Javában zajlik a Media Hungary, ahol a Magyar Reklámszövetség a hagyományokhoz hűen ismertette az előző év teljes reklámköltéseinek adatait. A televíziós számokkal együtt ez 216,09 milliárd forintot jelentett, ami 11,18 százalékos növekedést jelentett 2016-ban az előző évhez képest, ezt közölte az MRSZ a Privátbankár.hu-val.
A televíziós reklámköltés jókora szeletet hasított ki magának, csak ebben a szegmensben 56,033 milliárdot költöttek reklámokra, ezzel a televízió részesedése a 2016-os teljes reklámtortából 25,78 százalék, amivel a második helyet foglalja el a listában.
A legtöbb hirdetést az állam adja fel a tévében: míg 2015-ben ez 2,63 milliárdot jelentett a költségvetésből, addig tavaly 6,3 milliárdot költöttek reklámcélokra. Az éves növekedésben szerepet játszottak a nagy sportesemények, mint a Foci Eb és az Olimpia, ugyanakkor a reklámadó és a plusz törvények lefelé húzhatják a számokat.
A reklámadó negatív hatásairól korábban itt és itt írtunk bővebben. >>>