konferenciáján Gáspár Bence, az OTP Bank médiakommunikációs vezetője. A közösség elé lépés nem lett volna kötelező: még ma is vannak olyan bankok, amelyek nincsenek fent, lehet enélkül is működni -  az innovatív, modern image viszont nehezen képzelhető el vállalati Facebook-profil nélkül, ezért úgy döntöttek, párbeszédbe kezdenek a közösséggel - mondta el a szakember.

Gáspár Bence, az OTP Bank médiakommunikációs vezetője a Privátbankár.hu Social Media 2014 konferenciáján

Négy csatornán - Facebook, Twitter, Youtube és Iwiw - indultak el. Három tartalmi pillért alakítottak ki: egyrészt segítséget nyújtanak az ezeken a csatornákon hozzájuk forduló ügyfeleknek, másrészt a bank társadalmi felelősségvállalási, szponzorációs tevékenységét mutatják be itt, harmadrészt pedig szórakoztatnak is: különböző eseményekkel, élményekkel, alkalmazásokkal is jelentkeznek a közösségi médiában.

2011. júliusában 10 ezer követője volt az OTP Facebook-oldalának, szűk egy év múlva ezt megötszörözték, 2013. novemberében pedig az oldal átlépte a 100 ezer kedvelőt. Ezzel messze a legnépesebb táboruk van a hazai pénzintézetek között.

Mit csinálnak a Facebookon?

További beszámolóink a konferenciáról:

Pénzt keresnél a közösségi médiában? Nem elég, ha Gizike néha ránéz a Facebookra >>

Ezért éri meg a Facebookon hirdetni - mire figyeljünk oda? >>

Elsősorban az OTP-ről kialakult előítéleteket próbálják közelíteni a valósághoz: nagyobb arányban mutatják be azokat a dolgokat, amelyeknek köze van az innovációhoz, a modernitáshoz. Nagy hangsúlyt fektetnek a pénzügyi ismeretek bővítésére, ösztönzik a készpénzkímélő megoldások használatát, alkalmazásokkal, kvízekkel, nyereményjátékokkal hívják fel a figyelmet a pénzügyi tudatosságra.

A fiatalokat külön is megcélozzák a Facebookon: fiatal tehetségeket támogatnak, együttműködési programokat alakítanak ki - Guinness-rekordkísérletet és zenekarokat is támogatnak, több fesztivált is szponzorálnak, ezekre gyakran lehet jegyet nyerni a különböző népszerű kvízeken. De jegyeket lehet nyerni az OTP által támogatott sportcsapatok mérkőzéseire, kézilabda- és focimeccsekre is - sorolta Gáspár Bence.

Barátságosak az ügyfelek

Ami a felhasználókat illeti: váratlanul barátságos a hangnem a kommentek között is, a trollokat gyakorlatilag maguk szűrik a felhasználók, akik közösségként viselkednek, gratulálnak a játékok nyerteseinek, beszélgetnek, tapasztalatot cserélnek, részt vesznek a szavazásokban. A felhasználók kedvelik a társadalmi felelősségvállalási programot, szívesen szavaznak arra is, milyen jótékony célokra adjon pénzt az OTP.

Sokkal nehezebb, mint elsőre gondolnánk

A KKV-knak azt üzente az OTP kommunikációs szakembere: valóban jó dolog a közösségi média részese lenni, rengeteg tapasztalatot lehet szerezni, olyan információkat, amelyek üzletileg is rendkívül hasznosak. Ez azonban nem olyan könnyű, mint amilyennek látszik - a cégek jó eséllyel alábecsülik, milyen rengeteg energia szükséges ahhoz, hogy jól kezeljék a közösségi médiát - véli Gáspár Bence.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Elárultak egy kellemes hírt a magyar cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. július 30. 16:34
Egyszerűbb lett a feltételek teljesítése. 
KKV Zuhog a pénzeső: még több magyar cégnek jut támogatás
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 14:15
Már több mint 1300 cég örülhetett.
KKV Még mindig lehet pályázni elektromos autó vásárlására
Privátbankár.hu | 2025. július 1. 09:55
Több, mint 6 ezer támogatási szerződést írtak alá eddig, a 30 milliárdos keretből 26,8 milliárd forintot ítéltek oda. 
KKV Nagy Mártonék megnyitották a pénzesőt: a cégek sorban állnak
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 16:17
Érkeznek a támogatások, tartják a markukat a cégek.
KKV Megnyitották a pénzcsapot, jó hírt kaptak a cégek
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 14:21
Megnyílt a lehetőség.
KKV Itt egy lehetőség, ami még jól jöhet a magyar cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 15:32
Két új termék.
KKV Aggasztó számokat találtunk: bajban vannak a magyar cégek
Kollár Dóra | 2025. április 30. 05:59
A kiberbűnözés alapvetően a modern kor jelensége, a dübörgő digitalizáció miatt minden eddiginél többen lesnek a gyanútlan felhasználókra az interneten. A támadók azonban nemcsak a magánszemélyeket, hanem a cégeket is támadják.
KKV Megnyílt út a magyar cégek előtt: könnyebben elérhetők az uniós hitelek
Privátbankár.hu | 2025. április 14. 17:04
Tovább egyszerűsödött az uniós források elérése a vállalkozások számára, egyre többen használják ki a lehetőséget.
KKV Milliókat is megspórolhat, aki jókor észbe kap
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 10:08
A Széchenyi Kártya Program államilag támogatott beruházási hiteleinek kamata február 17-től további fél százalékponttal csökkent, így ezek már 3 százalékos kamatozással elérhetőek. Ennek köszönhetően egy százmillió forintos beruházási kölcsön hitelterhe több millió forinttal csökkenhet.
KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG