.jpg)
A tavalyi évet jellemző folyamatos csökkenés után négy komponens növekedése is hozzájárult a komplex index kedvezőbb értékéhez: legnagyobb mértékben a háztartások jövő évi pénzügyi helyzetére vonatkozó várakozásai javultak (6 ponttal), de a jelenlegi anyagi helyzet az előző év fényében történő megítélése is javult; növekedett a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandóság is (1 százalékponttal).
Az öttényezős komplex index növekedéséhez szintén hozzájárult a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandóságot és az ország gazdasági helyzetére vonatkozó rövidtávú várakozásokat tükröző indexérték emelkedése |
A munkanélküliségre és hitelkamatokra vonatkozó várakozások számottevően nem változtak az előző negyedévhez képest. 2006 decemberéhez képest ugyanakkor történt változás, hiszen míg akkor az 50 százalékot is meghaladta azoknak az aránya, akik növekvő hitelkamatokra számítottak, addig 2007 júniusában tízből négyen vélekedtek így - olvasható a GfK és a Corvinus Egyetem tanulmányában.
Kilenc százalékpontot esett azoknak az aránya is, akik egy év távlatában növekvő árakra számítanak: ez a csoport most 78 százalékos arányt képvisel. A megkérdezettek átlagosan 8,9 százalékos inflációval számolnak, ez szintén javulás a decemberi 12 százalékos prognózisukhoz képest.
A 2006. évben mért kimagasló 55 százalékhoz képest idén júniusban 46 százalékra csökkent azok hányada, akik valamilyen nagyobb vásárláshoz hajlandók lennének hitelt felvenni. Emellett nőtt azoknak a száma is, akik megtakarításaikból finanszíroznának egy-egy nagyobb beszerzést.
A majdnem egy éve tartó csökkenés után a 2006. decemberben mért 56 százalékról 2007 márciusában 59 százalékra nőtt azoknak az aránya, akik szerint érdemes tartós fogyasztási cikkeket vásárolni, ám júniusra ez az arány 58 százalékra mérséklődött.
Az összes lakáshitel összehasonlítása |
Ürülnek a zsebek: nem bírunk annyit vásárolni
Szakértők és ellenségesek: kit érdekel a pénz?
Értéktőzsdei elismerések hallgatóknak
Kezd alábbhagyni a magyarok öngyógyító kedve
Csökkent a budapesti vásárlóerő (hanganyag)