A Tesco tavalyi évről szóló előzetes beszámolója szerint a vállalat közel 6 százalékkal növelte forgalmát 2011-12-es üzleti évben, emellett hét új üzlettel, összesen mintegy 11 ezer négyzetméterrel bővült a Tesco eladótere Magyarországon.
A vállalat magyarországi bruttó árbevétele 705,2 milliárd forint volt, működése során 2011-ben összesen 80,5 milliárd forint adót fizetett be, amely tíz milliárd forinttal haladja meg az előző évi befizetéseket. Az összes adóból 12,2 milliárd forint volt a válságadó összege, ami a tavalyi évhez hasonlóan a legmagasabb befizetés a kereskedelmi vállalatok között.
Gerry Gray, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója az adatokkal kapcsolatban elmondta, hogy tavaly közel 19 milliárd forintnyi beruházást eszközölt Magyarországon a Tesco. A cég tavaly közel félezer munkahelyet hozott létre.
A vállalat közleményében kiemelte , hogy a tavalyi év egyik kiemelt projektje éppen a 100 százalék magyar baromfi program volt, amely szeptemberben indult a Tesco üzleteiben. A program kedvező vásárlói fogadtatását jelzi, hogy a baromfihús forgalma 15 százalékkal emelkedett a bevezetés után. Az áruházlánc havonta 1800 tonna baromfit és 1500 tonna sertéshúst vásárol magyar szállítóktól.
A 2012-13-as üzleti évben a vállalat bővíteni kívánja kiskereskedelmi szolgáltatásait. Az üzleti év első napján indult a Tesco Mobile szolgáltatása, amely a Vodafone-nal közös vállalkozásban, negyedik mobilszolgáltatóként lépett a magyar piacra.