A második negyedévben két ponttal 56 pontra emelkedett a magyar fogyasztói bizalmi index. Ennél magasabb értéket, 59 pontot legutóbb 2010 negyedik negyedévében mértek - állapította meg a Nielsen, amely szerint az első negyedévhez képest 3 százalékponttal javult a fogyasztók vásárlási kedve. A legpozitívabban személyes pénzügyi helyzetüket ítélik meg a felmérésben részt vett magyar fogyasztók: 22 százalékuk tekint derűlátóan az előttünk álló évre. Ebből következik a vásárlási hajlandóság erősödése is. A munkahelyi kilátásokkal kapcsolatban is kedvezőbb lett valamelyest a mutató:
Összességében az 56 pontos magyar fogyasztói bizalmi ugyanakkor elmarad az európai átlagtól, amely az első negyedévi 75 pontról 77-re emelkedett. Huszonnégy országban emelkedett, kettőben változatlan maradt, és csak hatban csökkent a fogyasztói bizalmi index az első negyedévi mutatóhoz viszonyítva.