Annyi a tévécsatorna, mint égen a csillag
A felmérés szerint a legnépesebb amerikai kisebbség tagjai, az afro-amerikaiak az átlagosnál több időt töltenek a tévé előtt, míg a spanyolajkú kisebbség kevesebbet. Egy amerikai család tavaly hetente 31 óra 55 percet tévézett, a feketék esetében ez a mutató 45 óra 22 perc, a hispán háztartásokban 27 óra 13 perc volt.
A csatornák 38 százalékán főműsoridőben dráma kategóriába eső filmeket, 23 százalékán szórakoztató programokat sugároznak. A helyzetvígjátékok 14, a játékfilmek 6, a hírprogramok 3 százalékot képviseltek.
Ami a reklámokat illeti, az Egyesült Államokban hagyományosan félperces reklámblokkok szakítják meg a műsorok 55 százalékát. Az angol nyelvű csatornákon a 15 másodperces blokkok már túlsúlyba kerültek a kétszer hosszabb reklámbetétekkel szemben. Ez a kétféle blokk teszi ki az összes reklámidő 93 százalékát főműsoridőben.
A Nielsen kutatásából az is kiderült, hogy egy átlagos amerikai háztartás 2,5 fős és 2,8 televíziókészülékkel rendelkezik. Az amerikai tévék 31 százalékára digitális kábelen keresztül érkeznek a jelek. A háztartások 82 százalékában van DVD-lejátszó, ami már meghaladja a videolejátszók 79 százalékos arányát.
HD-re gyúr az MTV
Két évig még Nap-keltézhetünk
Az internet lenyomja a tévét
MTI