Nem mennénk lakatlan szigetre Facebook nélkül
Szabó Ákos, a Thinkdigital country managere a Privátbankár.hu Social Marketing 2014 konferenciáján elmondta: a Facebook nem Google: a Google egy igényre ad választ, a keresésekre adott találatok között helyez el hirdetést - a Facebook pedig a közösségi oldalra bejelentkezve végzett tevékenység alapján próbál olyan hirdetéseket kínálni, amiből konverzió lehet.
Azért nem csak a Facebook van a világon Ha tudjuk, ki a célközönségünk, jól kell kiválasztani a közösségi platformokat, amin el akarjuk érni ügyfeleinket - de nem elég, ha csak egy helyre koncentráljuk az összes energiánkat. Aki több lábon áll, abba gyakrabban botlanak bele az ügyfelek, így jobban növelheti értékesítését is - ehhez azonban az is kell, hogy valaki aktívan foglalkozzon a közösségi médiával a cégnél. Pénzt keresnél a közösségi médiában? Nem elég, ha Gizike néha ránéz a Facebookra >> |
A Facebook viszont Magyarország második legkedveltebb márkája egy 2013-as kutatás szerint, csak a Pöttyös előzi meg (a kutatás során egyébként azt kérdezték a résztvevőktől: mi az a márka, amit egy lakatlan szigetre magukkal vinnének?) A Facebooknak van a legszélesebb online elérése Magyarországon - havi 5 millió ember aktívan facebookozik (tehát nem csak regisztrált), 3,5 millióan naponta is bejelentkeznek. Közülük 1,9 millióan mobiljukról jelentkeznek be az oldalra, minden nap. Összességében a felhasználók 72 százaléka minden nap legalább egyszer bejelentkezik profiljába.
Az elterjedtséget az is jól mutatja: munkaidőben a 18-34-es korcsoportban lényegesen meghaladja a Facebook elérése az összes TV-csatorna elérését, csak az esti primetime-ban tudja megelőzni a tévé a Facebookot.
Amit a Facebook nagyon tud: pontos célzás, újracélzás
A reklámot persze nem szeretik az emberek, a Facebook azonban ezen a fronton is jobban teljesít: a tartalomba jobban beilleszkedik a hirdetői üzenet, a hírfolyamban elhelyezett reklámokat sokkal kevésbé tarják zavarónak a felhasználók.
Szabó Ákos, a Thinkdigital country managere a Privátbankár.hu Social Marketing 2014 konferenciáján |
A Facebook fontos előnye, hogy nagyon precíz célzási lehetőségeket is kínál - akár a 18-49 éves budapestiekről, akár a 18 év fölötti "akcióvadász" nőkről, akár a kisvállalkozókról, akár a 18 év fölötti autótulajdonosokról van szó, nagyon jól leszűkíthetjük azt a kört, akiknek megjelenik hirdetésünk, fizetett tartalmunk, így kisebb költéssel nagyobb eséllyel érünk el olyan ügyfelet, akit valóban érdekli termékünk, szolgáltatásunk.
Szabó Ákos arra is kitért: a Facebook Audience Insights szolgáltatása segítségével saját célcsoportunkról nagyon sokat tudhatunk meg, ami a kampány tervezésénél nagy segítséget jelenthet. Megnézhetjük például, hogyan viszonyul az általunk kiválasztott érdeklődők köre az internetezők átlagához: kiderülhet, hogy a célcsoportunkba például az átlagnál sokkal több nő, vagy sokkal több fiatal tartozik, ennek megfelelően alakíthatjuk marketing-stratégiánkat, kommunikációnkat.
Fontos eszköz az újracélzás, azaz a retargeting is: ennek segítségével weboldalunk látogatóit a Facebookon megtalálhatjuk, megcélozhatjuk, feltételezve, hogy érdeklődik az általunk kínált termék, szolgáltatás iránt - így jóval nagyobb eséllyel lesz konverzió, azaz értékesítés a hirdetésből.
Ki lehetne még az ügyfelünk?
A Facebook emellett arra is képes, hogy hasonlót találjon látogatóinkhoz: magyarán azokra is célozhatunk, akik nem voltak korábban látogatóink, de hasonló viselkedésük alapján feltételezhető, hogy őket is érdekli kínálatunk. A Facebook ráadásul nem cookie, hanem Facebook-azonosító alapján követi az internetezőket: ez pedig független attól, hogy asztali gépen, mobilon, tableten vagy notebookon böngészett a felhasználó, minden esetben jól hozzá köthető a forgalom.
Mivel reklámozzunk és hogyan? Gyakorlati tippek
Szabó Ákos előadását gyakorlati tanácsokkal zárta. A szakember azt mondja: a hirdetések feladása előtt több energiát érdemes fordítani a kreatívokra, mielőtt használni kezdjük őket, érdemes azokat tesztelni, kisebb közösségnek megmutatni.
Ne kezeljük FB-rajongóinkat egyformán: szegmentálással érdemes elkülöníteni a véleményvezéreket, márkanagyköveteket, hiteles rajongókat azoktól, akik esetleg csak egy nyereményjáték miatt "keveredtek" rajongóink közé.
A Thinkdigital szakembere arra is felhívta a figyelmet: nagyobb értéke van a márka szempontjából relevánsabb történeteknek, anyagoknak - törekedjünk arra, hogy kevesebb legyen az offtopic, az unalmas tartalom, a "cicás videó" üzenőfalunkon.
Végül egy fontos eszközre hívta fel a figyelmet Szabó Ákos: építsünk platformfüggetlen CRM-adatbázisokat, használjunk konverziós pixeleket - ez a saját adatbázis a lehetséges ügyfelekről nagyon nagy értéket képviselhet.