6p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A múlt évben több mint 16 milliárdos árbevételt generáltak három nagyobb szekcióba osztható kuponcégek. Kérdés, hogy tudnak-e még növekedni?

Jelentős árkedvezmények, folyamatosan változó kínálat, rövid ideig elérhető és impulzív vásárlásra ösztönző ajánlatok. E négy jelző alapján ráismerhetünk a bónusz/kupon piacra, de korántsem ez az egyetlen e-kiskereskedelmi szegmens, melyre ezek illenek. Az általános kínálatot nyújtó bónuszos/kuponos oldalak mellett egyaránt érvényesek ezek az állítások a kizárólag kedvezményes szállásajánlatokat értékesítőkre, valamint az online vásárlói klubokra is. E szereplők ugyan különböző üzleti modellekben működnek, de a fenti tulajdonságok közös nevezőt képeznek. Ők együtt alkotják az angol terminológiában „daily deals”-ként ismert napi ajánlatok piacát, amely a 2014-es évben elérte a bruttó 16,5 milliárd forintnyi közvetített forgalmat idehaza.

A Bónusz Brigád mindent visz

Az eNET Internetkutató Kft. által vizsgált általános kínálatú bónusz/kupon piac 2014-ben elérte a bruttó 5 milliárd forintos közvetített forgalmat, amely közel azonos a korábbi év eredményével. Miközben ennek a piacnak a mérete jelentősen nem változott, az erőviszonyokról már nem mondható el ugyanez. A 2014-es év három legnagyobb forgalmát lebonyolító általános kínálatú bónusz/kuponos oldala rendre a Bónusz Brigád, a márkanév-váltáson átesett Zumzi (korábban Kupon Világ) és a Napideal! volt. Utóbbi szereplő idén először került be a TOP3-ba, letaszítva ezzel az évek óta a harmadik helyen lévő Napi Tippet.

TOP3 általános kínálatú bónusz/kupon piaci szereplő közvetített forgalma 2014-ben Forrás: eNET

 

A Bónusz Brigád mintegy bruttó 3,4 milliárd forintos közvetített forgalommal a 2013-as évhez képest jelentős, 37%-os növekedésre tett szert, ami annál is inkább kiemelkedő, mivel az általános kínálatú bónusz/kupon piacon az összes többi, eNET által rendszeresen mért szereplő esetében csökkenés történt. A márkanév-váltáson átesett Kupon Világ, immáron Zumzi név alatt folytatja a működését, a változás azonban meglehetősen negatívan hatott az eredményükre, közel 50%-ot veszítettek a 2013-as közvetített forgalmukhoz képest. Az általános kínálatú bónusz/kupon piac szereplőinek a bruttó 5 milliárd forintos lebonyolított forgalmat 28.319 meghirdetett ajánlattal és valamivel több mint 1 millió eladott bónusz/kupon révén sikerült elérniük.

A korábbi éveknek megfelelően 2014-ben is a szolgáltatások generálták a forgalom nagyobb részét és úgy tűnik, hogy a piac egészére nézve beállt egyfajta szolgáltatás-termék egyensúly. A 2013-as évhez hasonlóan a szolgáltatások 2014-ben is a teljes közvetett forgalom 77%-át, a meghirdetett ajánlatok 64%-át és az eladott bónuszok/kuponok 54%-át adták. Miközben tehát az értékesített bónuszok/kuponok számában közel azonos arányban voltak a szolgáltatások és a termékek, addig előbbiek a magasabb átlagos ár miatt jóval nagyobb szeletet hasítottak ki a forgalomból, mint a termékek. A meghirdetett ajánlatok átlagos ára 13 700 Ft volt, amely 1 900 forinttal több, mint 2013-ban volt, ami főleg annak köszönhető, hogy megnőtt a nagyobb értékű utazási ajánlatok aránya.Kedvezményes szállásértékesítésből bruttó 3,5 milliárd forintnyi forgalom.

Az általános kínálatú bónusz/kupon piacon megtalálható ajánlatkategóriák közül egyedül az utazási ajánlatok azok, amelyek kizárólagos értékesítésére való szakosodás az évek folyamán életképesnek bizonyult. Ennek számtalan oka van, de a legfőbb indok mindenféleképpen azok értékében rejlik, hiszen áruk magasan a többi típusú ajánlat ára fölött van. 2014-ben a csak szállásértékesítésre szakosodott bónusz/kupon oldalak közel bruttó 3,5 milliárd forintnyi forgalmat bonyolítottak le, ezazonban csupán egy része az online értékesített szálláskupon piacnak, hiszen a szakosodott szereplőkön kívül mások is kínálnak bónuszos/kuponos utazási ajánlatokat.

A bónuszos/kuponos piacon a meghirdetett üdülési ajánlatok között a 3 napra és 2 főre szóló, négycsillagos szállodai környezetben, félpanziós ellátást biztosító belföldi utazások a legjellemzőbbek. Ezeknek az átlagos ára 41 400 forint körül alakult 2014-ben, ami mintegy 50%-os kedvezményt jelent az átlagos eredeti árhoz képest.

Vásárlói kluboknak olcsóbb

A vásárlói klubok közös jellemzője, hogy a tagok számára világhírű márkák minőségi termékeit kínálják jelentős kedvezményekkel. Az elmúlt évek során ezek az oldalak egyre nagyobb népszerűségre tettek szert. Kezdetben a portfólió kialakításakor a divat volt a fókuszban, elsősorban ruhákat, cipőket, táskákat és egyéb kiegészítőket kínáltak rendkívüli kedvezményekkel. A népszerűség azonban magával hozta a termékkínálat bővítését és egyre inkább megjelentek az ajánlatok között a lakberendezési termékek is. A Magyarországon már régóta működő Brands.hu és Fashion Days mellett pedig 2013-ban kizárólag lakásdekorációval kapcsolatos ajánlatokkal megjelent a Vivre is.

Mi sem jelzi jobban a vásárlói kluboknak az eredményességét, minthogy 2014-ben összességében mintegy bruttó 3,8 milliárd forintnyi forgalmat bonyolítottak le. Az e-kiskereskedelmi trendek alapján a ruházati és a lakberendezési termékek online értékesítése a jövőben is kifizetődőnek tűnik, így ezeknek a vásárlói kluboknak a további növekedésére lehet számítani.

Ki nem illik a képbe?

A napi ajánlatok piacának legtöbb szereplője viszonylag egyértelműen besorolható a három szegmens valamelyikébe, akadnak azonban olyan oldalak is – mint például a Csak1Nap és a Vatera Sztárajánlatok (korábban Lealkudtuk.hu) – amelyek bizonyos szempontból kakukktojások, mert üzleti modelljük révén fenntartások nélkül nem illeszthetőek be egyik csoportba sem. Ugyanakkor ezek a szereplők jelentős, közel bruttó 4 milliárd forintnyi forgalmat bonyolítottak le 2014-ben, így nem megkerülhetők, ha a napi ajánlatok piacméretének meghatározásáról van szó.

Nem durran

Már a Groupon-modell hazai megjelenésekor lehetett találkozni olyan véleményekkel, amelyek a lufi jövőbeni kidurranásáról szóltak, ez azonban még a mai napig várat magára. A napi ajánlatok piaca stabilnak tekinthető, de az elmúlt években az erőviszonyok terén volt változás, például az általános kínálatú részpiacon a Bónusz Brigád megszilárdította vezető szerepét, miközben a Zumzi leszakadt. Mindent összevetve azonban a teljes online napi ajánlatok piacán bonyolódott bruttó 16,5 milliárd forintos közvetített forgalom maga a bizonyíték, hogy a jelentős kedvezményű ajánlatok értékesítése működik és semmiképpen sem elhanyagolható méretű szegmensről van szó.

2015 fő kérdése ugyanakkor a szereplők számára az lesz, hogy vajon a válságból való fokozatos kilábalás mennyire lesz hatással a jelentős kedvezmények iránti keresletre, tudnak-e növekedni a cégek, illetve maga az egész piac.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kéri Lászlót kérdezzük a Klasszis Klub Live-ban
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 08:07
A politológus, szociológus, tanár január 23-án, csütörtökön 15 óra 30 perckor lesz lapcsoportunk, a Klasszis Média élő adásának a vendége. A szokás szerint egyórásra tervezett beszélgetés témája mi más is lehetne, mint a hazai belpolitikai helyzet, amely Magyar Péter üstökösszerű felbukkanásával az elmúlt egy évben gyökeresen megváltozott. Kitarthat-e Orbán Viktor immár közel másfél évtizede tartó kormányzása jövő tavaszig vagy elkerülhetetlen lesz belemennie a választások előrehozatalába? Egyebek mellett erről is kikérjük Kéri László véleményét, ám ahogy eddig, önök is kérdezhetnek – ehhez elég csak egy ingyenes regisztráció.
Makro / Külgazdaság Pompás hír érkezett a tengerentúlról
Privátbankár.hu | 2025. január 14. 16:54
Az amerikai termelőiár-index havi és éves összevetésben egyaránt az elemzők által vártnál kisebb mértékben emelkedett decemberben.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor kívülállóként tekint az Európai Unióra
Privátbankár.hu | 2025. január 14. 15:44
Valóban repülőrajtot vesz a magyar gazdaság 2025-ben, ahogy azt Orbán Viktor várja? Bejönnek-e Nagy Márton várakozásai most, hogy gazdasági csúcsminiszter lett? Mi lesz Magyarországgal az Egyesült Államok és Kína közt várható vámháború idején? Megérte-e Magyarországnak tavaly 4000 milliárd forinttal támogatni zömmel távol-keleti beruházásokat? Tényleg lesz 8 százalékos bérnövekedés? Kollégánk, Dobos Zoltán az ATV Csatt című műsorában ezekről vitázott Lentner Csabával, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem közgazdász professzorával, Pogátsa Zoltán közgazdásszal és Regős Gáborral, a Gránit Alapkezelő vezető közgazdászával.
Makro / Külgazdaság Kőkemény lépés a lakáspiacon: Madridban betelt a pohár
Privátbankár.hu | 2025. január 14. 12:55
A madridi kormány megelégelte, hogy a külföldiek lakásvásárlása súlyosbítja a lakhatási válságot, ezért ki akarja szorítani az EU-n kívüli vevőket a lakáspiacról. A britek újra ráfáznak a brexitre.
Makro / Külgazdaság Mi lett az orosz szellemhajókkal?
Privátbankár.hu | 2025. január 14. 12:33
Egymás után érik a csapások az orosz energiaágazatot, az amerikai szankciók szigorítása után tucatszámra álltak le az olajexportot lebonyolító tankerek, a Gazprom pedig karcsúsításra kényszerül.
Makro / Külgazdaság Megszületett az új állampapírkamat, jöhet a nagy átrendeződés
Privátbankár.hu | 2025. január 14. 12:04
Megtudták a magyar befektetők azt a számot, ami alapján óriási pénznek kereshetnek új helyet. A friss inflációs adat szerint a PMÁP sorozatok kamata 13,9 százalékponttal csökken, kérdés, hogy mi lesz a 7 ezer milliárd forintnyi inflációkövető állampapír sorsa?
Makro / Külgazdaság Elon Musk rámegy a TikTokra is?
Privátbankár.hu | 2025. január 14. 10:44
A Bloomberg értesülései szerint Elon Musk vásárolhatja meg a TikTok amerikai üzletágát.
Makro / Külgazdaság Ez így elég karcsú: mínuszban Magyarország
Privátbankár.hu | 2025. január 14. 08:44
Elég rosszul festenek az ipari adatok. 
Makro / Külgazdaság Felpörgött az infláció
Privátbankár.hu | 2025. január 14. 08:30
Jelentős gyorsulással zárta a múlt évet az infláció. 
Makro / Külgazdaság Ami nem illik a putyini táncrendbe: foszladozik Oroszország perifériája
Privátbankár.hu | 2025. január 14. 08:02
Korgó gyomorra hasonlító morgás hallatszik Oroszország mélyéről, az etnikai kisebbségek lakta távoli régiókból, amelyek megoldatlan problémái csendben növelik az ott élők elégedetlenségét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG