A vizsgált 56 ország közül 37 ponttal Magyarországon a legalacsonyabb a fogyasztói bizalom. A második Korea 40 ponttal, és 41 ponttal Horvátország a harmadik. Indonézia és India lakosai a legboldogabbak, ők 119 pontot értek el. Norvégia 102, Ausztria 93, Dánia 92, az Egyesült Államok 90, Oroszország 87, Németország 86, Nagy-Britannia 77, Észtország 75, Lengyelország 69, Franciaország 61, Románia 60, Olaszország és Görögország pedig 46 ponttal szerepel a listán.
A mutatót a fogyasztók személyes pénzügyi helyzetére, a munkahelyi kilátásokra vonatkozó vélemények, valamint a jelenlegi vásárlási szándékok alapján számítják. A 100 pontnál alacsonyabb index a fogyasztók pesszimizmusát, a magasabb pedig optimizmusukat tükrözi a közeljövő gazdasági kilátásait tekintve.
A horvátok 96 százaléka gondolja úgy, hogy az ország jelenleg recesszióban van. Az olaszok esetében ez a szám 98, a portugáloknál 97, a magyaroknál pedig 89 százalék. A Nielsen 29 ezer internetfelhasználó körében végezte kutatását, amely 58 ország mintegy 1 milliárdnyi lakójának véleményét képezte le.