2 hirdetés - 10 milliós bírság
A közlemény szerint a társaság a "Minőség a legjobb áron" szlogennel hirdette magát akciós újságjában 2006 januárjától 2007 februárjáig. A GVH azonban úgy ítélte meg, hogy a vállalkozás álláspontjával szemben ez a kijelentés nem a dm üzleteken belüli legjobb árat jelenti, mivel a fogyasztók értelmezése nem lehet más, minthogy az adott termék a piac egészét tekintve a legolcsóbb. Ezen állítás bizonyítása azonban a versenyjogi gyakorlat szerint a dm feladata lett volna, csakhogy a vállalkozás nem tudta hitelt érdemlően bizonyítani, hogy valóban az ő árai a legjobbak a piacon.
A GVH egy másik megtévesztő hirdetés miatt is elmarasztalta a céget, ugyanis tavaly decemberben óriásplakátjaikon és akciós újságjaiban jelentetett meg hirdetést "Karácsonyi illatvarázs a dm-nél! Parfümök 50 százalék kedvezménnyel!" feliratokkal. A termékek régi ára alatt a versenytörvény szerint az akció kezdetét megelőzően érvényesített árat kell érteni. A GVH vizsgálata azonban kiderítette, hogy hat termék esetében közvetlenül az akciót megelőző időszakban 200-500 forinttal alacsonyabb árak voltak érvényben, mint amilyeneket a dm akciós újságjában régi árként megjelölt.
Milliós bírság az OTP-nek
Négymilliós bírság az AAA Autonak
14 milliós bírság a nem gyógyító gyógyszerért
Ötmilliós bírság a Lidl-nek
MTI