A gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát bruttó 5 forinttal, a 95-ös benzinét pedig 9 forinttal csökkenti pénteken a Mol azután, hogy ma hajnalban a dízel ára már csökkent 6 forinttal, a benzin ára pedig 9 forinttal. A mai bejelentésnek megfelelően péntektől az autósok 395 forintos átlagáron tankolhatnak majd benzint, és 409 forintért egy liter gázolajat.
Az árcsökkenés hátterében az áll, hogy 4 éves mélyponton jár az olajár, csak az elmúlt bő 24 órában 5 százalékot zuhantak az árak. Mivel olyan stratégiai termékről van szó, amelynek kontrolljáért rendszeresen indulnak háborúk és amelynek nagy termelő országai komoly politikai befolyással rendelkeznek régiójukban, érdemes egy kicsit közelebbről is megvizsgálni az okokat és következményeket. Miért esik az olaj ára? Meddig nézik ezt tétlenül az olajtermelők? Milyen biztonságpolitikai következménnyel jár az áresés? A témáról írt háttérelemzésünket vezető cikkünkben olvashatja.
A Fővárosi Ítélőtábla másodfokon is elutasította az Aegon Magyarország Hitel Zrt. által, a magyar állam ellen indított keresetet. Így jogerőre emelkedett az első fokon eljárt Fővárosi Törvényszék elutasító ítélete. A Santander ügyében a bíróság elhalasztotta az ítélethirdetést október 29-ére.
Nem könnyű megbecsülni, hányan hagyták el az országot, a KSH most tett egy kísérletet: friss kutatásuk szerint 2013 elejéig 350 ezren vándoroltak ki Magyarországról. Főként fiatalok távoznak: a 2009 után kivándorlók 80 százaléka 40 éven aluli, és magas a diplomások aránya. A kétéves kutatás szerint a három legjelentősebb kivándorlási célország Németország, Ausztria és az Egyesült Királyság. A kivándorlók túlnyomó többsége, 84 százalék dolgozik, és mindössze 10 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy határozottan haza szeretne térni.
Egyébként éppen ma érkezett adat arról, hogy hatéves mélypontra süllyedt a brit munkanélküliségi ráta. A foglalkoztatottsági ráta 73 százalék, ez szintén rekord közeli arány.
Először indult ma luxusvonat Budapestről Teheránba, a Golden Eagle Danube Express a Nyugati pályaudvarról 70 utassal vágott neki szerdán délelőtt a közel 7000 kilométeres, 13 napig tartó útnak Iránig. A jegyek 10-15 ezer dollárba, azaz nagyjából 2 és fél millió forintba kerültek, az első útra minden jegy elkelt.
Mostanra a budapesti tőzsdeindex is mínuszba fordult, de még mindig jobban teljesít a BUX, mint a nyugat-európai társai.
Az euró jegyzése ma is járt 306 forint alatt, de csak rövid időre.