3p
KKV
Az OTP az elsők között lépett ki a közösségi médiába, komoly eredményeket is sikerült elérniük, de sokkal keményebb munka árán, mint az elsőre gondolnánk.

Az OTP egy bő fél éves tervezés után, 2011-ben kezdte a közösségi  kommunikációt, az elsők között a hazai pénzintézetek világában - mondta el a Privátbankár.hu Social Media 2014 konferenciáján Gáspár Bence, az OTP Bank médiakommunikációs vezetője. A közösség elé lépés nem lett volna kötelező: még ma is vannak olyan bankok, amelyek nincsenek fent, lehet enélkül is működni -  az innovatív, modern image viszont nehezen képzelhető el vállalati Facebook-profil nélkül, ezért úgy döntöttek, párbeszédbe kezdenek a közösséggel - mondta el a szakember.

Gáspár Bence, az OTP Bank médiakommunikációs vezetője a Privátbankár.hu Social Media 2014 konferenciáján

Négy csatornán - Facebook, Twitter, Youtube és Iwiw - indultak el. Három tartalmi pillért alakítottak ki: egyrészt segítséget nyújtanak az ezeken a csatornákon hozzájuk forduló ügyfeleknek, másrészt a bank társadalmi felelősségvállalási, szponzorációs tevékenységét mutatják be itt, harmadrészt pedig szórakoztatnak is: különböző eseményekkel, élményekkel, alkalmazásokkal is jelentkeznek a közösségi médiában.

2011. júliusában 10 ezer követője volt az OTP Facebook-oldalának, szűk egy év múlva ezt megötszörözték, 2013. novemberében pedig az oldal átlépte a 100 ezer kedvelőt. Ezzel messze a legnépesebb táboruk van a hazai pénzintézetek között.

Mit csinálnak a Facebookon?

További beszámolóink a konferenciáról:

Pénzt keresnél a közösségi médiában? Nem elég, ha Gizike néha ránéz a Facebookra >>

Ezért éri meg a Facebookon hirdetni - mire figyeljünk oda? >>

Elsősorban az OTP-ről kialakult előítéleteket próbálják közelíteni a valósághoz: nagyobb arányban mutatják be azokat a dolgokat, amelyeknek köze van az innovációhoz, a modernitáshoz. Nagy hangsúlyt fektetnek a pénzügyi ismeretek bővítésére, ösztönzik a készpénzkímélő megoldások használatát, alkalmazásokkal, kvízekkel, nyereményjátékokkal hívják fel a figyelmet a pénzügyi tudatosságra.

A fiatalokat külön is megcélozzák a Facebookon: fiatal tehetségeket támogatnak, együttműködési programokat alakítanak ki - Guinness-rekordkísérletet és zenekarokat is támogatnak, több fesztivált is szponzorálnak, ezekre gyakran lehet jegyet nyerni a különböző népszerű kvízeken. De jegyeket lehet nyerni az OTP által támogatott sportcsapatok mérkőzéseire, kézilabda- és focimeccsekre is - sorolta Gáspár Bence.

Barátságosak az ügyfelek

Ami a felhasználókat illeti: váratlanul barátságos a hangnem a kommentek között is, a trollokat gyakorlatilag maguk szűrik a felhasználók, akik közösségként viselkednek, gratulálnak a játékok nyerteseinek, beszélgetnek, tapasztalatot cserélnek, részt vesznek a szavazásokban. A felhasználók kedvelik a társadalmi felelősségvállalási programot, szívesen szavaznak arra is, milyen jótékony célokra adjon pénzt az OTP.

Sokkal nehezebb, mint elsőre gondolnánk

A KKV-knak azt üzente az OTP kommunikációs szakembere: valóban jó dolog a közösségi média részese lenni, rengeteg tapasztalatot lehet szerezni, olyan információkat, amelyek üzletileg is rendkívül hasznosak. Ez azonban nem olyan könnyű, mint amilyennek látszik - a cégek jó eséllyel alábecsülik, milyen rengeteg energia szükséges ahhoz, hogy jól kezeljék a közösségi médiát - véli Gáspár Bence.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Egyre több vállalkozó választja a kibővült Demján Sándor Tőkeprogramot
Privátbankár.hu | 2025. november 25. 12:56
Fokozódik a kereslet a Demján Sándor Tőkeprogram (DSTP) iránt. Dr. Bánfi Zoltán, az MKIK Tőkealap-kezelő Zrt. vezérigazgatója elmondta: a több ezer érdeklődő között IT-, egészségügyi, vendéglátó és szolgáltató vállalkozók is megjelentek. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) célja öt-hatszáz magyar vállalkozás támogatása tőkebefektetéssel.
KKV Gyomrost kaptak a magyar cégek – komoly kellemetlenséget hozott a november
Privátbankár.hu | 2025. november 4. 10:53
Nem elhanyagolható pluszkiadást jelent ez.
KKV Itt van Nagy Mártonék bejelentése, örülhetnek a magyar cégek
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 09:41
Jelentős változtatásokat készít elő a kormány.
KKV Aki kkv-nek dolgozik, felejtse el a fizetésemelést?
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 14:40
A makrogazdasági mutatókhoz képest meglepően optimista a hazai kkv-k hangulata – olvasható ki a VOSZ Barométer felmérés friss, harmadik negyedévre vonatkozó számaiból. Beruházásokra viszont nem sokan készülnek, a cégek 85 százaléka még fizetésemelést sem tervez.
KKV Indul a pénzeső – tarthatják a markukat a cégek
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 14:05
Szeptember elseje egy új pályázatot is hozott.
KKV Ez jobb az Otthon Startnál? Akár 100 millió juthat a szemfüles cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 25. 17:10
Az ingatlanvásárlásra készülő vállalkozóknak jó figyelni.
KKV Elárultak egy kellemes hírt a magyar cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. július 30. 16:34
Egyszerűbb lett a feltételek teljesítése. 
KKV Zuhog a pénzeső: még több magyar cégnek jut támogatás
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 14:15
Már több mint 1300 cég örülhetett.
KKV Még mindig lehet pályázni elektromos autó vásárlására
Privátbankár.hu | 2025. július 1. 09:55
Több, mint 6 ezer támogatási szerződést írtak alá eddig, a 30 milliárdos keretből 26,8 milliárd forintot ítéltek oda. 
KKV Nagy Mártonék megnyitották a pénzesőt: a cégek sorban állnak
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 16:17
Érkeznek a támogatások, tartják a markukat a cégek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG