.jpg)
A kormány csütörtökön hozza nyilvánosságra a támogatott projektek teljes listáját, amellyel - a kormányszóvivő szerint - minden idők legjelentősebb magyar közlekedésfejlesztése indulhat meg.
A kormányszóvivő közölte: a kormány döntött a 4-es metró finanszírozásáról, amelyről a jövőben ismét tárgyal a kabinet, majd a támogatási kérelmet benyújtják Brüsszelnek, mivel kiemelt projektről van szó. A szerdán kiosztott előzetes projektlistában szerepel még a fővárosi 1-es és 3-as villamos fejlesztése is.
Budai Bernadett utalt arra, hogy az Új Magyarország Fejlesztési Terv, bár 7 éves időszak fejlesztéseiről szól, de a kormány szerdai döntése két évre tekint előre, a döntéseket évente felülvizsgálják.
A kormányszóvivő a 2008-ig megkezdődő fontosabb programok között említette a 8-as út Székesfehérvár és Veszprém közötti burkolatának 11,5 tonnás terhelésre való alkalmassá tételét, valamint a 86-os út Körmend és Rédics országhatár közötti burkolatának megerősítését, és néhol, például Szombathely térségében négy sávossá bővítését. A következő két évben megvalósulhat az M43-as gyorsforgalmi út Szeged és Makó között, valamint az M7-es autópálya Balatonkeresztúr-Nagykanizsa között.
A tervek szerint korszerűsödik a Szolnok-Debrecen vasútvonal, valamint a Budapest-Lőkösháza közötti vasúti összeköttetés. A továbbfejlesztésre javasolt programok között szerepel Záhony és térsége közúti infrastruktúrájának, ipari és logisztikai befektetésekkel összehangolt fejlesztésének előkészítése is.
Szerdán döntenek új útjainkról
Nyíregyházára autópályán egy hónap múlva
MTI