A lap hétfői számában idézi Lovas Károly Róbertet, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) főigazgatóját, aki elmondta: az NKH szeptember első hetében ugyan megadja az engedélyt, amelyet a kivitelező nem kért meg időben, de ez az eredeti kiviteli tervek szerinti építésre szóló jóváhagyás lesz.
A Bamco azonban az átkötőalagútra szóló engedéllyel a zsebében sem lehet nyugodt. Az ugyanis csak az előzetes kiviteli tervek szerinti munkavégzésre vonatkozik, tehát a Bamcónak – ha jogkövető módon akar tovább dolgozni, és nem szeretné, hogy még több bírságot hajtson be rajta a DBR – vissza kell állítani az eredeti állapotot. Ez esetben a főalagút visszabontásával. Vagy – mondott egy másik lehetőséget az NKH főigazgatója – be kell nyújtaniuk egy módosított engedélykérelmet.
Az NKH szakemberei a múlt héten ellenőrzést tartottak a munkaterületen, és megállapították, hogy a Bamco az általuk korábban éppen az építési engedély hiánya miatt leállított munkákat folytatta, és a főalagutat 17 méterrel tovább fúrta.
Emiatt legfeljebb egymillió forintnyi bírságról szóló értesítést postáznak a beruházó DBR Metró Projektigazgatóságnak, mert jogilag a beruházóval vannak kapcsolatban, neki kell fizetnie, más kérdés, hogy a DBR miként hajtja majd be ezt az összeget a Bamcón - mondta. A bírságot pedig – az erről szóló értesítés kiadásától számítva – akár naponta újra és újra kiszabhatja a hivatal. Egészen addig, míg a szabálytalan építkezés, vagyis a 17 méternyi túlhaladás fennáll.
4-es metró: tíz méterrel tovább fúrtak
Engedély nélkül fúrják a metrót
Kényszerpihenőn a 4-es metró?
Metró: még egy év a régi kocsikkal
Csúszik a négyes metró - most épp a szerelvények
Népszava