Nem bíznak saját autóikban az amerikaiak
Az Egyesült Államokban jelenleg a Lexus és a BMW számít a két legmegbízhatóbb márkának, amelyeket a Toyota és a Honda követ - állapította meg az egyetem a fogyasztói elégedettséget vizsgáló elemzésében.
A General Motors Buick és Cadillac márkája, valamint a Ford Motor két neve, a Lincoln és a Mercury a korábbi második helyről lejjebb csúszott az amerikai autógyártók piacának szűkülése közepette.
Claes Fornell, a Michigani Egyetem kutatását irányító professzor elmondta: hosszú, szinte hagyományos tendencia fordult meg azzal, hogy az amerikai gyártókba vetett bizalom apad, miközben a versenytársak helyzete erősödik. A professzor szerint felvetődik a kérdés, hogy az amerikai gyártóknak megvannak-e a forrásaik és a pénztartalékaik a kíméletlen versengésben való talpon maradáshoz.
Az autóipari fogyasztói elégedettségi index 82 pontos, ami magasnak tekinthető más ágazatokhoz képest. Az amerikai márkák az adatok szerint nehezen tudnak alkalmazkodni a benzin drágulásához és a takarékosabb kocsik iránti kereslet növekedéséhez. Fornell szerint ezt tükrözi az amerikai autókkal szembeni csökkenőben elégedettség.
Az amerikai piacon a BMW egy pontot felfele lépve a Toyota luxus márkájával, a Lexussal közösen, 87 ponttal vezeti a mezőnyt. Mind a Toyota, mind a Honda elégedettségi értéke 2 ponttal 86-ra nőtt.
A Buick és a Cadillac egy pontot zuhanva 85 ponton van, a Chevrolet három pontot esett, 79-es a mutatója. A GM Saturn márkája kivételesen 4 pontot javult, s 85 pontot ért el, amit Fornell professzor a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással magyaráz. A Lincoln és a Mercury egyaránt 3 pontot veszítve 83 ponton áll, a Fordok elégedettségi mutatója 80 pontos. A 22 autómárkára kiterjedő sort a Chrysler által gyártott Dodge és Jeep zárja 78, illetve 76 ponttal.
A Michigani Egyetem 5500 olyan embert véleményét rögzítette, aki az utóbbi 3 évben vásárolt kocsit; a skálán a 100 pont jelentette a maximális elégedettséget.
Nem lehet beelőzni a Volkswagent?
Öveket becsatolni! Jönnek a kínai autók
MTI